تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به هنرستان‌ها/ جذب بیش از ۳۴ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان/ ۱۶ هزار کلاس درس به مدارس کشور اضافه شده است

بطحایی گفت: ۴۸۳ کلاس درس برای میزبانی سال تحصیلی داریم که حدود ۱۶ هزار کلاس درس بیشتر از سال گذشته است.   

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت بازگشایی مدارس که عصر امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد، با تبریک آغاز سال تحصیلی به یک میلیون و ۷۰۰ معلم، اظهار کرد: معلمان با وجود کمبودها همچنان چراغ تعلیم و تربیت روشن نگاه می‌دارند و به اهداف تعلیم و تربیت می‌اندیشند و تلاش خود را برای رشد و تعالی دانش آموزان به خرج می‌دهند؛ همچنین به دانش آموزان که شوق آموختن دارند تبریک می‌گویم.

وی با اشاره به جمعیت ۱۳ هزار نفری دانش آموزان در مدارس خارج از کشور ادامه داد: دانش آموزان شروع سال تحصیلی را در ۶۰ کشور آغاز می‌کنند همچنین حدود ۴۵۰ هزار دانش آموز اتباع خارجی در کشور داریم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۳ میلیون و ۷۸۸ هزار دانش آموز در مدارس ثبت نام کردند و حدود ۳ درصد ثبت نام خود را قطعی نکرده اند که با این حساب میزبان ۱۴ هزار دانش آموز در کلاس‌های درس هستیم.

وی ادامه داد. تاکنون ۴۸۳ کلاس درس برای میزبانی سال تحصیلی داریم که حدود ۱۶ هزار کلاس درس بیشتر از سال گذشته است و این افزایش به دلیل استقرار پایه دوازدهم است.

بطحایی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته ۱۱۰۰ مدرسه دولتی افزایش داریم، ۹۱۷۲۱ مدرسه داشتیم همچنین ۱۵ هزار و ۳۵۵ مدارس غیردولتی داشتیم.

وی درباره توزیع کتاب‌های درسی گفت: حدود ۱۴۰ هزار جلد کتاب امروز توزیع شده است و کتاب‌های نو نگاشت تا پایه دوازدهم آخرین دوره کتاب‌های نو نگاشت تا حدود چهار سال آینده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسخه پی دی اف این کتاب ها در سامانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی قراردارد، ادامه داد: پی دی اف کتاب‌ها در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، دانش آموزان در نگهداری کتاب‌های خود کوشا باشند تا سال بعد آن را در اختیار دیگران قرار دهند.

بهبود ۱۳ درصدی عملکرد آموزش و پرورش در تخصیص اعتبارات

بطحایی درباره وضعیت اعتباری آموزش و پرورش گفت: حدود ۵۳ درصد از اعتبارات استانی ما تخصیص پیدا کرده است همچنین ۴۹ درصد از اعتبارات  هم تخصیص یافت و امروز نسبت به سال گذشته در تخصیص اعتبارات ۱۳ درصد عملکرد بهتری داشتیم و بخش اعظم مطالبات ۹۶ پرداخت شد و فقط چهار ماه خرید خدمات آموزشی، ۲/۵ ماه حق التدریس باقی مانده است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: انضباط بودجه‌ای را بهتر دنبال کردیم و در سال ۹۸ این فرایند تقویت خواهد شد.
بطحایی درباره وضعیت مدارس غیردولتی گفت: سامانه‌های متعددی برای انضباط بخشی به فعالیت‌های غیردولتی به کار گرفته شد که این فرآیند به کاهش خطاها، اعتراضات نسبت شهریه‌ها کاهش چشمگیری را نسبت به سال گذشته داشت.

لغو امتیاز 3 مدرسه متخلف در حوزه شهریه

وی ادامه داد: ۳۲ مدرسه متخلف که شهریه مازاد اخذ کردند روند استرداد شهریه دارند، ۱۷ مدرسه تذکر گرفتند و سه مدرسه لغو امتیاز موسس داشتند تا حقوق مردم مورد معامله قرار نگیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس آموزش از راه دور افزود: در این حوزه و آموزش های الکترونیکی اقدامات خوبی صورت گرفت و یکی از مهم ترین کاربردهایی که از این بستر الکترونیکی داشتیم در آموزش داوطلبان کنکوری کرمانشاهی بود و توانستند حائز رتبه های خوبی شوند.

بطحایی درباره احتساب سنوات حق التدریس و مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت، بیان کرد: این احتساب سنوات دچار مشکلات اداری شدند و با توجه به مساعدت صندوق بازنشستگی مشکل حل شد و به نرخ همان روز سنوات برآورد و مشکل ۵۹ تا ۷۰ نفر رفع می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت:  معلمان شاغلی که تا ۶ ساعت اضافه تدریس می‌گیرند مشمول فوق‌العاده شغل می‌شوند که این موضوع برای آموزش و پرورش و همکاران مفید است.

وی همچنین به اجرای طرح ویژه مدارس اشاره و بیان کرد: این برنامه برای ابتدایی دوره دوم و متوسطه اول اجرایی می‌شود و ۲ ساعت از برنامه رسمی به مدرسه اختصاص می‌یابد و معلم باید متناسب با نیازهای محلی و منطقه‌ای ساماندهی کند و محتوایی برای آن تعیین کند.

بطحایی تصریح کرد: اجرای این برنامه به تمرکز شدید برنامه‌ها در آموزش و پرورش کمک بسزایی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش درباره نرخ باسوادی گفت: نرخ با سوادی سن ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۶ درصد و در سن ۱۰ تا ۲۹ سال بیش از ۹۶ درصد است، همچنین سالانه حدود ۲۷ هزار نفر تحت پوشش برنامه های سوادآموزی قرار می‌گیرند و اواخر شهریور جایزه بین المللی برای تلاش در ارائه برنامه آموزش ICDL در دوره انتقال دریافت کردیم و در عرصه جهانی حرفی برای گفتن داشت.

بطحایی درباره تامین اعتبار هنرستان‌ها بیان کرد: در ۶ ماه اول سال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به هنرستان‌ها رسید و اکنون هم ۵۰ میلیارد اعتبار به هنرستان ها تعلق می‌گیرد تا با ۱۰۰ میلیارد اعتبار کار را شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دانشگاه فرهنگیان گفت: برای اولین بار در طول زمان ۳۴ هزار و ۶۰۰ هزار دانشجو جذب کردیم، همچنین پیش از این هم ۳۱ هزار دانشجومعلم داشتیم که وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

در حال تکمیل/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به هنرستان‌ها/ جذب بیش از ۳۴ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان/ ۱۶ هزار کلاس درس به مدارس کشور اضافه شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..