تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی های کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی

فصل پاییز و زمستان، غیر از برگریزان و بارش برف معمولا سرما خوردگی را نیز به همراه دارد. ساده ترین روش برای مبارزه با سرما خوردگی، خوردن و آشامیدن خوراکی های مناسب است. اگر بدانید چه نوع خوراکی هایی می توانند برای مبارزه با سرما خوردگی مناسب باشند، این مسأله می تواند راهگشای شما باشد تا بتوانید سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید و از آنفولانزا پیشگیری نمایید.

مبارزه با سرما خوردگی خواص خوراکی ها

یکی از نکات بهداشتی مهم در مبارزه با سرما خوردگی و میکروب، شستن دست ها به طور مرتب است که اگر در کنار آن به مصرف مواد غذایی و نوشیدنی های مناسب در جهت مبارزه با سرما خوردگی بپردازید به راحتی می توانید با این بیماری شایع مقابله نمایید.

در اینجا برخی از بهترین گزینه هایی که متخصصین تغذیه و پزشکان برای مبارزه با سرما خوردگی معرفی کرده اند را با هم می خوانیم:

مرکبات و سایر خوراکی های سرشار از ویتامین C

مبارزه با سرما خوردگی

هرگاه اسم ویتامین C برده می شود، اولین و محبوب ترین چیزی که به ذهن همه می رسد مرکبات است. گذشته از مرکبات شما می توانید از سبزیجاتی با برگ های سبز تیره، فلفل قرمز، توت فرنگی، جوانه کلم بروکسل نیز استفاده کنید که سرشار از ویتامین C هستند.

پزشکان متخصص می گویند که برخی از خوراکی ها از ویتامین C غنی هستند و افراد با وجود آنها دیگر نیازی به مصرف مکمل ها ندارند مگر اینکه پزشک شان به آنها توصیه کرده باشد. بنابراین به راحتی از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید تا بدن تان دوز مناسبی از ویتامین C را دریافت کند و برای مبارزه با سرما خوردگی ایمن شود.

خوراکی های دارای روی

مبارزه با سرما خوردگی

دریافت کافی روی برای عملکرد مناسب بدن حیاتی است. در واقع مطالعات نشان داده که میزان پایین روی در بدن موجب کاهش گلبول های سفید در خون می شود و به ایجاد عفونت در بدن کمک می کند. در هر فصلی از سال باشید، ایمنی ضعیف بدن یک تهدید جدی محسوب می شود اما در فصل سرما می تواند بسیار خطرناک تر باشد. متخصصین تغذیه می گویند که روی می تواند به جلوگیری از سرما خوردگی و همچنین کاهش نشانه های سرما خوردگی کمک کند. بنابراین خوردن خوراکی هایی که سرشار از روی هستند می تواند بدنی سالم تر را به همراه داشته باشد.

از جمله غذاهای سرشار از روی می توان به لوبیای پخته (ترجیحاً از کنسرو به خاطر داشتن مواد افزودنی استفاده نشود.)، صدف، خرچنگ، مرغ، گوشت بدون چربی، ماست و نخود اشاره کرد. همچنین تخم کدو تنبل یک منبع عالی از روی به حساب می آید که می توانید هم از مدل خام و هم بو داده و برشته اش استفاده کنید. می توانید آن را به همراه سالاد میل کنید و یا از خوردن آن به عنوان یک میان وعده لذت ببرید.

پروبیوتیک ها برای مبارزه با سرماخوردگی

مبارزه با سرما خوردگی

پروبیوتیک ها این روزها به شدت مورد توجه هستند و بسیار در مبارزه با سرما خوردگی و عفونت مفید واقع می شوند. پروبیوتیک ها مستقیماً با عملکرد روده سر و کار دارند. از آنجا که بسیاری از سیستم ایمنی بدن در روده قرار دارد، مصرف روزانه پروبیوتیک ها توصیه می شود. خوراکی های غنی از پروبیوتیک شامل ماست، برخی از انواع پنیر، کفیر، کیمچی و کلم آب پز شده می باشند. این ها دوز قابل توجهی از باکتری های مفید را به طور مستقیم به دستگاه گوارش هدایت می کنند تا سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با سرما خوردگی تحریک شود.

ماهی و سایر خوراکی های سرشار از اسیدهای چرب اُمگا 3

مبارزه با سرما خوردگی

متخصصین تغذیه می گویند اسیدهای چرب در روغن کتان و ماهی های چرب به عنوان تقویت کننده های ایمنی عمل می کنند. ماهی تن، ماهی سالمون، ساردین و همچنین دانه های کتان و روغن کتان سرشار از اسید چرب امگا 3 هستند و توصیه می شود همراه با امگا 3 از ویتامین E که مکمل آن است استفاده کنید تا مقاومت سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد.

قارچ و سایر خوراکی های سرشار از ویتامین D

مبارزه با سرما خوردگی

همه ما در مورد ویتامین D و مزایای آن برای سلامت استخوان صحبت می کنیم و می دانیم که برای سیستم ایمنی نیز امری مهم محسوب می شود. شما می توانید ویتامین D را از طریق خوراکی ها و مکمل ها دریافت کنید. علاوه بر مکمل ها، ماهی های چرب، غذاهای غنی شده مثل شیر، آب پرتقال و غلات توصیه می شود. همچنین قارچ یک منبع عالی برای تأمین ویتامین D است. قارچ باعث افزایش بهره وری بدن از گلبول های سفید خون می شود که به نوبه خود به شما کمک می کند در برابر میکروب های اطراف مقاوم شوید.

گیاهان و ادویه جات برای مبارزه با سرماخوردگی

مبارزه با سرما خوردگی

گیاهان و ادویه جات مناسب می توانند عملکرد سیستم ایمنی بدن شما را بهبود بخشند. پزشکان متخصص می گویند در این زمینه سیر بسیار کارآمد است. هم با عفونت مبارزه می کند و هم التهاب را کاهش می دهد. دیگر گیاهان و ادویه جات مفید شامل زنجبیل، زردچوبه و فلفل قرمز می شود. زنجبیل دارای خواص ضد میکروبی، ضد التهابی، آنتی اکسیدان و تسکین دهنده درد است و توانایی درمان بیماری های تنفسی مانند سرفه، سرما خوردگی قفسه سینه و آسم را دارد. زردچوبه برای پیشگیری از بیماری مناسب است و اغلب برای مبارزه با سرما خوردگی، آنفولانزا، سردرد، گلو درد و سرفه استفاده می شود. فلفل قرمز نیز به گرم کردن بدن و کاهش التهاب کمک می کند. بنابراین آزادانه از ادویه جات کابینت آشپزخانه تان به عنوان داروهایی مفید استفاده نمایید.

سوپ و آبگوشت

مبارزه با سرما خوردگی

از قدیم هرگاه کسی در خانه دچار سرما خوردگی میشد فوراً برایش سوپ مرغ تهیه می کردند اما آیا می دانید این یک درمان مستدل است و مبتنی بر شواهد از قدیم الایام در همه جای دنیا استفاده میشد؟ تحقیقات نشان داده است که سوپ (به ویژه سوپ مرغ) به لطف تأثیر ضد التهابی اش به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. خود پروتئین مرغ این خاصیت تقویت سیستم ایمنی را داراست و شما با افزودن سبزیجاتی مثل هویج، کرفس و یا اسفناج به اثر بخشی سوپ کمک بسزائی می کنید. می توانید به جای مرغ از استخوان مرغ در سوپ نیز استفاده کنید و از آب مفید آن به روش های مختلف مثل نوشیدن در فنجان یا استفاده در سالاد و سس بهره ببرید.

چای و عسل

مبارزه با سرما خوردگی

ترکیب چای و عسل به ویژه چای سبز بسیار مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است و به طور طبیعی در برابر عفونت یا آسیب سلولی از بدن محافظت می کند. افزودن عسل به چای می تواند به درمان خارش گلو و حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کند. عسل دارای خواص ایمن سازی است و یک قاشق از آن به همراه چای سبز می تواند برای مبارزه با سرما خوردگی عالی باشد.

منبع : the list




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی های کمک کننده به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرما خوردگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..