تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خشونت خانگی، سالمند آزاری و خودکشی بیشترین آسیب‌های اجتماعی است

خشونت خانگی، سالمند آزاری و خودکشی بیشترین آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ رضا جعفری در حاشیه سفر به استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت اورژانس‌های اجتماعی و دستاورد‌های آن اظهارداشت: راه اندازی اورژانس‌های اجتماعی موجب شده تا زمینه ارائه مشاوره‌های تخصصی و آگاهی بخشی در میان گروه‌های آسیب پذیر بخوبی فراهم شود.

وی افزود: در استان‌هایی که اورژانس اجتماعی فعال شده موفقیت بزرگی بدست آمده، زیرا برخورد با آسیب‌ها به صورت تخصصی و علمی دنبال می‌شود و این کار پیامد‌های خوبی داشته است.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور تصریح کرد: هر نوع برخورد برای کاهش آسیب اجتماعی باید از جنس تخصصی و علمی باشد تا به نتیجه برسد و اورژانس اجتماعی امروز با استفاده از کارشناسان و روان شناسان به یک سازمان با رویکرد اجتماعی تبدیل شده که توانسته به کاهش آسیب‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: البته نمی‌توانیم بگوییم حتما وقتی یک اورژانس اجتماعی در یک شهرستان راه اندازی می‌شود به کاهش آسیب منجر می‌شود، اما وقتی این ابزار هست امکان دسترسی به آمار و اطاعلات زیاد شده و در واقع یک زبان پاسخگویی به جامعه داده شده و به مطالبه گری منجر می‌شود.

جعفری گفت: اگر مسئولی در شهرستان به موضوع آسیب‌ها بی تفاوت بود یا آن‌ها را نمی‌دید و از وضعیت آن‌ها اطلاع نداشت امروز با راه اندازی پایگاه‌های اورژانس اجتماعی دسترسی به اطلاعات بیشتر شده و وقتی آماری دقیق داده می‌شود در جریان قرار می‌گیرد و متعاقب آن اقداماتی در آن شهرستان انجام می‌شود و مسئول هم خود را پاسخگو و پیگیر می‌داند.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور یادآورشد: شاید این غفلت تاریخی با راه اندازی اورژانس‌های اجتماعی جبران شود و گامی در مسیر پویایی در خدمات بهزیستی هم برداشته شود.

وی اظهارداشت: وقتی اورژانس راه می‌افتد سازمان بهزیستی هم باید پویایی خود را بیشتر کند و نواقصی که قبلا بوده را برطرف کرده و بموقع مداخله خوبی داشته باشد.

جعفری اظهارداشت: آموزش نیروی انسانی، تامین منابع لجستیک و پشتیبانی از دیگر کار‌هایی است که باید انجام شود تا اهداف تعیین شده محقق شود.

فعالیت ۳۵۰ اورژانس اجتماعی در کشور

جعفری در خصوص تعداد پایگاه‌های اورژانس اجتماعی فعال شده در کشور گفت: در سراسر کشور تا سال ۹۵ تعداد ۱۹۷ اورژانس اجتماعی داشتیم که در سال گذشته ۱۵۰ اورژانس دیگر راه اندازی شد و امسال هم چند واحد در دست راه اندازی است تا شهر‌های زیر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت نیز از این امکانات برخوردار شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۰ پایگاه اورژانس اجتماعی در استان‌های کشور فعال شده و خدمات مشاوره ای، تخصصی و علمی را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

جعفری در خصوص اولویت بهزیستی در حوزه اورژانس اجتماعی یادآورشد: مهمترین رویکرد ما در ارائه خدمات مشاوره اجتماعی در شهر‌هایی است که با افزایش آسیب‌های اجتماعی روبرو هستند.

وی بیان کرد: بیشترین آسیب‌های کنونی شامل خشونت‌های خانگی، سالمند آزاری و خودکشی بوده که توسط مراکز مداخله در بحران توانسته ایم بموقع ورود کرده و خدمات مشاوره‌ای لازم را به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب ارائه دهیم.

جعفری امنیت شغلی همکاران اورژانس اجتماعی را مهم دانست و گفت: باید برای فعالیت سخت و زیان آور و حساس کارشناسان بهزیستی امنیت لازم را برقرار کنیم، زیرا اگر انتظارات برآورده نشود پاسخ لازم را از فعالیت‌های اورژانس اجتماعی نخواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: اورژانس اجتماعی و اطلاع رسانی مهم است و در این زمینه خط ارتباطی ۱۲۳ پیش بینی شده و هر شهروند اگر احساس مسئولیت اجتماعی کند می‌تواند یک گزارش گر خوب باشد و اگر در جامعه آسیبی دید بلافاصله آن را اطلاع دهد تا ما وارد مداخله روان شناسی شویم.

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی بهزیستی کشور یادآورشد: نمی‌توان در هر خانه یک نیرو گذاشت تا اگر خشونت، خودکشی و یا اتفاقی درحال وقوع بود را گزارش کند، اما اگر همه مردم احساس مسئولیت کرده و با بهزیستی همکاری کنند می‌توانیم به اهداف خود برسیم و به کاهش آسیب‌ها کمک کنیم.

وی اظهارداشت: اولویت ما در سال جاری کیفی سازی خدمات است ودر کنار آن آموزش نیروی انسانی و شبکه سازی نیرو‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

منبع:مهر

انتهای پیام /پ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خشونت خانگی، سالمند آزاری و خودکشی بیشترین آسیب‌های اجتماعی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..