تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حاکمیت و استقلال امروز ما نتیجه مکتب عاشورا است/ تلاوت قرآن کریم در مجالس عزاداری ها برپا شود

ساعت: 12:21 منتشر شده در مورخ: 1397/06/16 شناسه خبر: 1406033

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ماه محرم یک مدرسه ای بزرگ و عظیم فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اباعبدالله الحسین (ع) برای تمامی بشریت جامعه است که باید به درستی از این مکتب بهره مند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ی سبلان‌ما، آیت الله سید حسن عاملی، شامگاه روز پنجشنبه 15 شهریورماه در هفدهمین همایش استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی استان اردبیل در مسجد اعظم اردبیل اظهارداشت: اگر امروز به یک استقلال و حاکمیت ملی و دینی دست یافته ایم، بدانید این حاکمیت و استقلال نتیجه همان مکتب عاشورا است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم الحرام بیان کرد: با فرارسیدن ماه محرم مدرسه بزرگ حسینیت که سرمایه‌ای بزرگ از سوی پروردگار متعال برای بشریت است، گشوده می شود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در طول تاریخ همواره زمامداران خودسر و جبار در یک سوی میدان بوده‌اند و امام حسین(ع) و یارانش در سوی دیگر میدان خاطرنشان کرد: در برائت از دشمنان امام حسین(ع) از افرادی شبیه یزید برائت می طلبیم.

وی فلسفه گریه بر امام حسین(ع)، یک فلسفه تاریخی توصیف کرد و گفت: معنای گریه و عزاداری برای امام حسین(ع) این است که در طول تاریخ جایی برای تفکر یزیدی و سفیانی نباید باشد.

 عاملی اباعبدالله(ع) را الگویی برای تعالی بشریت دانست و بیان کرد: امام حسین(ع) الگویی بزرگ از سوی پروردگار متعال برای زندگی بهتر بشریت است و درسی که امام حسین(ع) برای بشریت داد، ایستادگی در برابر ظلم و جور بود.

وی سخنان امام حسین(ع) را در حول محور رهبری صالح در جامعه دانست و گفت: درسی که اباعبدالله(ع) به بشریت داد درس عزت بود .

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: عشقی که امام حسین(ع) در قلب‌ها ایجاد کرده باید در زندگی ما تبلور یابد، اعمال و رفتار ما باید بر مبنای زندگی و اعمال امام حسین(ع) شکل گیرد.

وی انقلاب اسلامی ایران را نتیجه و ادامه عاشورا دانست و اظهار کرد: استقلال ما امروز تبلور و ادامه خط عاشورا است، توطئه‌های دشمنان با روحیه عاشورایی تاکنون خنثی شده است و از این رو دشمن در صدد است تا این دلیل اصلی عزت و استقلال را از ما بگیرد.

وی قیام و شهادت امام حسین(ع) را احیاگر دین اسلام و زحمات انبیا دانست و خاطرنشان کرد: فکر و اندیشه امام حسین(ع) اگر در جهان منتشر شود قطعا بسیاری از مشکلات بشر حل می شود.

امام جمعه اردبیل به توطئه دشمنان برای ایجاد خرافات در عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: وجود شبهات متعدد در خصوص عزاداری‌ها و محرم باید از سوی علما و وروحانیت پاسخ داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به ضرورت رعایت آداب عزاداری در طول ایام ماه محرم، ادامه داد: عزادار امام حسین(ع) باید متشرع باشد و نماز و احکام را در اولویت قرار دهد چرا که عزاداری هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای احیای مرام و مشی امام حسین(ع) است.

به گزارش سبلان‌ما، تجلیل از پیرغلامان حسینی استان اردبیل از دیگر بخش های این همایش معنوی بود.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حاکمیت و استقلال امروز ما نتیجه مکتب عاشورا است/ تلاوت قرآن کریم در مجالس عزاداری ها برپا شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..