تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰۰ میلیون تومان برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اردبیل پرداخت شده است

ساعت: 18:08 منتشر شده در مورخ: 1397/06/31 شناسه خبر: 1411161

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت ۸۰۰ میلیون تومان برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند در شش ماهه نخست سال‌جاری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، علیرضا حسین‌نژاد امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان برای رفع مشکل سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال هزینه پرداخت شده است، اظهار داشت: کمیته امداد در قالب تهیه و توزیع سبد غذایی بین خانوار‌های دارای کودکان مبتلا به سوء تغذیه، تلاش دارد به بهبودی وضعیت جسمانی و سلامتی آنها کمک کند.

وی با بیان اینکه کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه توسط شبکه بهداشت استان اردبیل به کمیته امداد معرفی می‌شوند، افزود: هم اکنون یک‌ هزار و ۵۰۰ کودک دچار سوء تغذیه تحت حمایت این طرح قرار گرفته‌اند تا با توزیع سبد غذایی مناسب بین خانوار آنها بتوانیم سلامتی را به این کودکان بازگردانیم.

حسین‌نژاد با اشاره به اینکه بخش زیادی از رشد مغزی کودکان تا سن پنج سالگی است، بیان کرد: اگر کودکان دارای اختلال رشد و سوء تغذیه به موقع شناسایی و مورد درمان قرار نگیرند، صدمات جبران ناپذیری به کودک، خانوار و جامعه وارد می‌شود که کمیته امداد استان اردبیل با همکاری خیران، شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های متولی گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه سبدهای غذایی در دوره‌ زمانی معین به کودکان دچار سوء تغذیه ارائه می‌شود، گفت: پس از بهبودی کامل کودکان، افراد دیگری که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند جایگزین کودکان بهبود یافته می‌شوند تا با توزیع سبد غذایی بیماری آنها نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر از کودکان دچار سوء تغذیه در مناطق محروم استان اردبیل با ضریب محرومیت شش، هفت و هشت سکونت دارند، بیان کرد: رسیدگی به مناطق محروم و رفع مشکلات خانوار‌های ساکن در این مناطق در اولویت برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد که همه توان خود را برای بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی، درمانی، مسکن و سایر نیازهای آنها به کار گرفته‌ایم.

حسین‌نژاد با اعلام اینکه کودکان مبتلا به سوء تغذیه که در مناطق محروم زندگی می‌کنند نیاز بیشتری به رسیدگی دارند، بیان کرد: خیران و نیکوکاران می‌توانند با تأمین سبد غذایی، کمیته امداداستان اردبیل را بیش از پیش برای دستگیری از کودکان دچار اختلال رشد و سوء تغذیه یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه «طرح همسفره» به منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال که مبتلا به سوء تغذیه هستند، اجرا می‌شود، گفت: خانوار‌هایی که دارای کودکان دچار سوء تغذیه هستند توانایی مالی کافی را برای تأمین نیازهای اساسی زندگی خود ندارند که لازم است خیران در قالب طرح «همسفره» به یاری کودکان نیازمند بشتابند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰۰ میلیون تومان برای رفع سوء تغذیه کودکان نیازمند اردبیل پرداخت شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..