تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید می‌شود

ساعت: 16:15 منتشر شده در مورخ: 1397/06/17 شناسه خبر: 1406415

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به سرمازدگی بهاره امسال پیش بینی می‌شود با ۸۰ درصد سرمازدگی بهاره حدود ۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبری در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: استان قزوین از نظر سطح زیرکشت محصول انگور در رتبه دوم کشوری است و این محصول در ردیف نخستین تئلدیات کشاورزی استان قرار دارد. 


وی افزود: با توجه به سرمازدگی بهاره امسال میزان عملکرد محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته و پیش بینی می‌شود با ۸۰ درصد سرمازدگی بهاره حدود ۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید شود. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سطح زیرکشت باغات بارور انگور در استان را ۳۰ هزار و ۶۳۲ هکتار ذکر کرد و یادآورشد: محصول انگور در استان، رتبه نخست محصولات باغی را دارد که عمده باغات انگور نیز در شهرستان تاکستان قرار دارد. 

وی گفت: ارقام قالب انگور در منطقه شامل بی دانه سفید و قرمزاست اما ارقام دیگری چون یاقوتی، عسگری، میش پستان، صاحبی، شاهانی، کندری، ملائی، شصت عروس و احمدی نیز در این باغات کشت می شود. 

این مسئول تصریح کرد: به دلیل تنوع ارقام انگور درباغات استان، باغداران منطقه از تیر تا آبان ماه، عملیات برداشت ارقام مختلف انگورهای پیش رس و دیررس انجام می‌شود. 

وی بیان کرد: همچنین میزان تولید کشمش استان حدود ۵۰ هزار تن است که رتبه اول تولید کشمش کشور به استان قزوین اختصاص دارد.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۴۰۰۰ تن انگور در استان تولید می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..