تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نور

شرکت مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نور

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی، گفت: دوره‌های ارتقاء مربیان خانه‌های نور سراسر کشور با حضور ۴۰۰ مربی خواهر و برادر از 12 تا 16 شهریور جاری در قم برگزار شد.

وی از شرکت هشت مربی قرآنی استان در این دوره ها خبر داد و عنوان کرد: این دوره‌ها به صورت جداگانه برای خواهران و برادران برگزار شد که چهار مربی خواهر استان از 12 تا 14 شهریور و چهار مربی برادر از 14 تا 16 شهریور جاری در این دوره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این دوره به صورت فشرده و در 12 کلاس برگزار شد، افزود: کلاس های آموزشی این دوره با حضور اساتید مختلف از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

گلباغی، ارتقاء سطح بینش و دانش مدیران و مربیان این مراکز، تربیت مربیان توانمند در خانه‌های نور و آشنا به معارف قرآن برای آموزش در سطح عمومی جامعه را از اهداف این دوره برشمرد و گفت: امامان جماعت، مدیران و مربیان خانه نور مخاطبین این دوره بودند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان، سهمیه هر استان در دوره را حدود ۳۰ درصد از مراکز مجری طرح خانه‌های نور اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان در دوره با مباحثی همچون آشنایی با روش فهم و برداشت از قرآن کریم، آشنایی با روش مطالعه و تحقیق در قرآن کریم و منبع شناسی، آشنایی با روش ترجمه قرآن، آشنایی با روش تحلیل واژگان و ترجمه قرآن، آشنایی با روش تدریس و درسنامه فهم زبان قرآن آشنا شدند.

وی با اشاره به مرحله دوم این دوره اذعان کرد: مرحله دوم این دوره آموزشی به صورت غیر حضوری با ارائه محتوای آموزشی در خصوص «خداشناسی در قرآن کریم»، «فرجام شناسی در قرآن کریم و انسان شناسی در قرآن کریم»، «عدالت، حکومت داری و بیت المال در قرآن کریم»، «جهان شناسی در قرآن کریم»، «جامعه شناسی در قرآن کریم»، «سبک زندگی عمومی در قرآن کریم»، «تحلیل و بررسی جامع نظام موضوعی قرآن»، «تاریخ و علوم در قرآن کریم»، «آشنایی با تفسیر و مفسران قرآن»، «بررسی شبهات قرآن کریم همراه با پاسخ آن ها» و «روش شناسی حفظ و ترجمه قرآن» است.

گلباغی، همچنین گفت: خانه‌های نور با هدف توجه به قرآن و عترت در کانون‌های مساجد راه اندازی شدند تا فرهنگ متعالی و غنی قرآنی و سیره علمی و عملی اهل بیت (علیهم السلام) را به صورت تخصصی و موضوعی در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان بسط و گسترش دهند.

وی خاطر نشان کرد: طراحی برنامه‌های متنوع و متناسب با ذائقه‌های مختلف نسل امروز با بهره گیری از ابزار‌های هنری و تکنولوژی روز در جهت تبیین فرهنگ قرآن و سیره ائمه اطهار (علیهم السلام) و نهادینه شدن آن در سبک زندگی مخاطبان جزو رویکرد‌های خانه‌های نور است.

انتهای پیام/م

مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نورشرکت کردند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت مربیان قرآنی کردستان در دوره ارتقا مربیان خانه های نور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..