تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری پنتاگون برای تحقیقات در مورد هوش مصنوعی

به گزارش واشنگتن پست، وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا عنوان نموده که ۲ میلیارد دلار برای تحقیقات در مورد هوش مصنوعی کنار گذاشته و قصد دارد طی ۵ سال آتی این مبلغ را در همین حوزه سرمایه گذاری کند.

پنتاگون

«استیون واکر» رئیس دارپا (DARPA) یا «آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی» در جریان نشستی خارج از شهر واشنگتن تصمیم پنتاگون را اعلام نمود و گفت که آژانس یاد شده با سرمایه گذاری روی دهها پروژه‌ی پژوهشی مختلف، سعی دارد سئوال به خصوصی را پاسخ دهد؛ چگونه می‌توان برای ماشین‌ها، ارتباطات انسانی یا توانایی استدلال فراهم آورد.

بسیاری از کارشناسان باور دارند این سرمایه‌ گذاری عظیم در حوزه‌ی هوش مصنوعی نشان دهنده‌ی این است که آمریکا به دنبال پیشرفت سریع در این زمینه بوده و قصد دارد به هر شکل ممکن در این حوزه پیشرفت کند.

پنتاگون

چندی پیش چین اعلام نمود که میلیارد‌ها دلار برای تحقیق در مورد هوش مصنوعی نظامی سرمایه گذاری کرده. به نظر می‌رسد پنتاگون نیز پس از تحقیقات بی شمار شرقی‌ها متوجه اهمیت هوش مصنوعی شده چرا که وزارت دفاع ایالات متحده برای اولین بار چنین سرمایه‌گذاری عظیمی در حوزه‌ی هوش مصنوعی کرده است.

همچنین دارپا اعلام نموده که با سرمایه‌ی گذاری در پروژه‌های مختلف سراغ مسائل متنوعی در مورد هوش مصنوعی نظیر بازرسی امنیتی، کاهش مصرف انرژی ماشین های نظامی و هوش مصنوعی قابل توضیح خواهد رفت. هوش مصنوعی قابل توضیح در واقع روش‌های متنوعی است که به انسان‌ها و اشخاص عادی اجازه می‌دهد بهتر هوش مصنوعی را درک کنند.

پیش از این نیز پنتاگون، مرکز هوش مصنوعی مشترکی تاسیس نمود تا بتواند از این تکنولوژی در زمینه‌های نظامی، دفاعی و امنیتی استفاده‌ی کاربردی کند. این مسئله نشان می‌دهد که وزارت دفاع به هر شکل ممکن سعی دارد از هوش مصنوعی بهره برده و سیستم‌های متنوعی بر پایه‌ی آن طراحی کند.

البته پیش از این نیز همکاری پنتاگون با گوگل، اعتراض صلح طلبان و مدعیان حقوق بشر نتیجه داده بود. حتی کار به جایی کشید که عده‌ای‌ از کارکنان گوگل دسته جمعی استعفا دادند. پس از این اتفاق ساکنین مانتین ویو پروژه همکاری خود با پنتاگون را لغو کردند. حال به نظر می‌رسد وزارت دفاع ایالات متحده، خود دست بکار شده تا از این تکنولوژی در پروژه‌های مختلف استفاده کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری پنتاگون برای تحقیقات در مورد هوش مصنوعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..