تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه پنج هزار نوزاد بیمار در خراسان رضوی متولد می شوند

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سالانه چهار تا پنج هزار نوزاد دچار اختلالات ژنتیکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی متولد می شوند.

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر بابک اقبالی روز جمعه تعداد نوزادانی را که با بیماریهای ژنتیک در کشور به دنیا می آیند سالانه 50 تا 70 هزار نفر عنوان کرد و افزود: سه تا پنج درصد نوزادان متولد شده در ایران به بیماریهای ژنتیک مبتلا هستند.

وی افزایش سن ازدواج را یکی از عوامل موثر در افزایش بیماری های ژنتیک و نقص زمان تولد دانست و اظهار داشت: افزایش سن ازدواج و سن زیاد پدران، بروز بیشتر بیماری های ژنتیک در زمان تولد را موجب شده است.
وی با تاکید بر ضرورت غربالگری ژنتیک هنگام ازدواج گفت: این خدمت فقط آن دسته از بیماری های ژنتیک را پوشش می دهد که در زمان ازدواج قابل شناسایی هستند.
اقبالی افزود: غربالگری و مشاوره ژنتیک باعث تاخیر، عدم ازدواج یا ممنوعیت ازدواج نخواهد شد، بلکه در صورت نیاز، مشاوره و مراقبت های لازم قبل از بارداری را الزامی خواهد کرد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود پنج میلیون نفر از جمعیت 6 میلیون و 500 هزار نفری استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد و مابقی این جمعیت توسط پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، گناباد و سبزوار خدمات رسانی می شوند.
منبع : ایرنا

انتهای پیام /*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه پنج هزار نوزاد بیمار در خراسان رضوی متولد می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..