تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شایعاتی غلط درباره غذاها

ما شایعات زیادی درباره غذاها شنیده ایم (مانند اینکه شکلات باعث ایجاد جوش می شود و کره بادام زمینی منجر به تجمع چربی در بدن و چاقی می شود.) اما شواهدی وجود دارد که این اداعاها را رد می کند.

غذاها

در واقع شکلات تلخ حاوی فلاونول ها و آنتی اکسیدانهاست که برای سلامتی قلبی و عروقی سودمند هستند. کره بادام زمینی هم دارای چربی زیادیست اما این چربی ها غیر اشباع هستند و بدن شما به آنها نیاز جدی دارد.

این شایعات غلط درباره غذاها از کجا نشات می گیرند؟ اطلاعات نادرست و غیر علمی افراد در گذشته به طور شفاهی و نسل به نسل جا به جا می شود و همینطور به ترتیب به نسل های بعدی می رسد درحالیکه برخی از این اطلاعات ممکن است به شدت خطرناک باشند. اینجا به برخی از غذاهای مهم در چرخه تغذیه می پردازیم و تلاش می کنیم این باورهای غلط درباره غذاها را از بین ببریم.

1. کالری خورده شده در شب از کالری خورده شده در روز چاق کننده تر است:

این نظریه درستی نیست. کالری، کالری است. تعداد تک تک کالری هایی که شما در 24 ساعت شبانه روز می خورید بر وزن شما به طور یکسان تاثیر می گذارند. پس زمان مصرف آن چندان تاثیری در اصل ماجرا ندارد.

2. اشعه مایکرویو اثرات خطرناکی بر غذاها می گذارد:

این هم درست نیست و اشعه مایکروویو  بسیار از اشعه ایکس و اشعه گاما (که سلامت ما را تهدید می کنند.) ضعیف تر است. در واقع تغییراتی که در غذاها در مایکروویو می افتد به دستگاه ربطی ندارد و به خاطر گرمای تولید شده در خود غذاست. فقط تنها احتیاطی که به هنگام پخت و پز با مایکروویو باید رعایت کنید این است که از ظروف پلاستیکی در دستگاه استفاده نکنید. برخی از ظروف پلاستیکی حاوی عناصر تشکیل دهنده ای هستند که وقتی در معرض حرارت قرار می گیرند ممکن است مواد مضرشان را وارد غذا کنند و این می تواند حتی شما را دچار مسمومیت غذایی خطرناک کند. بدین منظور سعی کنید از ظروف پلاستیکی مرغوب استفاده کرده و حتما برچسب مخصوص روی آنها را بخوانید تا مطمئن شوید که برای استفاده در دستگاه مناسب هستند.

3. علاقه وافر به برخی از مواد غذایی، به خاطر کمبودهایی در بدن است:

محققین می گویند: میل به غذاها توسط افراد به دلیل رضایت احساسی فرد به آن غذاست. گرایش ها بیشتر زمانی رخ می دهند که فرد درگیر یک رژیم غذایی محدود و خسته کننده باشد یا اینکه چیزی برای خوردن نیست. اگر غذایی ممنوع باشد معمولا آن را بیشتر می خواهید. تنها ماده غذایی که به خاطر کمبود آن ممکن است شما تمایل به خوردن چیزی پیدا کنید، آهن است اما افرادی که به شدت کمبود آهن دارند به خوردن یخ، خاک رس و یا حتی سیمان تمایل پیدا می کنند که به این حالت عجیب و غریب و نادر، پیکا می گویند. برخی هم معتقدند که کمبود آهن به نحوی بر مکانیسم اشتها تاثیر می گذارد.

4. باید به طور مرتب و در فواصل زمانی کوتاه، بدن تان را از سموم پاک کنید:

واقعیت این است که بدن شما سیستم پیچیده ای برای سم زدایی دارد و کبد، کلیه ها و طحال این کارها را به خوبی انجام می دهند. شواهدی علمی دال بر اینکه نوشیدن آب میوه و یا شیره افرا می تواند سموم بدن را از بین ببرد وجود ندارد و اندام های یاد شده این کار را بهتر انجام می دهند.

5. قهوه عصبی کننده است، باعث ایجاد اختلال در خواب می شود و به طور کل خوب نیست:

در کل قهوه برای برخی از افراد بسیار بد جا افتاده است هرچند درباره زرد شدن دندان ها هنوز تردیدهایی وجود دارد. کسانی که به شدت طرفدار این نوشیدنی هستند به مزایایش فکر نمی کنند و آن را بی دلیل دوست دارند. مطالعات نشان می دهند که ترکیبات قهوه که تنها به کافئین محدود نمی شود، می توانند خطر ابتلا به زوال عقل، دیابت و سرطان کبد را کاهش دهند. البته این مزایا مربوط به 2 تا 4 فنجان (حدود 8 اونس) در روز است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شایعاتی غلط درباره غذاها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..