تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکاری تبریز و آنکارا برای ساماندهی معضلات شهری/انجام اقدامات دیپلماتیک برای انعقاد خواهرخواندگی

ساعت: 21:53 منتشر شده در مورخ: 1397/06/26 شناسه خبر: 1409915

شهرداری تبریز و شهرداری آنکارا در زمینه های ساماندهی معضلات شهری مانند حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز با هم همکاری می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج: شهردار تبریز که در پی دعوت شهردار آنکارا عازم این شهر شده بود طی نشستی رسمی با وی دیدار و گفتگو کرد.در این دیدار مهندس ایرج شهین باهر شهردار تبریز، ضمن تشکر از دعوت رسمی و مهمان نوازی میزبان، به مشترکات دینی و زبانی و همچنین شرایط نسبتا مشابه اقلیمی و فرهنگی هر دو شهر اشاره و بر افزایش ارتباطات در سطوح مختلف تاکید کرد.

 برگزاری هفته تبریز در آنکارا و هفته آنکارا در تبریز و انجام اقدامات دیپلماتیک برای خواهرخواندگی بین دو شهر

وی با اشاره به دیدگاه و رویکرد عملیاتی مقامات آذربایجان شرقی برای بازآفرینی بافت حاشیه نشینی و رفع مشکلات کلانشهر تبریز افزود: برگزاری نشست های مشترک برای بهره گیری از تجربیات دو طرف در حوزه های شهرسازی و عمران، منابع انسانی، رفع حاشیه نشینی، ترافیک و فضای سبز بسیار مفید خواهد بود.

شهین باهر موفقیت های شهرداری آنکارا در موضوعاتی چون ساماندهی حاشیه نشینی و حل معضل ترافیک و توسعه فضای سبز را تبریک گفته و انتقال این تجربیات را به شهرداری تبریز مهم و موثر دانست.

در ادامه این نشست، با توجه به رویداد تبریز 2018، برگزاری هفته تبریز در آنکارا و هفته آنکارا در تبریز و همچنین انجام اقدامات دیپلماتیک برای خواهرخواندگی بین دو شهر مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سطح روابط و انتقال دانش و تجربیات مرتبط با توریسم و برنامه ریزی، توافقات اولیه برای انتقال توریست از کشور ترکیه به تبریز حاصل گردید.

 شهر تبریز یکی از تاریخی ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه است

در این دیدار، مصطفی تونا، شهردار آنکارا نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، شهر تبریز را یکی از تاریخی ترین شهرهای جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه دانسته و علاقه مندی خود را برای حضور در تبریز ابراز کرد.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی در محلات حاشیه نشین شهری گفت: در محلاتی که قبلا حاشیه نشینی بوده و امروزه تخریب و به صورت برج های بلند احداث شده اند گسست فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی بیداد می کند.

تونا با بیان اینکه این معضل گریبانگیر شهری مانند آنکارا بود، بر مطالعه و اجرای طرح های جدید با رویکرد محله محور تاکید کرد.

در حاشیه این دیدار شهردار تبریز و هیئت همراه از پروژه های سرمایه گذاری و بازآفرینی شهری و اقدامات انجام یافته شهرداری آنکارا بازدید و با شرکت های توانمند ترکیه برای مشارکت در پروژه های شهری مذاکراتی صورت گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکاری تبریز و آنکارا برای ساماندهی معضلات شهری/انجام اقدامات دیپلماتیک برای انعقاد خواهرخواندگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..