تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمک‌های اولیه به مجروحان تیراندازی/ روش صحیح بندآورن خونریزی

کمک‌های اولیه به مجروحان تیراندازی/ روش صحیح بندآورن خونریزیحمید مهرابی پزشک اورژانس در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص چگونگی بند آوردن محل خون ریزی مجروحان تیراندازی، اظهار کرد: هنگامی که با یک مجروح تیر اندازی که دچار خون ریزی عضو شده، مواجه می‌شویم در مرحله اول باید با یک پارچه تمیز محل خون ریزی را فشار داده تا عروق محل زخم در اثر فشار بسته شوند.

وی ادامه داد: فشار دادن محل خون ریزی باعث شده سیستم انعقاد خون ایجاد و لخته در محل خون ریزی تشکیل شود و همین مسئله باعث جلوگیری از خون ریزی فرد مصدوم می‌شود.

مهرابی تأکید کرد: اگر خون ریزی در قسمت تهتانی و در اندام‌های مصدومان باشد، برای قطع خون ریزی باید اندام مورد نظر را کمی بالا نگه داشته تا خون به آن ناحیه نرسد.

این پزشک اورژانس اظهار کرد: برای قطع خون ریزی می‌توانیم قسمت کنار محل خون ریزی را با یک پارچه‌ای محکم ببندیم تا مانع از ورود خون به آن ناحیه و در نتیجه قطع خون ریزی شود.

وی گفت: باید هرچند دقیقه یک بار فشار بر روی ناحیه خون ریزی را برداشته تا محل زخم و خون ریزی دچار سلول مردگی نشوند.

مهرابی یادآوری کرد: پس از انجام مراحل اولیه پانسمان، باید مصدوم را سریعا به نزدیک ترین مرکز درمانی یا بیمارستان برای ادامه روند درمان منتقل کرد.

انتهای پیام/

طریقه بند آوردن محل خون ریزی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمک‌های اولیه به مجروحان تیراندازی/ روش صحیح بندآورن خونریزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..