تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» برگزار می‌شود

به گزارش شمانیوز: سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» Slemani توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با مدیریت «فؤاد جلال»، با ریاست «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق و همچنین با همت «نیچیروان بارزانی» نخست وزیر حکومت اقلیم کُردستان عراق، وزارت فرهنگ و هنر و جوانان اقلیم کردستان و اداره  کل فرهنگ و هنر و جوانان کردستان کردستان و با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشور مختلف جهان؛ شامل تولیدات سال‌های 2017 و 2018 در دو بخش رقابتی «سینمای جهان» (بین‌الملل) شامل؛ آثار بلند سینمایی و کوتاه؛ مستند، انيميشن و تجربی و بخش رقابتی «سینمای کُردی» (ملی) شامل؛ آثار بلند سینمایی و کوتاه؛ مستند، انيميشن و تجربی و همچنین برپایی کارگاه‌های تخصصی سینمایی و چندین نشست آکادمیک در روزهای 18 تا 24 مهرماه امسال (10 تا 16 اکتبر 2018) در 5 سالن «سیتی سینما» و تالار هنر در شهر سليمانيه در اقليم كردستان برگزار می‌شود.

نشست اعلام برگزاری سومين جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» و تقدیر از تعدادی از کمپانی‌ها و شرکت‌های خصوصی اقلیم کُردستان عراق که در دوره‌های اول و دوم این جشنواره با همت خود مسئولان جشنواره را در برگزاری این رویداد سینمایی یاری دادند؛ با حضور «ملا بختیار» رئیس این جشنواره، «فؤاد جلال» مدیر جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» و رئیس کمپانی سینمایی «مستی فیلم»، «دانر عمر فارس» مدیر هنری جشنواره، خانم «لینا رضا» مدیر برنامه‌ریزی جشنواره و تعدادی از هنرمندان سرشناس و پیشکسوت اقلیم کُردستان در هتل «رامادا» در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، «ملا بختیار» رئیس سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» گفت: امروز در شهر سلیمانیه و با حضور همه شما عزیزان و از طریق رسانه‌های گروهی به اطلاع مردم کردستان و جهان می‌رسانیم که تمام کارهای مقدماتی برگزاری سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» را انجام داده‌‌ایم و با همه توان خود و با استفاده از تجربه دو دوره گذشته، به سمت سومین دوره این جشنواره گام برمی‌داریم. همچنان‌که در نخستین دوره نیز اعلام کردیم در حمایت و پشتیانی از این جشنواره، مداومت خواهیم داشت که تاکنون به سومین دوره خود رسیده است و این جای بسی خوشحالی است. بی‌گمان تا سه دوره دیگر نیز همراه برگزارکنندگان این جشنواره خواهم بود؛ همچنان‌که در نخستین دوره اعلام کردم تا شش دوره در خدمت این دوستان عزیز خواهم بود.  

وی همچنین گفت: از همه هنرمندان عزیز و همچنین مسئولان جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» تشکر می‌کنم که برای بهتر برگزارشدن این رویداد هنری تلاش می‌کنند و امیدوارم که برنامه‌ریزی خوبی را آماده کرده باشند و همچنین هیئت انتخاب نیز، آثار شایسته‌ای را انتخاب کرده باشند تا در روزهای برگزاری جشنواره، سینمادوستان و علاقمندان به هنر هفتم، از دیدن آثار حاضر در جشنواره راضی باشند.

رئیس جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» در ادامه اظهار داشت: در اینجا ضروری است که برای سومین دوره جشنواره، از آقای «نیچیروان بارزانی» نخست وزیر حکومت اقلیم کُردستان، تشکر کنم که شخصاً از ایشان درخواست کردم که بودجه سومین دوره جشنواره را تأمین کنند و واقعاً همت کردند و از طریق کمک مالی‌شان این کار مهم را برای این رویداد سینمایی انجام دادند. به همین دلیل در سومین دوره نیازی به کمک شما سرمایه‌داران هنردوست و هنرپرور کُردستان نداریم، از صمیم قلبم از همه شما تشکر می‌کنم.

وی افزود: برگزاری یک جشنواره فیلم موفق، بودجه زیادی لازم دارد و این مهم تنها با عشق، استعداد، دلسوزی و فداکاری صورت می‌گیرد و استقبال و میهمان‌نوازی از این همه سینماگر، تنها با عشق به انجام می‌رسد. هم اکنون و در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» اعلام می‌کنیم که خوشبختانه شهر سلیمانیه برگ دیگری از پایتخت فرهنگ و هنر خود را ورق می‌زند. در زمینه‌های مختلف، فعالیت‌های هنری به نحو احسن ادامه دارد و جای خود دارد که حکومت اقلیم کُردستان، پارلمان کُردستان و همچنین دولت مرکزی عراق نیز آن را به پایتخت فرهنگ و هنر سراسر کشور عراق تبدیل کند تا تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری عراق در سلیمانیه برگزار شود و پیشنهاد می‌کنم پارلمان عراق، نگاهی به این پروژه داشته باشد و سلیمانیه را به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر سراسر کشور عراق به‌شمار بیاورد و این حرکت، تأثیر زیادی در زمینه‌های توریستی، تفریحی، تندرستی و ... به دنبال خواهد داشت و اکثر فعالیت‌های فرهنگی و هنری عراق از بصره تا زاخو در اینجا برگزار خواهد شد و در نتیجه باعث پیشرفت سلیمانیه نیز می‌شود.  

ملا بختیاز در بخش دیگری از سخنانش گفت: از همه تلاش‌های آقای «فؤاد جلال» مدیر جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» و رئیس کمپانی سینمایی «مستی فیلم»، آقای «دانر عمر» مدیر هنری جشنواره، خانم «لینا رضا» مدیر برنامه‌ریزی جشنواره و همچنین همه خواهران و برادران عزیز تشکر می‌کنم که به مدت سه ماه، به صورت شبانه‌روزی کار می‌کنند و خستگی را به جان می‌خرند تا سلیمانیه شهر شایسته کُردستان باشد. امیدوارم که جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» در ششمین و هفتمین دوره خود، به یکی از مهمترین مراکز بزرگ سینمایی در خاورمیانه تبدیل شود؛ اگر همه ما برای آن تلاش و کوشش کنیم؛ آنگاه شاهد خواهیم بود که چه سینماگرانی در دنیا با آثار مهم خود در آن حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت: هر کسی دوست دارد که در سرزمینش، هنر پیشرفت داشته باشد و این همان ثروت و دارایی است که کشورها به داشتن آن افتخار می‌کنند و بستر مناسبی را برای استعدادهای کمیاب فراهم می‌کنند و هیچ زمینه‌ای به اندازه سینما در شناسایی هویت ملی، معرفی دموکراسی و هویت سربلندی ما به جهان، تأثیر آنچنانی ندارد.    

«ملا بختیار» رئیس سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» در پایان سخنانش تأکید کرد: سینما خیلی هنر مهمی است، تا سینمای خود را نداشته باشیم؛ نمی‌توانیم صاحب ملتی باشیم که در تمدن این عصر کنونی زندگی کند. اگر سینمای خود را داشته باشیم؛ به دایره تمدن این عصر گام برمی‌داریم. امیدوارم که جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» به حرکت خود ادامه دهد و شهر سلیمانیه هم همیشه در خدمت به هنر و هنرمندان بااستعداد پیش‌قدم باشد.

در ادامه این مراسم، به پاس احترام و با اهدای تندیس‌های ویژه‌، از تعدادی از کمپانی‌ها و شرکت‌های خصوصی اقلیم کُردستان عراق که در دوره‌های اول و دوم این جشنواره، با همت خود مسئولان جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» را در برگزاری این رویداد سینمایی یاری دادند؛ تقدیر شد.

در پایان این برنامه، گروه موسیقی «لُر» به آهنگسازی، تنظیم و با سرپرستی و نوازندگی «نزار زیوه‌ای» و با صدای «عثمان میرویس» چندین آهنگ اصیل و فورلکلور کُردی را اجرا کردند.

از طرف اعضای هیئت داوران این جشنواره، 14 جایزه «کاج زرین» و جایزه نقدی که شامل بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» است؛ به بهترین فیلم بین‌الملل، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل، جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه تماشاگران به برگزیدگان اهدا خواهد شد و در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه «سینمای جهان» و «سینمای کُردی» نیز جوایز بهترین فیلم ملی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم مستند، جایزه تماشاگران، بهترین فیلم کوتاه ملی و جایزه ویژه هیئت داوران به برندگان اهدا خواهد شد و همچنین 4 جایزه ویژه توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» اهدا خواهد شد. 

در این دوره از جشنواره نیز، جایزه «طاها کریمی» فیلمساز فقید ایرانی که روز 8 خرداد 1392 بر اثر سانحه تصادف رانندگی در سلیمانیه درگذشت؛ توسط خانواده آن مرحوم به بهترین سینماگر اهدا خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سومين دوره جشنواره بین‌المللی فيلم «سليمانيه» برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..