تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه‌های اجتماعی ماندگارند

سرمایه‌های اجتماعی ماندگارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمدرضا کارگر مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور درمراسم رونمایی از بیست‌ویکمین چاپ کتاب"در فاصله‌ی دونقطه " درمحل پردیس‌ کتاب مشهد گفت: درواقع وقتی از یک شخصیت فرهنگی تقدیر می‌کنیم، تقدیر از تاریخ و سرزمینمان است و شکوه و عظمت خودمان را به یاد می‌آوریم، اگر امروز این‌جا جمع شدیم، برای این‌است که سرمایه‌های اجتماعی خودرا به‌ یادآوریم این سرزمین چه اندازه ثروتمند است.

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز تصور کنیم براساس یک اتفاق کل استان فارس و شهرشیراز باخاک یکسان شود و ازبین برود؛ تمام سرمایه‌های مادی این شهر از بین رفته است؛ ولی سعدی و حافظ همچنان زنده خواهند بود واین مفهوم سرمایه‌های اجتماعی است.

کارگر افزود : امروزه آثار" ایران درودی" آذین‌بخش بسیاری از موزه‌های شناخته شده‌ی دنیا است. حدود دو هزار کار بسیارعالی از ایشان به یادگار مانده که حدود 200 اثر در اختیار خود ایشان قرار دارد که وقف سرزمین و مردم کرده‌اند.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:ایران درودی را یک هنرمند وفقط یک نقاش نمی‌دانم؛ بلکه حکیم می‌دانم. انسانی که دارای نگاه بسیار ژرف درتمامی موارد زندگی است. وی به‌معنای واقعی یک تاریخ‌شناس است؛ فلسفه‌ی هنر، شخصیت‌های هنری، مکتب‌های هنری ونقاشی دنیا را به‌خوبی می‌شناسد.

وی افزود : برگزاری 64 نمایشگاه اختصاصی در کشورهای مهم و در سازمان‌ملل کار ساده‌ای نیست و امروز بیش از 1800 اثر وی در معتبرترین موزه‌های دنیا جای بگیرد؛ امروز ایران‌دخت درودی در هنرخود، صاحب سبک هستند و انسان نمی‌تواند در وادی هنر صاحب سبک باشد بدون این‌که به یک فلسفه‌ی مهم دست پیدا کرده باشد.

کارگر ادامه داد: ما درسرزمین خود بسیار افتخار می‌کنیم، نه به شهرها ونه به ساختمان‌ها، بلکه به شخصیت‌های فرهنگی، تاریخی، اجتماعی علمی مان؛ که این‌گونه دانستن مسیر زندگی را به ما یاد می‌دهد.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: نگاه ایران درودی به زندگی، آن‌قدر متفاوت است که من کم‌تر دیده‌ام؛ زمانی‌که یک اثرهنری خلق می‌شود، بایستی ابتدا درذهن هنرمند شکل بگیرد. یعنی آن‌چیزی که ما امروز به عنوان یک تابلوی نقاشی می‌بینیم، یک اثر مجازی ازذهن هنرمند است؛ یعنی ابتدا در ذهن هنرمند، یک حقیقت شکل می‌گیرد و سپس توسط اثرهنری بیان می‌شود.

وی افزود: این کتاب برای هر دخترایرانی انگیزه ایجاد می‌کند که نقش ومسیر خود را درجامعه‌ای که پیش رو دارد، پیداکند؛ این به‌اندازه‌ی کافی قوی است که برای هرکدام ازما به‌عنوان یک کتاب زندگی، یک کتاب راهنما و یک کتاب اجتماعی قلمداد شود.

انتهای پیام // ف.م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه‌های اجتماعی ماندگارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..