تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید صنایع‌دستی ما دچار گسست نشده است

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر در اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اظهار کرد: ما در حوزه معماری در کشورمان دچار گسست شدیم، معماری گذشته ما مربوط به خودمان بود ولی این معماری منقطع شده و شاید امروز از خودمان معماری نداشته باشیم، معماری خود ما اینطور نبود؛ برای همین ما خسته می‌شویم.

وی ادامه داد: ما در معماری دچار گسست شدیم. امروز بوم‌گردی‌ها یک بازگشت به گذشته است و گسست را پرمی‌کند؛ به همین دلیل با استقبال مواجه شده است. ما نتوانستیم معماری خودمان را استمرار دهیم ومقداری گذشته خودمان را فراموش کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: در صنایع‌دستی گسست وجود ندارد و این به خاطر تلاش‌ها و کوشش‌های تمام شماست که با تاکید بر هویت و هنرهای ایران اسلامی توانستید صنایع‌دستی این کشور را استمرار دهید و نه تنها استمرار بلکه بیش از 300 فعال قلم‌زنی، چوب، خرده‌چوب و ... داریم؛ در نتیجه این گسست را در صنایع‌دستی مشاهده نمی‌کنیم و این مرهون تلاش‌های شماست.

مکرمی‌فر خاطرنشان کرد: شما علی‌رغم پر کردن این گسست و اینکه هویت ما را باقی نگه داشتید و به نسل جدید انتقال دادید، هم‌چنین خلاقیت و ابتکاراتی هم در این هنر به‌وجود آوردید که مربوط به این دوره است.

وی افزود: علت ازدحام در نمایشگاه صنایع‌دستی این است که همه ما به خودمان رجوع کردیم و دوست داریم به هویت خودمان بازگردیم؛ یعنی با حضور در این نمایشگاه آرام می‌شویم و لذت می‌بریم و خرسند می‌شویم که این حرکت در حال استمرار است. این نوآوری و خلاقیت‌ها در تک‌تک هنرمندان جوان کاملا آشکار است و مشخص است که یک نوآوری در این دوره در حال خلق شدن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این‌که امیدواریم این نمایشگاه استمرار یابد و باشکوه‌تر شاهد برگزاری آن باشیم، عنوان کرد: این نمایشگاه متفاوت از تمامی نمایشگاه‎‌هایی که برگزار شده بوده است، نمایشگاه جامعی بود و در این نمایشگاه ما حضورغرفه‌های هتلداران، جشنواره‌های غذا، بخش کودک، گردشگری سلامت، غرفه‌های شهرستان‌های استان خراسان رضوی و خود استان‌های کشور را که بیش از 20 استان است، کشورهای خارجی و همسایه به ویژه افغانستان و مهمانان خارجی را شاهد بودیم.

مکرمی‌فر اظهار کرد: به طور کلی این نمایشگاه تداعی‌کننده شکوه و عظمت کشور ایران و همچنین استان خراسان رضوی بوده است و امیدواریم این نشاط و شعف در حوزه گردشگری استمرار یابد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید صنایع‌دستی ما دچار گسست نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..