تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روحانیون در ایام محرم فهم و تدبر در قرآن را مورد توجه قرار دهند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ایام محرم فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه‌های نهضت سرخ عاشورا است گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در صحبت‌های خود از مفاهیم قرآنی و تشویق به فهم و تدبر در آن مورد توجه ویژه داشته باشند.

 روحانیون در ایام محرم فهم و تدبر در قرآن را مورد توجه قرار دهند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز،  امروز در همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با بیان اینکه ایام محرم فرصت طلایی برای تبیین اهداف و آموزه‌های نهضت سرخ عاشورا است گفت: مبلغان دینی و روحانیت که در ایام محرم ماموریت حساس و خطیر تبلیغ و تبیین فرهنگ عاشورا را دارند باید در صحبت‌های خود از مفاهیم قرآنی و تشویق به فهم و تدبر در آن مورد توجه ویژه داشته باشند.
وی با ابراز تاسف از مطرح نشدن احکام شرعی سخنرانی‌های تبلیغی افزود: روحانیون توجه داشته باشند ابتدای سخنرانی‌ها را به بیان مسائل شرعی و احکام دین اختصاص دهند.
حجتالاسلام آل هاشم، با تاکید بر تشکیل جلسات فردی و اجتماعی در راستای افزایش وحدت و صمیمیت با مسئولان مساجد گفت: مبلغان ماه محرم با مردم خودمانی صحبت کنند و ارتباط های صمیمی در مسیر واقعیت ها گام بردارند.
امام جمعه تبریز، با بیان اینکه روحانیت باید با اجتناب از بیان مسائل آرمانی که دست نیافتنی است گفت: با توجه به مسائل روز و مشکلات اقتصادی ،اجتماعی و اشتغال و ازدواج جوانان به سوالات مردم پاسخ های منطقی و مستدل ارائه کنید.
وی از روحانیت خواست در مواجه با مسائل جناحی و فرا جناحی هم رفتاری جانبدارانه نداشته باشند‌.
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه تلاش و همت روحانیت باید بر محور قرار دادن عزاداریهای حسینی با محوریت مسجد باشد تصریح کرد: فقط به برگزاری مراسمهای عزاداری تا سوم امام اکتفا نکنید و تا پایان محرم و صفر برای تبیین اهداف امام حسین(ع) برنامه داشته باشید.
وی توجه به مسائل سیاسی و اجتماعی و تاکید بر منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب را در سخنرانی های این ایام حائز اهمیت دانست.
امام جمعه تبریز پرهیز از خرافه گرایی و تاکید بر عزاداری‌های بی پیرایه سنتی مورد توجه قرار داد و گفت: مواظب باشیم این خرافه گرایی‌ها که به عزاداری‌ها تزریق می‌کنند با منطق و مستدل جواب داده شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تبریز در برگزاری عزادری‌های سنتی و برنامه‌های مذهبی بی پیرایه سرآمد دیگر شهر ها است، افزود:عزاداری‌های سنتی را با حضور جوانان و نوجوانان رونق دهیم.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روحانیون در ایام محرم فهم و تدبر در قرآن را مورد توجه قرار دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..