تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ / از تازه وارد‌های یمن تا تقابل با ستار‌ه‌های لیگ ایران

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب ۴ امتیاز در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه مقابل تیم های مراکش و پرتغال و درخشش در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، در تلاش است تا پس از ۴۲ سال در مسابقات جام ملت های آسیا به قهرمانی برسد و طلسم شکنی کند.

برای حضوری پرقدرت در جام ملت ها، فدراسیون فوتبال با کی روش به توافق رسید تا مربی پرتغالی فوتبال جهان، هدایت یوزها را برعهده بگیرد و اردوهای آماده سازی نیز برای حضور در امارات ( میزبان مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ ) از هفته پیش با دعوت از ۲۹ بازیکن آغاز شد که در ادامه فوتبالیست هایی به نام های محمد رضا خانزاده ( الاهلی قطر )‌، کاوه رضایی ( کلوب بروژ بلژیک )، محمد رشید مظاهری ( ذوب آهن اصفهان ) و سردار آزمون ( روبین کازان روسیه ) از فهرست تیم ملی خط خوردند تا کی روش با ۲۵ بازیکن راهی تاشکند شود. همچنین سامان قدوس نیز طبق اعلام مسئولان تیم ملی، دیشب ( شنبه ) به اردو اضافه شد تا جمع لژیونرها کامل شود.

تیم ملی ایران قرار است در نخستین بازی دوستانه پس از جام جهانی ۲۰۱۸روسیه و آماده سازی برای جام ملت ها، ۲۰ شهریور به مصاف ازبکستان، حریف سنتی ورزش کشورمان برود. حریفی که خودش نیز یکی از مدعیان کسب قهرمانی رقابت های آسیایی است.

قهرمان ۳ دوره پیاپی جام ملت های آسیا ( ایران ) در گروه D این مسابقات با عراق، یمن و ویتنام همگروه است که به زعم کارشناسان، شاگردان کی روش کار سختی برای صعود از مرحله ابتدایی نخواهند داشت و می توانند به همراه عراق راهی مرحله حذفی شوند.

در این گزارش قصد داریم به بررسی حریف های ایران در جام ملت ها بپردازیم که به شرح زیر است:

تیم ملی فوتبال یمن: 

تیم ملی یمن برای نخستین بار و با پیروزی ۲ بر یک مقابل نپال به مرحله گروهی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ امارات صعود کرد. آخرین بار یمن جنوبی در سال ۱۹۷۶ در این تورنمنت شرکت کرده بود که به موفقیت خاصی هم نرسید. این کشور که به دلیل مشکلات زیادی از جمله سیاسی، اقتصادی و ... دارد، نخستین بازی خود را در سال ۱۹۹۰ انجام داد که متحمل شکست یک بر صفر مقابل مالزی شد. همچنین بهترین پیروزی و بدترین شکست این تیم هم به تقابل با بوتان و لیبی برمی گردد.

این تیم بدون سرمربی است و فدراسیون فوتبال یمن پس از استعفای ابراهام مبراتو، سرمربی اتیوپیایی خود که برای اولین بار در تاریخ یمن این کشور را به مسابقات جام ملت های آسیا رسانده بود، هنوز کسی را به عنوان جانشینش انتخاب نکرده و این درحالیست که در دی ماه ۱۳۹۷ جام ملت ها آغاز خواهد شد.

این تیم هیچ افتخاری در فوتبال آسیا ندارد و در سال ۲۰۱۲ یکبار با تیم ملی ایران بازی کرد که با پیروزی ۲ بر یک تیم کشورمان خاتمه یافت. آنها در ۱۰ مسابقه اخیرشان ۲ برد مقابل نپال و تاجیکستان کسب کردند، ۴ بار رو در روی عراق، قطر، بحرین و مصر متحمل شکست شدند و در دیدار با تاجیکستان ( ۲ بار )، نپال و تاجیکستان به تساوی رسیدند.

از ستاره های این تیم می توان به الساسی ( السیلیسه قطر )، محمد ابراهیم آیاش ( الهلال یمن )، محمد بوشغال ( الشمال قطر ) و احمد الحیفی ( الخریطیات قطر ) اشاره کرد. در لیست بازیکنان این تیم ۸ بازیکن در قطر فوتبال بازی می کنند و نکته جالب اینکه در آخرین رده بندی فیفا در رده ۱۳۳ قرار دارند.

تیم ملی فوتبال ویتنام:

تیم ملی فوتبال ویتنام با هدایت پارک هانگ سو ۵۹ ساله کره ای پس از ۲ دوره غیبت در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ به امارات رسید و تلاش می کند تا رکورد چهارمی سال های ۱۹۵۶ و ۱۹۶۰ را بشکند. در جدید ترین رنکینگ فیفا، این تیم در رده ۱۰۲ دنیا قرار دارد و تخستین مسابقه این تیم با فیلیپین بوده است. ویتنامی ها تاکنون سابقه حضور در جام جهانی را نداشته اند اما پیش از این دوره ۳ بار در جام ملت ها حضور داشتند که نتیجه آن ۲ بار مقام چهارمی و یک بار حضور در مرحله حذفی را کسب کردند. 

شاگردان پارک هانگ سو تاکنون پیش از جام ملت ها ۵ بازی دوستانه و رسمی مقابل لائوس، مالزی، میانمار، کامبوج و قطر تدارک دیدند و احتمال رود بیشتر هم شود. تمامی بازیکنان این تیم در لیگ داخلی ویتنام بازی می کنند و تان تراگ است. 

درباره پارک هانگ سو، سرمربی این تیم باید بدانید، او متولد سئونگنام کره است و سابقه مربیگری در تیم های سئونگنام، چانگ وون و ... دارد و از سال ۲۰۱۷ هدایت تیم ملی ویتنام را برعهده دارد.

تیم ملی فوتبال عراق:

بدون شک سخت ترین حریف ایران در مرحله گروهی، شاگردان سرچکو کاتانچ در تیم ملی عراق هستند.  او که سابقه هدایت  تیم های ملی اسلوونی و امارات را در کارنامه دارد، به عنوان سرمربی جدید عراق معرفی شد تا به این ترتیب تکلیف نیمکت رهبری جدی ترین رقیب ایران در دور گروهی جام ملت های آسیا مشخص گردد.

کاتانچ آخرین بار در جام ملت های 2011 قطر تجربه کار در فوتبال حاشیه خلیج فارس را داشت و نتوانست با امارات نتایج خوبی کسب کند. از افخارات عراقی ها می توان به حضور در جام جهانی سال ۱۹۸۶ مکزیک، یک قهرمانی در سال ۲۰۰۷ جام ملت های آسیا، مدال طلای بازی های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی و ... اشاره کرد.

نخستین بازی رسمی این کشور در سال ۱۹۵۷ مقابل مراکش انجام شد که به تساوی ۳ بر ۳ انجامید، همچنین بهترین پیروزی این تیم مقابل اتیوپی با نتیجه ۱۳ صفر بود و تجربه تلخ خوردن ۶ گل از شیلی و برزیل را هم در سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ دارند. 

بهترین گلزن تاریخ این کشور حسین سعید با ۷۸ گل است که به تیم ملی ایران هم گلزنی کرده است و یکی از اسطوره های فوتبال این کشور معرفی شود. همچنین یونس محمود با ۱۴۸ بازی، رکورد دار تعداد بازی در تیم ملی عراق است. 

تیم ملی عراق در جام جهانی ۱۹۸۶ در ۳ بازی متوالی شکست خورد و یک گل زد اما ۴ گل دریافت کرد تا در نخستین دوره تجربه خوبی کسب کند. آنها ۲ روز دیگر ( ۱۰ سپتامبر ۲۰۱۸ - ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ) در چارچوب دیداری دوستانه به مصاف کویت می روند تا برای حضور در امارات آماده شوند.

از ستاره های تیم ملی عراق می توان به علی عدنان ( آتلانتا ایتالیا )، محمد عبدالرحیم ( الزورا عراق )، بشار رسن ( پرسپولیس ایران )، همام طارق ( استقلال ایران )، سعید عبدالامیر و ... اشاره کرد.

البته نکته جالب توجه درباره بازی آخر با عراق، تقابل ملی پوشان استقلال و پرسپولیس با هم تیمی هایشان در عراق است که می تواند جذاب و زیبا شود.

 جام ملتهای آسیا 2019 امارات درحالی از دی ماه 1397 در دبی آغاز می شود که تیم ملی فوتبال ایران با هدایت کارلوس کی روش در گروه D با تیم های عراق، یمن و ویتنام همگروه است و در نخستین گام باید به مصاف یمن برود. 

بیشتر بخوانید:

گزارش تمرین تیم ملی فوتبال / بازیکنان ملی پوش نو نوار شدند

منتظری: تیم ملی باید در آینده اردو‌های بهتری داشته باشد/ خوشحالم تیم ملی مدافعانی، چون حسینی و پورعلی گنجی دارد

طارمی: شرایط تیم ملی ایران برای قهرمانی جام ملت‌ها مطلوب نیست/ پس از بازی با پرتغال به خودم فکر نمی‌کردم

غفوری: همیشه برای حضور در تیم ملی انگیزه دارم/ شانس من برای بازی در جام ملت‌های آسیا ۱۰۰ درصد است

انتهای پیام/

تیم ملی فوتبال ایران به دنبال قهرمانی در جام ملت های آسیا



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ / از تازه وارد‌های یمن تا تقابل با ستار‌ه‌های لیگ ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..