تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین)

25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین) راهنمای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه

خرید یک کیف مناسب برای سلامتی کودک و دانش آموز مهم است . لطفا با دقت تمامی خصوصیات یک کیف مناسب برای کودک دلبندتان را اینجا بخوانید. اینروزها که بازار خرید لوازم مدرسه داغ است، باید دقت بیشتری در انتخاب کیف و کوله کرد.

ما در اینجا 25 نکته مهم در انتخاب کیف مدرسه یا کوله پشتی مناسب دانش آموز و مدرسه را به شما خواهیم گفت.

کیف ها و کوله هاي‌ مدرسه و دانش آموز انواعی چون محافظ ستون فقرات، چرخدار، اسپرت، کج و مانند ان را در برمی گیرد اما خوب است پیش از خرید، برخی نکات را رعایت کنید تا از خریدتان پشیمان نشوید.

خصوصیات یک کوله پشتی مناسب برای مدرسه

همان گونه که می‌دانیم یکی از معمول ترین راه هاي‌ بردن کتاب، دفتر و دیگر وسایل مورد نیاز به مدرسه کیف یا کوله پشتی می‌باشد که بوسیله ان حجم زیادی از دفتر، کتاب و لوازم التحریر جابه‌جا می شود.

1- کوله پشتی باید چرمی یا برزنتی باشد تا به اسانی تغییر شکل ندهد و شکل ان با قرار دادن کتاب، دفتر و … تغییر نکند. یک کوله پشتی خوب برای مدرسه، باید بند پهنی داشته باشد تا وزن کیف با کمک شانه ها و مفصل ران قابل حمل باشد. داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می شود فشار بر روی ستون مهر ه‌ها کمتر شود.

2- خودتان را وزن کنید، شماره وزن تان را تقسیم بر 10 کنید. اگر در دوره دبستان یا راهنمایی درس میخوانید، وزن کیف و کوله‌ مدرسه‌ تان همراه با وسائل ان باید مقداری کمتر از 10 درصد وزن خودتان باشد.

3- وزن کیف و کوله‌ دبیرستانی‌ها همراه با وسایلی که در ان می گذارند باید کمتر از 15 درصد وزن خودشان باشد.

4- کوله‌ سنگین تر از حد مذکور باعث بروز مشکلاتی چون آرتروز شانه، فشار بر عضلات گردن و پشت، قوس ستون ‌فقرات و ناراحتی هاي‌ عضلانی و استخوانی در نواحی اطراف کوله می شود.

5- پهنای کوله برای استفاده‌ کودکان نباید از پهنای تنه‌ انها تجاوز کند.

6- اگر بجای کوله از کیف استفاده میکنید نیز درصورت سنگینی بیش از حد ان به استقبال ابتلا به آرتروز مچ و احساس درد در عضلات بازو رفته اید.

25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین)

بهترین کوله پشتی

7- کیف ها و کوله هاي‌ تک بند که بندشان طبق معمول از یک سمت بدن بر دوش میوفتد، درصورت استفاده‌ طولانی مدت سبب نامتقارن شدن ستون مهره ها و احساس درد در نواحی شانه، گردن و کمر می شود.

8- بند کیف یا کوله حداقل باید شش سانتی متر عرض داشته باشد تا وزن ان با فشار بر رشته هاي‌ عصبی یا نواحی گذر رگ‌هاي‌ خونی باعث آسیب، ضعف و گزگز دست یا بازو و شانه نشود.

9- کوله را طوری بر پشت خود قرار دهید که حین حرکت پیچ و تاب نخورد یا جا به جا نشود.

10- بخش فوقانی کوله نباید بالاتر از شانه هایتان باشد. بخش تحتانی ان باید بالاتر از استخوان لگن و باسن قرار گیرد.

11- کوله اي بخرید که دو بند شانه‌اي و یک بند کمری داشته باشد. بندهای کوتاه یا بلند شونده‌ قابل تنظیم، پهن و اسفنجی، با توزیع مناسب تر وزن، فشار و آسیب کمتری به بدن وارد میکند.

12- حین خرید کیف افزون بر معیار پهنا و نرمی اسفنجی بند ان؛ دقت کنید که دسته‌ ان سفت، خشک و خیلی باریک نباشد.

13- مشخص شده که درصد بسیار زیادی از دردهای دست، شانه، پشت و کمر دانش آموزان، طریقه‌ استفاده‌ غلط از کوله پشتی و کیفشان است.

14- کیف و کوله باید روی کمر بیفتد. هیچوقت بندها را ان قدر شل و بلند نکنید که کوله روی باسن یا حتی زیر ان قرار گیرد.

15- سعی کنید همواره کوله‌ خودرا سبک نگاه دارید و ان رابه گونه اي صحیح حمل کنید.

25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین)

کیف مناسب مدرسه 21- کیف سبک را انتخاب کنیم

کلاس اولی‌ها طبق معمول برای هرروز تحصیلی تمام کتاب و دفترهای خود رابه همراه می برند این حجم بالای وسایل برای این گروه سنی می تواند باعث کج شدن شانه‌ها و متمایل شدن گردن به یک سمت شود و حتی گاهی مشکلات خاصی را در ستون فقرات به دنبال داشته باشد.

به گزارش تالاب زهره افشارمند، متخصص آسیب شناسی و مشکلات حرکتی معتقد است که استفاده از کیف‌هاي‌ چمدانی و چرخدار برای دانش آموزان مناسب‌تر است. او درباره دلایل این مساله گفت:

کیف‌‌هاي‌ چمدانی و چرخداری که در بازار موجود هستند گزینه مناسب‌تری برای دانش آموزان است چرا که فرد وادار به حمل هیچ وزنی نیست و میزان زیادی از سنگینی حجم وسایل با چرخ‌ها حمل میشود البته نباید کودک با این نوع کیف وادار به بالا رفتن از پله یا طی کردن مسیر سختی باشد.

این نوع کیف‌ها برای کودکان و دانش آموزان مقاطع ابتدایی جذابیت دارد، اما در مورد سنین بالاتر بهتر است از کوله پشتی‌هاي‌ استاندارد استفاده شود.

یک کیف خوب طبق معمول سبک است و وزن چندانی ندارد به این معنا که جنس کیف نباید سنگین و آویزان باشد. یک کیف یا کوله‌پشتی چه در ابعاد دانش آموزی و چه برای بزرگسالان نباید بیش از اندازه سنگین و حجیم باشد، حجیم بودن یک کوله با قرار دادن مقدار زیادی وسیله و چیدن ان به صورت بد فرم باعث از بین رفتن طراحی کوله و فشار بیشتر بر ستون فقرات می شود، لذا بهتر است یک کوله را بیش از 3 کیلو سنگین نکنیم ودر چیدن وسایل داخل ان دقت کافی رابه خرج دهیم.

22- بند حمایت‌کننده کوله را ببندیم

این متخصص آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی تصریح کرد: در هر کوله‌پشتی‌بندهای حمایت‌کننده‌اي در قسمت جلو سینه و شکم وجوددارد که بهتر است از آن ها در همه ی مواقع به خصوص سنگینی کوله استفاده شود، زیرا این حمایت‌‌کننده‌ها می‌‎توانند وزن کوله را متعادل‌تر کنند.

افشارمند درباره نحوه قرار گرفتن کوله پشتی گفت: یک کوله‌پشتی نباید به صورت آویزان ودر قسمت پایین کمر قرار بگیرد بلکه هر چقدر کوله دارای استایل سخت‌تری باشد که به کمر بچسبد و با کمک حمایت‌کننده‌ها کیپ شود بهتر است البته درصورت نبود حمایت‌کننده‌ها این کیپ شدن مضر است.

او افزود: طراحی یک کوله در استاندارد بودن ان بسیار مهم است لذا به این نکته توجه داشته باشید در دسته‌هاي‌ کوله باید کپسول‌هاي‌ هوا وجود داشته باشد تا میزان سنگینی را کاهش دهد در مورد نمونه‌هایي که این چنین نیستند مصرف در ساعات طولانی توصیه نمی شود.

23- کوله را روی یک شانه قرار ندهیم

به گفته این متخصص حرکات اصلاحی، بهتر است هرگز کوله رابا یک بند روی شانه قرار ندهیم زیرا فشار بر روی یکی از شانه‌ها در بلند مدت باعث ایجاد نقص و انحراف ستون فقرات می شود که شانه‌ها رابه صورت نامتقارن در می‌آورد.

در مورد انتخاب کوله و کیف، نحوه و زمان استفاده از ان هم بسیار مهم است. بنابر این برای کسانی که به صورت طولانی مدت کیف خود رابه شانه می کشند توجه به جنس، طراحی و وزن کوله بسیار اهمیت دارد. بهمین خاطر توصیه میکنم از پیاده روی طولانی با کیف و کوله‌پشتی مگر با رعایت استانداردهای لازم خودداری کنید.

25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین)

کیف مناسب شما 24- شرایط حمل کوله پشتی

در حالت طبیعی کوله پشتی پس از آویزان کردن باید حدود ۳ سانتی متر بالاتر از خط گودی کمر قرار گیرد. داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می شود که فشار بر روی ستون مهره ها کمتر شود. استفاده غلط از ان منجر به تغییر شکل اندام و افزایش احتمال ابتلا به ضایعات ستون فقرات درد در ناحیه کمر و نابهنجاری هاي‌ قامتی می شود.

به گزارش تالاب: وزن کیف یا کوله پشتی باید ۱۵-۱۰ درصد وزن دانش آموز باشد یعنی اگر فرزند شما تقریبا” ۲۰ کیلوگرم وزن داشته باشد وزن کیف او با وسایل موجود در ان باید حدود ۲-۳ کیلوگرم باشد. حداکثر زمان برای حمل کوله پشتی ۳۰ دقیقه است ودر صورت حمل ان بیش از ۳۰ دقیقه، باید وزن آن را سبک تر کرد.

25- عوارض کوله پشتی هاي‌ غیر استاندارد

استفاده از کوله پشتی هاي‌ غیر استاندارد عوارضی چون ابتلا به کمر دردهای مزمن – گودی کمر – شانه هاي‌ نامتقارن – تمایل شانه ها بطرف جلو و انحنای ستون مهره ها را در پی خواهد داشت. شیوع کمردرد، انحنای ستون مهره ها و خم شدن شانه ها بطرف جلو در بین دانش آموزان دختر بیشتر از پسران گزارش شده است.

نکته قابل توجه این که نابهنجاری هاي‌ قامتی با تغذیه مناسب، ورزش، یادگیری اصول صحیح نشستن و راه رفتن، در مراحل اولیه قابل درمان است.

پس والدین گرامی:

شرایط یک کیف «کوله پشتی» خوب برای مدرسه ان است که:

از سبک ترین مواد تهیه شده باشد.

بند اسفنجی و پهنی داشته باشد.

بندهای قابل انعطاف داشته و قابلیت تنظیم روی شانه ها و کمر را داشته باشد.

امیدواریم از این 25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه استفاده برده باشید؛ از دیگر مقالات مهم ما در مورد کیف و کوله پشتی مناسب مدرسه و دانش آموزان را در پایین می توانید دیدن نمایید. همچنین دیگر مدل های جدید مدل کیف ویژه دانش آموزان و مدرسه را مشاهده نمایید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «25 نکته برای خرید بهترین کوله پشتی و کیف مدرسه (ویژه والدین)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..