تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




6 ماهه‌ای که جهان را متحول کرده است

6 ماهه‌ای که جهان را متحول کرده استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ماه محرم اندک اندک از راه می‌رسد و چه ماهی است این ماه؛ خوب که گوش دهی، صدای ناقه‌ها و اشتران را می‌شنوی که به کربلا نزدیک می‌شوند و کاروانی که نه برای جنگ بلکه برای احیای دین اسلام و سنت رسول الله(ص) به کربلا نزدیک می شود.

کربلا زمینی که شرمنده شد از خون های به ناحق ریخته شده؛ کربلا سرزمینی که نامش اشک از دیدگان عقیله بنی هاشم فرود آورد و 6 ماهه ای که در آغوش مادر می داند که باید لباس رزم بپوشد برای دفاع از ولی خدا...

دستان کوچکش اجابت می کند هر خواسته ای را؛ او نام امیر مومنان را بر خود دارد. علی اصغر(ع) که نام و یادش ناله مادران و طفلان زیادی را بلند می کند. اوست که در میدان نبرد سپر می شود در برابر حملات دشمن تا مبادا ولی خدا جراحتی در زمان حیات او ببیند.

لبانش خشکیده، زبان به کام چسبیده و ناله تشنگی سر می دهد اما برای وصال جانان با کام تشنه شوق شهادت دارد.

برای این بلندهمت، پاکیزه سرشت هر ساله مراسمی با نام شیرخوارگان حسینی برگزار می شود تا مادران اطفال خود را برای غلامی امام حسین(ع) به پیشگاه این کودک 6 ماهه تقدیم کنند و نوای لبیک یا حسین(ع) سردهند این مراسم که اکنون دیگر در کل جهان اسلام برگزار می شود، دلدادگان بسیاری را جذب خود کرده است.

دوخت لباسی از جنس ارادت
مسجد صدیقی های مشهد از 20 تیر ماه به مدت دو ماه هر روز میزبان زائران و مجاوران بسیاری که در کارگاه‌‍ های دوخت لباس شیرخوارگان حسینی فعالیت می کنند.

در این کارگاه کودکان، زنان جوان وسالمندان زیادی رامی بینیم که بدون هیچ چشم داشتی آمده اند تا در روزهای نزدیک به ماه محرم ارادت خود را به امام حسین(ع) انجام دهند و خدمتی هر چند کوچک برای ترویج فرهنگ عاشورایی انجام دهند.

امنیت کشورم را از حضرت علی اصغر(ع) می خواهم
بانویی که چین و چروک صورت و دستانش گواهی سالیان دراز خدمت در ساحت امام حسین(ع) است، می گوید: از ساعات اولیه روز پای چرخ خیاطی می نشینم و زیر لب حضرت علی اصغر(ع) را صدا می زنم تا ایشان و و پدر کریم‌شان دستگیر عالمیان شوند و گره از کار بگشایند.

وی که سال دومی است که در این کارگاه خدمت می کند، با چشمانی اشکبار اظهار کرد: خواستم در روزهای نزدیک به ماه محرم خدمتی به ساحت امام حسین(ع) انجام دهم.

خدمت به علی اصغر(ع) را به تفریح ترجیح می دهم
بانویی که زائران حرم رضوی است و از دیار آذربایجان شرقی آمده، در خصوص دلیل حضورش در این کارگاه خیاطی که به نام حضرت علی اصغر(ع)است، می گوید: برای اولین سال در این کارگاه خیاطی حضور پیدا کردم تا شهید 6 ماهه کربلا ما را در روز قیامت نجات دهد.

وی ابراز کرد: برای نیت قبلی خودم در این مسیر خدمت می کنم وحضور در این کارگاه را به تفریح و بازارگردی در مشهد ترجیح می دهم.

با علی زنده بمانم و با علی بمیرم

سمیه غفوری، یکی دیگر از بانوانی که در این کارگاه خدمت می کند، ابراز کرد: به لطف حضرت علی اصغر(ع) در مسیر خدمت به امام حسین(ع) گام بر می دارم.

وی با بیان اینکه امیدوارم با علی(ع) زنده بمانم وبا علی(ع) بمیرم، اظهار کرد: انشالله امام حسین(ع) این خدمت را از من قبول کند.

گفتنی است، کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی همچنان فعال است تا طفلان پیرو اباعبدالله الحسین(ع) لباس ارادت بر تن کنند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «6 ماهه‌ای که جهان را متحول کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..