تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کراس‌اوور EQC مرسدس بنز معرفی شد

این روزها در دنیای خودرو بازار خودروهای الکتریکی داغ است. خودروهایی سالم برای حفظ محیط زیست. در خبرهای جدید مشخص شده که مرسدس بنز نیز در این بازار داغ حرفی برای گفتن آورده.  کراس‌اوور EQC مرسدس بنز خودرویی تمام الکتریکی است که با خودروهای الکتریکی برتر دنیا رقابت می کند. در نیک صالحی درباره این خودرو بیشتر بخوانید

کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

این روزها نبرد خودروهای الکتریکی بالا گرفته و حالا یک مدعی جدید، جدی و قدرتمند هم به این میدان اضافه شده است. این رقیب جدید، کراس‌اوور تمام الکتریکی مرسدس بنز EQC است که پس از انتشار خبرهای مختلف و تیزرهای فراوان، سرانجام رسماً در سوئد رونمایی شده است. این خودرو برای رقابت مستقیم با جگوار I-Pace، تسلا مدل X و همین‌طور کراس‌اوور الکتریکی آیندهٔ آئودی E-Tron در نظر گرفته شده است.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنزمعرفی کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ مرسدس بنز با رونمایی از کانسپت Generation EQ پیش‌نمایشی از این کراس‌اوور الکتریکی را ارائه کرده بود. حال با وجود پانل مشکی‌رنگی در نمای جلویی EQC که جلوپنجره و چراغ‌ها را در برگرفته است، تأثیرپذیری این ماشین از کانسپت مذکور کاملاً دیده می‌شود. هرچند در نسخهٔ تولیدی، فیبرهای نوری که در کانسپت EQ درون پانل مشکی‌رنگ جلو تعبیه شده بودند حذف شده‌اند اما در عوض در لبهٔ بالایی جلوپنجرهٔ EQC نواری LED کار شده که گفته شده در شب نمای متمایز و بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

EQC در نمای جانبی کاملاً مثل یک خودروی معمول و سنتی به نظر می‌رسد. در این قسمت ورودی‌های هوایی به رنگ مشکی براق روی گلگیرهای جلو جلب‌توجه می‌کنند.

معرفی کراس‌اوور EQC مرسدس بنزکراس‌اوور EQC مرسدس بنزرونمایی از کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های برجستهٔ پروفیل جانبی EQC نیز می‌توان به خط سقف پویا، زه کرومی براق در دورتادور پنجره‌ها و پورت شارژ در قسمت انتهایی سمت راست خودرو اشاره کرد؛ اما درحالی‌که اکثر کراس‌اوورها به ریل‌های روی سقف مجهز هستند، مرسدس بنز گفته است در EQC این ریل‌ها به‌منظور بهبود آئرودینامیک عمداً حذف شده‌اند. رینگ‌های خودرو نیز که از نوع آلیاژی سبک‌وزن هستند و در اندازه‌هایی از ۱۹ تا ۲۱ اینچ ارائه می‌شوند، به‌صورت آئرودینامیکی طراحی شده‌اند.

قسمت عقبی EQC نیز نمای بسیار ساده‌ای دارد. تنها ویژگی‌های قابل‌ذکر این قسمت، اسپویلر نصب شده روی سقف و چراغ‌های باریکی است که با یک نوار نازک به هم متصل شده و بر عرض خودرو تأکید دارند.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنزنمای جلوی کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

کمی پایین‌تر نیز سپر پلاستیکی مشکی‌رنگی دیده می‌شود که در قسمت پایینی آن تریم کرومی کار شده است. هردو طرف این بخش کرومی نیز همانند سر اگزوز طراحی شده است. مرسدس بنز برای EQC همچنین پکیج AMG Line را هم ارائه کرده است. ویژگی‌های ظاهری این پکیج شامل جلوپنجره‌ای با یک نوار افقی، سپر جلوی اسپرت‌تر، دیفیوزر یکپارچهٔ عقب و رینگ‌های ۲۰ یا ۲۱ اینچی ویژهٔ AMG می‌شود.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنز تمام الکتریکی

در کابین EQC هرچند سعی شده با استفاده از ویژگی‌هایی، الکتریکی بودن خودرو نشان داده شود اما این قسمت همچنان برای مالکین محصولات کنونی مرسدس بنز کاملاً آشنا خواهد بود. طبق شیوهٔ طراحی داخلی مرسدس بنز، در EQC هم در مقابل راننده دو نمایشگر بزرگ ۱۰٫۲۵ اینچی متصل‌به‌هم قرار گرفته که یکی نقش صفحه آمپر را ایفا کرده و دیگری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی را ارائه می‌کند. بااین‌حال درحالی‌که بسیاری از قسمت‌های کابین EQC کاملاً آشنا به نظر می‌رسد، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی هم در آن وجود دارد که این کراس‌اوور الکتریکی را از دیگر محصولات مرسدس بنز متمایز می‌کند.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنزنمای عقب کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

یکی از برجسته‌ترین عناصر طراحی داخلی EQC، تریم رنگ رز طلایی در قسمت‌هایی چون دریچه‌های تهویه است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین این ماشین نیز طرح فلزی راه‌راه است که از بالای داشبورد به‌طور کامل تا روی درها کشیده شده است. سیستم نورپردازی داخلی و صندلی‌های منحصربه‌فرد با بخش میانی آبی نیلی یا بژ نیز از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه کابین EQC هستند.

ازجملهٔ آپشن‌های قابل سفارش برای این خودرو نیز می‌توان به تریم چوبی و سیستم صوتی برمستر اشاره کرد. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد برای این خودرو امکان سفارش پکیج AMG Line هم وجود دارد که این پکیج به داخل خودرو ویژگی‌های اسپرتی چون غربیلک فرمان D شکل و پدال‌های از جنس فولاد ضدزنگ را به همراه کف‌پوش‌های AMG، روکش چرم واقعی صندلی‌ها و تریم فیبر کربنی را اضافه می‌کند.

مشخصات کراس‌اوور EQC مرسدس بنزکراس‌اوور EQC مرسدس بنزطراحی داخلی کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

اما شاید مهم‌ترین بخش خودروهای الکتریکی، قوای محرکهٔ آن‌ها باشد. در این قسمت

EQC به دو موتور الکتریکی مجهز شده که هرکدام در یکی از محورها قرار گرفته
و نیروی خود را به همان محور انتقال می‌دهد؛ بنابراین EQC به‌صورت استاندارد،
کراس‌اووری چهارچرخ محرک محسوب می‌شود.

این دو موتور مجموعاً ۴۰۷ اسب بخار قدرت و ۷۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.
EQC با استفاده از دو موتور الکتریکی خود ظرف ۵٫۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر
در ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را هم دارد
اما از همهٔ این‌ها مهم‌تر، پکیج باطری‌های لیتیوم یونی ۸۰ کیلووات ساعتی EQC است
که با یک‌بار شارژ امکان پیمودن مسافتی برابر با ۴۵۰ کیلومتر را برای خودرو فراهم می‌کنند.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنزطراحی کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

از سوی دیگر، درحالی‌که EQC کراس‌اووری چهارچرخ محرک است اما به‌منظور بهبود

بهره‌وری، خودرو عمدتاً بصورت دیفرانسیل جلو کار می‌کند و موتور الکتریکی عقب تنها
در مواقع موردنیاز مورداستفاده قرار می‌گیرد. مرسدس بنز هم‌اکنون در حال آماده‌سازی
کارخانه‌های خود در برمن آلمان و پکن چین برای تولید EQC است. هنوز اما هیچ جزئیاتی
در مورد قیمت و زمان عرضهٔ این ماشین به بازار اعلام نشده است.

جزئیا بیشتر درباره کراس‌اوور تمام برقی مرسدس بنز EQC

با تولید EQC، مرسدس بنز هم، به گروه تولیدکنندگان خودروهای تمام برقی پیوست.

کراس‌اوور EQC مرسدس بنزخودروی برقی کراس‌اوور EQC مرسدس بنز

این محصول با شارژ کامل، حدود ۳۲۰کیلومتر مسافت را طی می‌کند. کراس‌اوور جدید مرسدس بنز،
EQC نام دارد و طبیعتا در سایز بدنه‌ مدل GLC عرضه خواهد شد. اولین نسخه از این خودرو برقی،
دو دیفرانسیل است و نام کامل EQC 400 4Matic دارد. در بیانیه‌ رسمی مرسدس بنز آمده است:
«خودرو EQC، از کیفیت، امنیت و راحتی موردانتظار محصولات مرسدس بنز، سود می‌برد؛
درحالی‌که در سبک جدید طراحی یک خودرو برقی پیشگام بوده و همراه با ویژگی‌های لوکس است.»
اولین محصول تمام‌برقی مرسدس بنز، مشابهت ظاهری و فنی قابل‌توجهی با نمونه‌
مفهومی معرفی‌شده در سال ۲۰۱۶ دارد.

نسخه‌ نهایی EQC که حدود شش ماه دیگر به‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید،
مجهز به باتری لیتیوم یونی ۸۰ کیلووات ساعت است. این خودرو، همراه با سیستم
شارژ سریع DC، برای دریافت انرژی از ۱۰ درصد تا ۸۰درصد ظرفیت باتری، به زمانی
حدود چهل دقیقه نیاز دارد. نسخه‌ ۱۱۰ کیلووات ساعت از EQC هم، به‌زودی معرفی خواهد شد.

پدال و دنیای خودرو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کراس‌اوور EQC مرسدس بنز معرفی شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..