تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت نظام‌مند بودن برنامه‌ریزی برای تغییر در تعطیلی مدارس/ برای تغییر زمان فعالیت مدارس باید لایحه دولت به مجلس ارسال شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

ضرورت نظام‌مند بودن برنامه‌ریزی برای تغییر در تعطیلی مدارس/ تربیت دینی صرفاً بر عهده آموزش و پرورش نیست/ برای تغییر زمان فعالیت مدارس باید لایحه دولت به مجلس برسدمیرزاده گفت: تغییر در تعطیلی مدارس باید به طور نظام‌مند و بر اساس لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه شود. به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت‌ میرزاده‌ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در برنامه تلویزیونی‌ پرسشگر‌ درباره چالش‌های تربیت دینی دانش‌ آموزان و تأثیر کنکور در این مسئله اظهار کرد: کنکور مبنای سنجش آموخته‌ها است و برای دین‌داری معیار خوبی محسوب نمی‌شود بنابراین با چند تست نمی‌توان دین‌داری و شناخت دانش آموزان از دین را تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی صرفاً بر عهده آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: تمامی نهادها برای تربیت دینی دانش آموزان تأثیرگذار‌ هستند البته محتواهای‌ آموزشی که در نظام تعلیم و تربیت برای این منظور تهیه می‌شود کمک بسزایی به آموزش دینی دانش آموزان می‌کند.

بحث تعطیلی مدارس باید در  برنامه‌های توسعه گنجانده شود

سخنگوی کمیسیون آموزش درباره وضعیت تعطیلی مدارس هم که اخیراً‌ سر و صدای زیادی داشته است، گفت: این موضوع مدتهاست‌ وجود داشته و اخیراً‌ هم مجدداً‌ این بحث مطرح شده است که باید این موضوع را در برنامه‌های توسعه بگنجانیم‌ نه اینکه هرازگاهی‌ موضوع تعطیلات مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: بر اساس قانون زمان شروع مدرسه مهر ماه و پایان خرداد ماه است و اگر قصد تغییر در این برنامه وجود دارد باید دولت لایحه‌ای را به مجلس بیاورد‌.

میرزاده‌ تصریح کرد: تعطیلات غیررسمی‌ در کشور کم نیست و همین تعطیلات موجب می‌شود تا محتوای آموزشی به طور کامل در اختیار دانش آموزان قرار نگیرد بنابراین شرایط و با وجود همین حجم محتوای آموزشی فرآیند تدریس کامل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته محیط زیست در لایحه هوای پاک موضوع تغییر در تعطیلات را مطرح کرد اما مورد موافقت قرار نگرفت و اگر این موضوع باز هم مورد توجه دولت است باید به صورت لایحه و با شرایطی جدید در اختیار مجلس قرار گیرد.

دانش‌ آموزان در طول تحصیل 16 هزار ساعت آموزش مباحث دینی دارند

در ادامه محمدرضا مصیب‌زاده مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش درباره چالش‌های تربیت دینی با اشاره به اینکه 16 هزار ساعت دوران تحصیلی دانش آموز به آموزش‌های دینی اختصاص می‌یابد، گفت: البته متون آموزشی به تنهایی تضمینی برای دیندار‌ کردن افراد نیست.

وی ادامه داد: معلمان سعی می‌کنند تا با اجرایی کردن سند تحول بنیادین‌ آموزه‌های دینی را با مسائل آموزشی پیوند دهند تا آموزش‌ها به سمت عملیاتی‌ شدن پیش رود.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش افزود: در برخی مدارس ابتدایی مراسم زیارت عاشورا برگزار می‌شود که با سن دانش آموزان تناسبی ندارد و این فرآیند جزء واجبات‌ و مصوبات ما هم نیست و همچنین چند سال قبل دانش آموزان را در قبر خوابانده‌ بودند تا با مرگ آشنا شوند که این موضوع هم مورد پسند آموزش و پرورش نیست.

مصیب‌زاده با اشاره به اینکه فعالیت‌های فوق برنامه‌ای همچون برپایی دارالقرآن‌ها، برپایی نماز جماعت و تلاوت قرآن برای تربیت دینی دانش آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: در برنامه‌های خارج از فوق برنامه شرکت دانش آموزان کاملاً اختیاری است و هیچ اجباری برای آن نداریم.

وی با بیان اینکه کنکور مانع از تحقق اهداف تربیتی‌ در نظام تعلیم و تربیت می‌شود، بیان کرد: حجم تبلیغات کنکوری‌ و توجه به این آزمون بیش از توجه به فرآیند‌های پرورشی‌ است که این موضوع تمرکز خانواده‌ها را به سمت فرآیند‌های آموزشی سوق می‌دهد.

مدیر کل دفتر قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش تصریح کرد: فضای خوبی برای تربیت دینی وجود دارد که باید این موضوع با مشارکت گروهی و داوطلبانه‌ دانش آموزان تقویت شود همانطور که روز ششم محرم هیئت‌های مذهبی در مدارس برپا کردیم و امسال بیش از 3 و نیم میلیون دانش آموز کاملاً اختیاری در این عزاداری‌ها حضور پیدا کردند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت نظام‌مند بودن برنامه‌ریزی برای تغییر در تعطیلی مدارس/ برای تغییر زمان فعالیت مدارس باید لایحه دولت به مجلس ارسال شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..