تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازده 70 درصدی فرابورس از ابتدای سال

 

شاخص کل فرابورس ایران در هفته منتهی به 30 شهریور‌ماه 97 با رشد هفتگی 5 درصدی به پله 1858 واحدی رسید تا بازده نزدیک به 70 درصدی را از ابتدای سال تجربه کرده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در چهار روز معاملاتی هفته جاری 4 هزار و 729 میلیون ورقه بهادار به ارزش 29 هزار و 533 میلیارد ریال در مجموع بازار‌های فرابورس میان معامله‌گران دست‌به‌دست شد که به دلیل کم شدن یک روز کاری نسبت به هفته پیش کاهش 9 و 5 درصدی را در حجم و ارزش معاملات نشان می‌دهد.

دو بازار سهام اصلی فرابورس در مجموع چهار روز کاری این هفته میزبان داد‌و‌ستد 2 هزار و 49 میلیون سهم به ارزش 7 هزار و 103 میلیارد ریال بودند که بیانگر کاهش حداقل 4 درصدی و حداکثر 36 درصدی این متغیر‌ها نسبت به هفته گذشته بود.

علاوه بر این در سه تابلو بازار پایه نیز 2 هزار و 595 میلیون سهم به ارزش 5 هزار و 746 میلیارد ریال میان خریداران و فروشندگان دست‌به‌دست شد.

همچنین در بازار ابزار‌‌های نوین مالی (شامل معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوراق بدهی و ETF) شاهد معامله 84 میلیون ورقه به ارزش 16 هزار و 677 میلیارد ریال بودیم که ارزش این معاملات با رشد سه درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بود.

نگاهی به حجم و ارزش معاملات به تفکیک ابزار‌های مالی حاکی از آن است که اوراق بدهی با حجم معاملات به میزان 19 میلیون ورقه به ارزش 15 هزار و 303 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملاتی و اوراق متعلق به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) با حجم معاملات به میزان 65 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 166 میلیارد ریال بیشترین حجم معاملاتی را در میان سایر ابزار‌های بازار ابزار‌‌های نوین مالی به خود اختصاص داده‌اند؛ این در حالی‌ست که معامله 0.32 میلیون ورقه به ارزش 208 میلیارد ریال در قالب معاملات تسه در هفته منتهی به 30 شهریور ثبت شده است که به معنی افت حدود 25 درصدی این متغیر‌ها است.

ارزش معاملات خُرد بازار سهام و اختیار سهام شامل بازار‌های اول و دوم، بازار پایه، اختیار معامله خرید و فروش وSME  به تفکیک گروه‌های صنعت در این هفته معادل 12 هزار و 705 میلیارد ریال و نشان‌دهنده صدرنشینی گروه فلزات اساسی و محصولات شیمیایی از نظر ارزش معاملات خُرد است؛ این دو گروه به‌ترتیب 21 و 10 درصد از ارزش معاملات خُرد را در این هفته به خود اختصاص دادند.

 

برخی از رویداد‌های مهم هفته

در هفته‌ای که گذشت معاون پذیرش و ناشران فرابورس از درج نماد شرکت کشت و صنعت و دامپروری و مرغداری دشت خرمدره در نماد معاملاتی «زدشت» از تاریخ 24 شهریور 97 به عنوان یکصد و هشتاد و دومین نماد معاملاتی (یکصد و سومین شرکت در بازار دوم) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران خبر داد.  نماد این شرکت در گروه زراعت و خدمات وابسته زیرگروه کشاورزی، دامپروری و خدمات وابسته قرار دارد و این شرکت در تاریخ 25 آذر 96 در بازار دوم پذیرش شد.

از دیگر رویداد‌های این هفته می‌توان به انتشار بیانیه عرضه یکجای سهام کنترلی شرکت توسعه صنایع پتروشیمی کوروش_ قبل از مرحله بهر‌ه‌برداری در بازار سوم فرابورس ایران اشاره کرد.

بدین ترتیب شرکت سرمایه‌گذاری بانک کارآفرین که یکی از سهامداران عمده این شرکتِ فعال در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد شیمیایی و اسید‌ها و پلیمر‌های صنعتی و.. (توسعه صنایع پتروشیمی کوروش) محسوب می‌شود قصد دارد از طریق شرکت کارگزاری بانک کارآفرین تعداد 83 میلیون و 490 هزار و 997 سهم معادل 92.76 درصد از سهام شرکت توسعه صنایع پتروشیمی کوروش را به طور یکجا و شرایطی- به‌صورت نقد یا نقد و اقساط به فروش برساند.

این تعداد از سهام با قیمت پایه هر سهم 10 هزار و 21 ریال در تاریخ چهارشنبه 25 مهرماه 97 در بازار سوم فرابورس عرضه خواهد شد و قیمت پایه کل معادل 836 میلیارد 663 و میلیون 280 هزار و 937 ریال خواهد بود.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازده 70 درصدی فرابورس از ابتدای سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..