تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنرمندان از خانه سیمین و جلال بازدید کردند

مراسم بازدید هنرمندان از خانه سیمین و جلال شامگاه شنبه ۱۷ شهریور ماه در خانه سیمین دانشور و جلال آل احمد واقع در محله دزاشیب تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدعلی کریمی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران، سعید اسدی، رییس تئاتر شهر، اصغر همت، سیروس ابراهیم‌زاده، حسین محب‌اهری، محمدحسین لطیفی، سیدعباس سجادی، ایرج راد، منوچهر محمدی و دیگر هنرمندان و مسئولان شهری حضور داشتند.

جعفر رحمانی‌زاده، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در ابتدای این مراسم گفت: ۱۹ شهریور سالروز ارتحال آیت‌الله طالقانی است و این خانه یادآور گفت‌وگوهای او با جلال و سیمین است. ما فرهنگ را پیشران توسعه جامعه می‌دانیم. در نزدیک این خانه، خانه نیما یوشیج است. امیدوارم هر چه زودتر وضعیت تملک آن خانه مشخص شود تا آنجا نیز مانند خانه جلال و سیمین زیبا شود.

در ادامه این مراسم مستند کوتاهی از ساخت خانه سیمین دانشور و جلال آل‌احمد پخش شد و پس از آن ولی‌الله شجاع‌پوریان، معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان این که شهر تهران دیگر جای توسعه فیزیکی ندارد، گفت: تلاش ما این است که این نوع مکان‌های تاریخی جانی دوباره بگیرند. چهار هزار و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داریم تا خانه نیما یوشیج که در حوالی خانه سیمین و جلال است، بازسازی شود. در دوره جدید مدیریت شهری تمام تلاش ما این است که به توسعه مسیرها و پاتوق‌های فرهنگی بپردازیم.

در ادامه این مراسم سعید اسدی، رئیس تئاتر شهر با بیان این که توسعه فرهنگی پیش‌نیاز توسعه بخش‌های دیگر یک جامعه است، گفت: هنرمندان به عنوان مولدان جامعه هستند. شهرداری‌های جهان، در الگوهای شهری خود، نقش پر رنگی برای تئاتر قائل هستند. ۸۰ درصد تقاضای اجرای تئاتر در تهران از جانب جوانان است و از شهرداری و روسای حوزه شهری تقاضا دارم که فضاهای بیشتری را به حوزه تئاتر اختصاص دهند و مراکز فرهنگی در مرکز شهر بیشتر شوند.

او در ادامه گفت: در دو سالی که دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودم شاهد آن بودم که همکاری مثبت و سازنده‌ای بین شهرداری و جشنواره بین المللی تئاتر فجر برقرار بود. من معتقدم که باید تعامل بیشتری بین شهرداری و اهالی تئاتر برقرار شود.

اسدی تاکید کرد: شهرداری باید یکی از ارکان جشنواره بین المللی تئاتر فجر شود. یکی از ویژگی‌های شهرداری این است می تواند این باشد که یارانه هایی را برای تماشای تئاتر به مردم ارائه دهد. تامین هزینه های تئاتر خیلی برای هنرمندان دشوار شده است. شهرداری علاوه بر کارهایی که در حوزه نمایش انجام می دهد باید همکاری های بیشتر با هنرمندان تئاتر داشته باشد.

در ادامه این مراسم محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این که خانه سیمین و جلال می‌تواند یک مقصد گردشگری در شهر تهران باشد، گفت: امیدوارم قدر این خانه را بدانیم. اینجا می‌تواند روایت‌گر قطعاتی از تاریخ این شهر باشد. ما در شورای شهر با کاهش بودجه زیادی در حوزه فرهنگی اجتماعی روبرو شده‌ایم. ما باید به سمت کار کردن برویم و راهی جز این نداریم.

او خطاب به اهالی تئاتر گفت: انتظار می‌رود نمایش‌هایی که به کار شهری می آید بیشتر توجه شود. به نمایش هایی که در حوزه محیط زیست، حقوق شهروندی و… پرداخته می شود.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که مسئولان شهری برای چند گذر فرهنگی در تهران در حال سرمایه گذاری هستند، تشریح کرد: گذر کتاب از میدان انقلاب تا چهارراه ولیعصر و از چهارراه ولیعصر تا خیابان حافظ، گذر نمایش از میدان امام خمینی تا خیابان انقلاب، گذر صنایع دستی از خیابان ویلا تا خیابان کریمخان و پهنه فرهنگی رودکی از محورهای اصلی ماست که در این زمینه ها سرمایه‌گذاری شده است.

در بخش پایانی این مراسم پیشکسوتان عرصه هنر به بیان خاطراتی از سیمین دانشور و جلال آل احمد پرداختند و از مقام این دو نفر یادی کردند.

محمدرضا لطفی، کارگردان سینما ضمن امیدواری از حس رسیدگی مدیران شهری به این خانه های تاریخی گفت: حال خوب شهر را باید باور کرد. اگر این خانه ها خراب شوند دیگر از تاریخ شهرمان چگونه برای فرزندانمان سخن بگوییم. اگر شهرداری این خانه ها را تنها بتوانید خریداری کند لطف بزرگی به تاریخ این شهر کرده است. لزومی ندارد که شهرداری به محض خرید این خانه ها آن ها را بازسازی کند. در فرصت های بعدی و با دریافت بودجه می تواند به مرور زمان آنها را مرمت کند. قطعا تا جایی هم که می شود هنرمندان در این زمینه کمک خواهند کرد.

ایرج راد، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در پایان این مراسم گفت: سال های سال صحبت از بنا شدن موزه تئاتر است. امیدوارم که شهرداری که حالا تئاتر نصر را خریداری کرده است بتواند این بنا را به عنوان موزه تئاتر انتخاب کند.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنرمندان از خانه سیمین و جلال بازدید کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..