تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌بینی کاهش آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن پورسیدآقایی در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما زمانی که فعالیت خود را در مجموعه مدیریت شهری آغاز کردیم که چنانچه 2 میلیارد دلار در بازه زمانی 4 ساله در اختیار شهرداری قرار بگیرد ما می‌توانیم اقدامات موثری را در خصوص کاهش آلودگی هوای تهران انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کاهش آلودگی هوا تا به امروز اقداماتی براساس برنامه پیش‌بینی شده صورت گرفته است اظهار داشت: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و مجلس در بودجه سال 98، دو میلیارد دلار را برای رفع آلودگی هوای تهران در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار بدهند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مدیریت شهری سلامت شهروندان پایتخت است گفت: یک پنجم جمعیت کشور در تهران زندگی می‌کند و سلامتی آنها حائز اهمیت است. در بخش مترو نیز اقداماتی انجام شده است که این برنامه‌ها و اقدامات طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت که گزارش آن در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفته است.

وی افزود: امروز نیز گزارشی از اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به سمع و نظر اعضای شورای شهر تهران رسید که برخی از این اقدامات بدون بودجه و تکیه بر مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های مدیریت شهری بوده است و در نیمه دوم سال نیز تلاش می‌کنیم اقدامات بعدی را در راستای کاهش آلودگی هوا ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آلودگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و خودروهای دیزلی و اتوبوس‌های شرکت واحد بوده است گفت: در همین راستا معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اخذ معاینه فنی را برای این خودروها الزامی کرد به طوریکه این خودروها در صورتی که معاینه فنی نداشته باشند از ابتدای آبان ماه نمی‌توانند در سطح شهر تردد کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اخذ معاینه فنی برای کامیون‌ها، اتوبوس‌های مدارس و سرویس ادارات را الزامی کرده‌ایم گفت: قطعا این اقدام می‌تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تهران موثر باشد. ضمن اینکه تمهیداتی نیز برای ثبت خودروهایی که معاینه فنی ندارند صورت گرفته است به طوریکه 43 سامانه ثبت تخلفات در مبادی ورودی شهر تهران نصب شده است.

وی همچنین به اظهارات اعضای شورای شهر تهران درخصوص گزارش ارائه شده در صحن شورا اشاره کرد و گفت: اعضا هر کدام نظرات متفاوتی را داشتند و برخی از آنها حمایت و برخی نقدهایی به گزارش داشتند که البته باید اشاره شود که این گزارش، گزارش اقدامات بوده نه برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه 70 درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به تردد خودروها است گفت: از این رقم نیز بین 45 تا 50 درصد مربوط به خودروهای دیزلی، اتوبوس‌های شرکت واحد، سرویس ادارات و کامیون‌ها است.

وی همچنین در خصوص توسعه طرح دوچرخه اشتراکی در شهر تهران گفت: این طرح هم اکنون در دو مرحله در حال انجام است و بنا داریم در هفته‌های آینده این طرح را در سطح شهر تهران گسترش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میزان آلودگی هوای شهر تهران در نیمه دوم سال (پاییز و زمستان) کاهش خواهد پیدا کرد گفت: چنانچه شرایط در خصوص وارونگی هوا همانند پاییز و زمستان سال گذشته باشد قطعا وضعیت ما نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌بینی کاهش آلودگی هوای تهران در نیمه دوم سال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..