تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ابر دلال نفتی که میلیارد ها دلار از ایران اخاذی کرد

بزرگترین سرمایه دار ایرانی تحت تعقیب چگونه وارد ایران شد

پشت پرده ورود این افراد به کشور کیست مدیر حقوقی یک شرکت خودرو ساز چه ارتباطی با این افراد داردتا معضل ایجاد نشده پرونده را حل کنید

گروه اقتصادی: ابر دلال ایرانی و خانواده اش در دام پلیس ضد تبهکاری انگلستان قرار گرفته است و بزرگترین سرمایه دار بعد از انقلاب که میلیارد ها دلاربه واسطه دلالی از شرکتهای نفتی و هواپیمایی ایرانی اخاذی نموده اکنون حکم جلب بین المللی او در حال صدور می باشد.

ابر دلال نفتی که میلیارد ها دلار از ایران اخاذی کرد

به گزارش بولتن نیوز و بنا بر گزارش سایت SFO ، یک شرکت نفتی بزرگ در کشور موناکو که توسط یک فرد ایرانی‌تبار تاسیس شده است، در مرکز تحقیق و بررسی مقامات قضایی سازمان دولتی ضد تبهکاری انگلیس SFO قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، دفتر سازمان دولتی ضد تبهکاری انگلیس یک ایرانی و دو نفر دیگر را در ارتباط با تحقیقات فساد در قرارداد یونااویل در پروژه نفتی عراق را متهم به پرداخت میلیونها دلار رشوه نفتی کرد.

Serious Fraud Office یا همان دفتر ضد تبهکاریهای بزرگ انگلستان که یک اداره دولتی غیر رسمی دولت انگلیس است که تقلب و فساد های مهم یا پیچیده در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهد دو نفر به نامهای بصیل الجراح و زید عکله و نفر سوم به نام سامان احسانی را در رابطه با رشوه و فساد برای برنده شدن در قراردادهای نفتی متهم کرد

زید عکله و بصیل الجراح متهم به درخواست رشوه برای اخذ مبالغ حاصل از فساد معاملاتی برای برنده شدن شرکت یونا اویل در قراردادی در عراق برای مشتری SBM دریایی یونااویل شدند تا برنده شدن در این قرارداد راتضمین کنند.

نام نفر سوم به نام سامان احسانی بر اساس اتهامات مرتبط در لیست موضوع درخواست رد مجرمان به موناکو است. اتهامات مرتبط با اقدام فاسدانه ی ادعایی در یونااویل بین جون 2005 و آگوست 2011 در این پرونده عبارتند از:

بصیل الجراح متهم به دو فقره رشوه برای پرداخت فساد در قرارداد و تضمین برنده شدن یونا اویل، برخلاف بخش (1) از قانون کیفری 1977 و برخلاف بخش 1 از قانون پیشگیری از فساد 1906 می‌باشد.

زید عکله متهم به جرم رشوه خواری، برخلاف بخش (1) از قانون کیفری 1977 و برخلاف بخش 1 از قانون پیشگیری از فساد 1906 می‌باشد.

زید عکله و بصیل الجراح در ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه هفتم دسامبر در محضر دادگاه سلطنتی وستمینیستر حاضر خواهند شد. تحقیقات ادامه دارد.

لازم به ذکر است:

1- اس.اف.او تحقیقاتش را در مارس 2016 علیه یونااویل شروع کرد.

2- زید عکله (42) مدیر منطقه‌ای یونااویل برای عراق بود و ساکن لندن است.

3- بصیل الجراح (68) شریک عراقی یونااویل است و در هال ساکن است.

4- سامان احسانی (43) مدیر تجاری یونااویل است و در موناکو زندگی می‌کند و بر اساس اتهاماتی مرتبط، موضوع درخواست رد مجرمان به موناکو است.

5- قانون مسئولیت دقیق در قانون اهانت به دادگاه 1981 قابل‌اعمال است.

در این رابطه به گزارش گاردین، در پی یک گزارش مفصل روزنامه‌نگاری تحقیقی که توسط موسسه خبری هافینگتون پست (آمریکا) و فیرفکس مدیا (استرالیا) در خصوص یکی از بزرگترین شبکه‌های رشوه در تجارت نفت در سطح جهان، منتشر شد، مقامات قضایی کشور موناکو (که کشور کوچکی در جنوب فرانسه) دفتر مرکزی شرکت اونااویل (Unaoil) و همینطور خانه‌های مدیران ارشد آن را مورد بازرسی قرار دادند.

دولت موناکو اعلام کرد شرکت اونااویل در مرکز تحقیقات قضایی در باره یک رسوایی مالی که ابعاد آن وسعت جهانی دارد، قرار گرفته است. در این بیانیه‌ آمده که واکنش مقامات موناکو در پی درخواست فوری اداره تحقیقات در خصوص فساد بریتانیا صورت گرفته است: «این تحقیقات و مصاحبه‌ها که در حضور مقامات بریتانیایی انجام شد، بخشی از تحقیقات در مورد یک رسوایی عظیم و بین‌المللی است که شرکت‌های نفتی خارجی زیادی را در بر می‌گیرد؛ اطلاعات جمع‌آوری شده توسط مقامات بریتانیایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.»

گفته می‌شود که مقامات ارشد اجرایی این شرکت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مورد بازجویی مقامات قضایی قرار گرفتند.

به گزارش دیلی میل، اف‌بی‌آی و مقامات قضایی آمریکا هم تحقیقات در مورد فساد مالی شرکت اونااویل در آمریکا را هم شروع کرده‌اند.

صاحبان ایرانی تبار اونااویل چه کسانی هستند؟

به گزارش هافینتگون پست و فیر فکس مدیا، عطا احسنی در سال ۱۹۴۰ در شهر کرمان متولد شد و به تحصیل در رشته مهندسی در بریتانیا و آمریکا پرداخت. پس از اتمام تحصیلات وی در شرکت عظیم نفتی «سون سیستر» مشغول به کار شد. سون سیستر یکی از شرکت‌هایی بود که از طرف شاه ایران، به مدیریت منابع نفتی ایران می‌پرداخت. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ احسانی به کشور بریتانیا مهاجرت می‌کند و در سال ۱۹۹۰ یک شرکت مشاوره «در زمینه انرژی در خاورمیانه» به نام اونااویل را پایه‌گذاری می‌کند.

در حال حاضر پسران عطا، به نام‌های سیروس احسنی و سامان احسنی، که همگی در موناکو زندگی می‌کنند، مدیران ارشد این شرکت نفتی‌اند.

به گزارش هافینگتون پست و فیرفکس مدیا، مدل تجاری شرکت اونااویل، بسیاری از شرکت‌های واسطه که در مناطقی از جهان که قوانین مالیاتی آسان و آزادی دارند را در بر می‌گیرد.

این شرکت‌ها قراردادهای نفتی را با دولت‌های بزرگ صادرکننده نفت، امضا می‌کنند. بستن قراردادهای عظیم نفتی، و برنده شدن در مناقصاتی که به عقد این قراردادها می‌انجامد، ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد. اما در صورت برنده شدن در این مناقصه‌ها، شرکت اونااویل کمیسیون خود را دریافت می‌کند.

با آنکه اونااویل در کشورهایی فعالیت می‌کند که فاسد‌ترین سیستم‌های اداری و قضایی را در جهان دارا هستند، اما این شرکت منکر رشوه دادن یا وجود هر ارتباطی، غیر از دادن مشاوره به شرکت‌های بزرگ نفتی غربی طرف قرارداد، است.

اما این گزارش تحقیقی که شامل هزاران ایمیل رد و بدل شده بین احسانی‌ها و دیگر مدیران اونااویل در بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ است، خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

به گزارش هافینگتون پست، از آنجا که اونااویل، یک تجارت خانوادگی است، بسیاری از اسرار در آن ناگفته مانده و فقط بین اعضای خانواده رد و بدل می شود.

به گزارش گاردین، مقامات موناکویی می‌گویند که سعی کرده‌اند بر طبق قوانین کنوانسیون اروپا و همینطور کنوانسیون سازمان ملل متحد بر علیه جرایم سازمانی شده جهانی عمل کنند. این در حالی است که مقامات بریتانیایی اعلام کرده‌اند با آنکه از موارد اتهامی اطلاع دارند اما «نمی‌توانند این خبر را تایید یا رد کنند.» سخنگوی شرکت اونااویل هم گفته است که «با توجه به وضعیت اخیر این شرکت نمی‌تواند نظری در مورد این (اتهامات)‌بدهد.»

در گزارش هافینگتون پست و فیر فکس مدیا آمده است که شرکت اونااویل «به طور سازمان‌‌دهی شده، صنعت جهانی نفت را فاسد کرده است.

(اونااویل) میلیون‌ها دلار رشوه در کشورهای مختلف پرداخته‌اند تا بتوانند برنده شدن مناقصه‌هایشان را تضمین کنند.

فیر فکس با اشاره به مجموعه ایمیل‌های افشا شده می‌گوید که این «گنجینه» بزرگترین افشاگری از مدارک محرمانه در تاریخ صنعت نفت است.

بزودی بولتن نیوز نقش جریان انحرافی در فراهم نمودن ورود وی به ایران مطلب دیگری رونمایی خواهد کرد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ابر دلال نفتی که میلیارد ها دلار از ایران اخاذی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..