تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاسی کاری نکردن نمایندگان ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن را قطع می‌کند

سیاسی کاری نکردن نمایندگان ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن را قطع می‌کندبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به رویدادهایی که چند روز پیش در مجلس از سوی برخی نمایندگان در اذهان عمومی نشر پیدا کرد، بسیج دانشجویی برخی دانشگاه ها وارد عمل شده است و پیگیر انتشار اسامی این نمایندگان خواهد بود؛ نمایندگانی که به زعم بسیج دانشجویی  نسبت به طرح شفافیت آراء اعلام موافقت کردند ولی رأی منفی دادند، مردم را فریب دادند. متن نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

هماهنگونه که مستحضرید اخیرا طرح‌هایی در راستای شفافیت آراء و اعمال نمایندگان تهیه شده است  و پیش‌نویس این طرح‌ها با موافقت حدود ۱۶۰ الی ۱۹۰ نفری نمایندگان مواجه شد و پس از سال‌ها شاهد اتفاقی مبارک در زمینه شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس بودیم تا زمینه ای برای نظارت مستقیم مردم بر نمایندگان منتخب شود.

لکن مع‌الأسف طی رفتاری فریب‌کارانه از سوی برخی نمایندگان، علی‌رغم آنکه پیش‌نویس این طرح ۵۵درصد رأی موافق از نمایندگان دریافت کرده بود، در صحن مجلس و در هنگام عمل تنها نزدیک به ۲۰درصد نمایندگان یعنی ۵۹ نفر به یک فوریت این طرح رأی مثبت داده و در واقع حداقل ۳۵درصد نمایندگان با وجود آنکه در برابر رسانه‌ها و چشمان مردم در ظاهر خود را موافق شفافیت آراء معرفی کردند، در عمل مانع اجرای این طرح تا پایان عمر مجلس دهم شدند تا هم‌چنان ثابت کنند مردم را محرم خویش نمی‌دانند.

متاسفانه عده‌ای محافظه کار  یا مغرض مردم را از تحولی مصلحانه در فضای سیاسی کشور محروم کردند که می‌توانست به معنای حقیقی کلمه نظارت مردم بر نمایندگان‌شان را محقق ساخته و هم‌چنین مجلس را از حضور افرادی که قصد سوءاستفاده از جایگاه نمایندگی‌شان دارند، تصفیه کرده و معنایی تازه به مفهوم خانه‌ملت ببخشد.

بی‌شک با تصویب این طرح بساط لابی‌گری‌ها و سیاسی‌کاری‌ها و بده‌بستان‌های سیاسی در مجلس جمع می‌شود و تنها عامل اثرگذار بر رأی هر نماینده، رضایت مردمی که وی را انتخاب کرده‌اند، می‌شد و این یعنی تحقق خواست و اراده مردم در حکومت.

درحالی که همه می‌دانیم شفافیت آرای نمایندگان و عدم اثرگذاری سیاسی‌کاری‌ها در رأی آنان در شرایطی که کشور دچار جنگ اقتصادی است، می‌توانست به قطع ید خرابکاران و ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن و سودجویان وفرصت‌طلبان داخلی منجر شود، اما در کمال تعجب حتی یک فوریت این طرح به بهانه در اولویت نبودن نسبت به مسائل اقتصادی رأی نیاورد تا پس از اتمام جلسه رأی‌گیری، نمایندگان در همان شرایط اقتصادی مذکور و با تشخیص صحیح اولویت‌ها به تعطیلات تابستانه بروند!

ما به عنوان جنبش دانشجویی در ابتدا از ۵۹ نفری که به این طرح رأی مثبت دادند تقدیر به عمل آورده و اقدام ناپسند صورت‌گرفته از طرف برخی نمایندگان مجلس در رای ندادن به این طرح را که پیش از این در برابر مردم اعلام حمایت از طرح شفافیت آراء خودشان کردند و در روز رأی‌گیری به آن رأی منفی دادند‌ فریب مردم دانسته و از ایشان مطالبه می‌کنیم شهامت آن را داشته باشند که در برابر انظار عمومی و در حضور رسانه‌ها ضمن ارائه دلیل منطقی، مخالفت خود را به صورت رسمی اعلام کنند.

در غیر این صورت بسیج‌دانشجویی از آنجایی که بر خود لازم می‌داند تا به صورت شفاف مردم را در جریان عملکرد نمایندگان منتخب‌شان قرار دهد، ضمن انتشار اسامی این افراد، به صورت گسترده این اقدام غیراخلاقی و فریب‌کارانه آنها را خاصتا در حوزه انتخابیه‌شان برای مردم اطلاع‌رسانی و تشریح خواهد کرد.

باشد که همگان بدانند مردم و چشم ناظر آنها، جنبش دانشجویی، به هیچ‌وجه #فریب‌کاری را تاب نیاورده و این اقدامات شنیع را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران، امام‌صادق(ع)، امیرکبیر، شهید بهشتی، شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، خواجه نصیر الدین طوسی، امام حسین(ع)، علوم قضایی، شاهد، مذاهب اسلامی، مالک اشتر، تربیت دبیر شهید رجایی، آزاد علوم و تحقیقات، شهید شمسی پور، صنعت هواپیمایی، آزاد سما تهرانسر، علوم بهزیستی و توان‌بخشی تهران، بوعلی سینا همدان، صنعتی همدان، علوم پزشکی همدان، فردوسی، اصفهان، گیلان، کردستان، لرستان، بیرجند، اراک، چمران اهواز

انتهای پیام/

واکنش بسیج دانشجویی نسبت به شفافیت آراء نمایندگان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاسی کاری نکردن نمایندگان ستون پنجم‌های اقتصادی دشمن را قطع می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..