تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چالش وطنی «سنی دئیللر»؛ اعتراض مدنی با رقص آذری

برترین ها: صدها شهروند ترک در شهرهای مختلف ترک‌نشین ایران چالش جدیدی به راه‌انداخته و در اماکن مختلف با ترانه «سنی دیلر» رقصیده و فیلم رقص خود را در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند.

همزمان با بالا گرفتن تب چالش رقص کیکی در جهان، شهروندان ترک ایران چالش جدیدی مشابه چالش کیکی را با ترانه «سنی دیلر» به راه انداخته و در خیابان‌های شهرهای مختلف رقصیده و تصاویر این رقص را در فضای مجازی منتشر کردند.

چالش وطنی «سنی دئیللر»؛ اعتراض مدنی با رقص آذری

گفته می‌شود این چالش را یک دختر 15 ساله ترک به نام «هانیه» آغاز کرده و پس از آن، افرادی از ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان به این چالش پیوستند.

«سنی دئییللر» یک آهنگ فولکلور آذربایجانی است که توسط هنرمندان زیادی اجرا شده است، اما چالش «سنی دئیللر» روی نسخه‌ای از این آهنگ آغاز شده و گسترش یافت که توسط خواننده‌ای به نام ابراهیم علیزاده خوانده شده و در ابتدای ترانه به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره می‌شود. در این آهنگ شاد ترکی با ترجیع بند «سنی دئیللر» به معنی «تو را می‌گویند» کاربران شبکه اجتماعی با اشاره به خشک شدن #دریاچه_اورمیه و زیبایی‌های از دست رفته آن به نوعی مسئولان را خطاب قرار می‌دهند.

برخی وبگاه‌های ترکی آذربایجانی چالش «سنی دئیللر» را نوعی اعتراض مدنی به خشک شدن دریاچه ارومیه توصیف کرده‌اند و تعداد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی و به ویژه اینستاگرام به این چالش پیوسته‌اند، به سرعت رو به افزایش است.

در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید

چالش وطنی «سنی دئیللر»؛ اعتراض مدنی با رقص آذری

براساس گزارش‌ها این چالش، به شهرهای ترک‌نشین در ایران محدود نشده و افرادی از دیگر شهرها و همچنین کشورهای مجاور به آن پیوسته‌اند.

بر اساس برخی از آمار ترک‌های آذربایجانی حدود 25% از جمعیت هشتاد میلیونی ایران را تشکیل می‌دهند. همچنین قومیت‌های غیر فارس شامل ترک‌ها، کردها، عرب‌ها، لرها، بلوچ‌ها، ترکمن‌ها، گیلک‌ و مازنی‌ها و غیره در ایران بالغ بر 60% از کل جمعیت این کشور برآورد می‌شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چالش وطنی «سنی دئیللر»؛ اعتراض مدنی با رقص آذری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..