تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۱ روش خانگی برای بهبود درمان گلو درد+ اینفوگرافی

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گلو مانند چهارراهی است که عقب دهان و بینی را به حنجره و مری وصل می‌کند و لوزه‌ها با قرار گرفتن در بالای گلو، وظیفه دفاع در مقابل حمله عفونت ها را برعهده گرفته اند.

در این بین گلودرد یکی از شایع ترین مشکلات این بخش از بدن است، بیماری که از علائم متداول سرماخوردگی است و معمولا بعد از 2 تا 3 روز بهبودپیدا کرده و با نشانه‌هایی نظیر آب‌ریزش‌بینی، احتقان (گرفتگی) همراه خواهد بود.

گلودرد ناشی از سرماخوردگی معمولا با منشأئی ویروسی به راحتی قابل تشخیص بوده و با علائمی از سرماخوردگی نظیر آبریزش بینی و چشم، سرفه، قرمزی و ملتهب شدن چشم و عطسه همراه می شوند.

 سیگار کشیدن، وجود آلودگی یا مواد محرک پخش شده در هوا، مشکلات آلرژیک یا خشکی هوا از علل دیگر گلودرد است.

در بسیاری از موارد گلودرد ها با عامل ویروسی شکل گرفته و مصرف آنتی بیوتیک نمی تواند اثری مثبت در روند بهبود آن داشته باشد، در این بین درمان تجویزی پزشکان برای گلودرد و سرماخوردگی ویروسی تنها به منظور کاهش علائم بوده و به همین دلیل درمان‌های خانگی بیش از درمان‌های شیمیایی و دارویی می‌تواند موثر باشد، تنها برخی از انواع گلودرد‌ها مانند گلودردها استرپتوپوکی به آنتی بیوتیک نیاز دارند. 

اینفوگرافی زیر به سراغ برخی از متداول ترین راه کارهای خانگی برای درمان این بیماری رفته است.

۱۱ روش خانگی برای بهبود درمان گلو درد+ اینفوگرافی

انتهای پیام /

راهکارهای خانگی برای درمان گلودرد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۱ روش خانگی برای بهبود درمان گلو درد+ اینفوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..