تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زوال عقل را با این فناوری تشخیص دهید

زوال عقل را با این فناوری تشخیص دهیدبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زوال عقل، خِرَدسودگی یا دمانس(dementia)، در پزشکی و روانپزشکی٬ به اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز، که با تغییر شخصیت و موقعیت‌ ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است، گفته می‌شود. امروزه حدود ۱۲ میلیون نفر در جهان دمانس دارند و انتظار می‌رود که این تعداد در سال ۲۰۴۰ به ۲۵ میلیون برسد بنابراین پیشگیری و تشخیص این بیماری امری حیاتی است.

در بسیاری از بیماران، دمانس می‌تواند به آرامی ایجاد و بدون علائم خاصی پیشرفت کند. نظارت بر این تغییرات آسان نیست و تنها کارشناسان حرفه‌ای می‌توانند از طریق پرسشنامه‌های استاندارد برخی از علایم را تفسیر و ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید: ورزشی که از آلزایمر جلوگیری می کند! 

اکنون پژوهشگران "دانشگاه اوساکا"(Osaka University) و "موسسه علم و فناوری نارا"(Nara Institute of Science and Technology) در ژاپن یک رویکرد مشابه همان تست اما مبتنی بر کامپیوتر توسعه داده‌اند که سیستم مذکور از کاربران چند سوال پرسیده و سپس به طور جامع پاسخ‌های آنها را تحلیل و بررسی می‌کند.

همانطور که کاربر به سوالات پاسخ می‌دهد، نرم افزار پارامترهای مختلف گفتار مانند تن، سرعت، زیر وبمی صدا و استفاده از افعال و اسم‌هایی که کاربر به کار می‌برد را مورد بررسی قرار می‌دهد. در همان زمان، یک دوربین نیز چهره فرد را بررسی می‌کند و تعدادی از پارامترهای بصری نیز را اندازه می‌گیرد.

تمام این داده‌ها در یک سیستم یادگیری ماشین که برای تشخیص افراد مبتلا به زوال عقل توسعه داده شده، قرار داده می‌شوند و این سیستم تشخیص می‌دهد که چه افرادی مبتلا به این بیماری هستند و چه افرادی در معرض زوال عقل قرار ندارند.

در یک آزمایش که پژوهشگران بر روی ۱۲ فرد مبتلا به زوال عقل و ۱۲ فرد سالم انجام دادند، سیستم مذکور تنها با پرسش شش سوال که هر کدام آنها ۲ الی ۳ دقیقه طول می‌کشید، موفق به شناسایی وجود یا عدم زوال عقل با دقت ۹۰ درصد در افراد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

تشخیص زوال عقل با فناوری تشخیص چهره و صدا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زوال عقل را با این فناوری تشخیص دهید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..