تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه شیرینی نازک یکی از شیرینی های مخصوص قزوین

شیرینی نازک

مواد لازم برای شیرینی نازک :

آرد سفید 500 گرم / نمک یک پنجم قاشق چایخوری / بکینگ پودر 2 قاشق چایخوری / کره یا مارگارین / تخم مرغ 2 عدد / وانیل خالص نوک قاشق چایخوری / خامه صبحانه 2 قاشق غذاخوری / ماست 150 گرم

مواد لازم برای مایهٔ درونی نازک:

کره یا مارگارین 200 گرم / شکر دو و یک چارم پیمانه یا 400 گرم / آرد 3 پیمانه یا 400 گرم / هل سائیده شده 1 قاشق چای خوری / جوز هندی رنده شده یک عدد

این شیرینی به دلیل داشتن کره و مارگارین خیلی ترد و خوش خورااک است و می توانید آنها را خیلی زیاد نگه دارید.

طرز تهیهٔ خمیر شیرینی نازک:

آرد، بکینگ پودر و نمک را 3 بار با هم الک کنید. کره یا مارگارین را ذوب کنید و در دمای آشپزخانه با همزن بزنید تا رنگ کمری بگیرد. 3 قاشق غذاخوری از مخلوط آرد را بر روی کره یا مارگارین بریزید، هم بزنید. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و هر بار با مخلوط کن خوب هم بزنید، با اضفه کردن هر تخم مرغ 3 قاشق غذاخوری آرد به مایه اضافه کنید.

با ریختن تخم مرغ دوم، وانیل هم اضافه کنید (اضافه کردن آرد به صورت مرحله به مرحله برای سفت نگه داشتن خمیر است). خامه را اضافه کنید، هم بزنید و باز کمی مخلوط آرد به کار ببرید.

ماست را اضافه کنید، آن را به خورد خمیر بدهید. در این مرحله همزن را خاموش کنید، باقیمانده مخلوط آرد را با دست به خورد خمیر بدهید.

در آخر خمیر به دست آمده خمیر نرم و لطیفی که به دست تمیز نمی چسبد (منظور از دست تمیز دستی می باشد که هنوز با خمیر تماس نداشته است). روی خمیر را بپوشانید تا مایه درونی را آماده کنید. (استفاده از هل و جوز هندی اجباری نیست و سلیقه ای است ولی کاربردی است).

طرز تهیهٔ مایه درونی:

تمام مواد را درون دستگاه غذا ساز بریزید، مخلوط کنید یا اینکه به کمک نوک انگشتان مالش دهید تا به صورت خرده نان در بیاید.

طرز پیچیدن نازک:

اول فر را روی حرارت 180 سانتی گراد روشن کنید. یک عدد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، کاغذ را با روغن مایع چرب کنید.

خمیر آماده شده را وزن کنید و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. باقیمانده را مجددا به دو قسمت مساوی تقسیم کنید (برای تهیه دو رولت برای نازک).

هر قسمتی از خمیر را بر روی سطحی که خوب آرد پاشی شده است به صورت چهارگوش به قط 2 میلی متر پهن کنید (آردهای اضافه را با قلم موی بزرگ بتکانید تا شیرینی بعد از پخت زیاد خشک نشود). با مایه دورنی روی خمیر را بپوشانید.

با کف دست خود مواد را روی خمیر فشار دهید تا به آن بچسبد. از طرفی خمیر را شبیه به رولت بپیچانید. دو طرف رولت را ببندید و کمی ان را تخت کنید و با کشیدن رولت آن را باز هم نازک کنید و به آن طول بدهید.

رولت را با کارد دالبردار برش دهید و برش های دلخواه خود را درون سینی فر با فاصله از هم بچینید. کار را با قسمت دوم خمیر تکرار کنید.

» همچنین ببینید :

قرابیه شیرینی مجلسی و خوشمزه تبریزی طرز تهیه قرابیه

طرز تهیه کویی خورش غذای محلی استان گیلان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه شیرینی نازک یکی از شیرینی های مخصوص قزوین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..