تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تملک برخی باغات قم برای تبدیل به بوستان های شهری

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم عنوان کرد؛

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پیام جوادیان  مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای حفظ باغات سطح شهر گفت: شناسنامه‌دار کردن باغات یکی از طرح‌هایی بوده که به طور جدی آن را دنبال کرده‌ایم و با انتخاب مشاور 6 ماه در محدوده شهر و حریم کارهای مطالعاتی برای شناسایی باغات صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم فعال بودن بیش از 80 باغ در شهر قم را مد نظر قرار داد و عنوان کرد: سازمان پارک‌ها برای حفظ این باغات اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داده که از آن جمله حمایت از باغ‌داران با تامین آب مورد نیاز آنها است.

وی با بیان اینکه در شناسنامه باغات وضعیت درختان، آبیاری، مساحت باغ و... درج می‌شود بیان کرد: در حال حاضر مساحت باغات سبز موجود در محدوده شهر 49 هکتار است و در حریم شهر نیز 277 هکتار باغ سبز شناسایی شده است.

وی با اشاره به اختصاص آب رایگان برای آبیاری درختان باغ‌های شهر تصریح کرد: حتی در مواردی برای مکانیزه شدن آبیاری و راه‌اندازی سیستم آبیاری قطره‌ای کمک‌های مالی به باغ‌داران صورت گرفته است.

وی به برنامه شهرداری برای تملک برخی باغات در مناطق مختلف برای تبدیل به بوستان‌ شهری خبر داد و اضافه کرد: در این زمینه باغ‌های اشراقی، رنجبر، افضل، قولیان، جهانگیر و... در دستور کار شهرداری است؛ البته اعتبارات شهرداری برای تملک باغات کافی نیست و نیازمند عزم استانی برای حفظ و احیای باغات شهر هستیم.

جوادیان با اشاره به هزینه‌های گزاف تملک باغات شهر و حفظ آنها گفت: طبق محاسباتی که صورت گرفته اگر شهرداری با کمترین قیمت بخواهد باغات را تملک کند باید هزار و 20 میلیارد تومان اعتبار صرف کند که باید به طور نقدی هم به باغ‌داران پرداخت شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با انتقاد از برخی متولیان باغات شهر به دلیل بی‌توجهی به وضعیت باغات بیان کرد: این سوال مطرح است که سازمان جهاد کشاورزی و متولیان مرتبط چه کاری برای حفظ و احیای باغات شهر انجام داده‌اند؟ ما آماده‌ایم که حامی باغ‌داران باشیم و هر باغ‌داری که مشکل آبیاری داشته باشد رفع خواهیم کرد و همچنان منتظریم که اقدامی از سوی مدیران استان برای حفظ باغات صورت گیرد.

انتهای پیام/ح

شناسایی بیش از 326 هکتار باغ سبز در قم/جهاد کشاورزی برای حفظ باغات قم چه کرده‌ است؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تملک برخی باغات قم برای تبدیل به بوستان های شهری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..