تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرکت ۷۵۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی «لوچو» در سیمرغ/سرپهلوانان معرفی شدند

ساعت: 14:27 منتشر شده در مورخ: 1397/06/16 شناسه خبر: 1406046

مسابقات کشتی لوچو در شهرستان سیمرغ با حضور بیش از ۷۵۰ کشتی‌گیر لوچوکار مازندرانی در گود کشتی سیمرغ برگزار و سرپهلوانان این رقابت‌ها مشخص شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، لوچو از جمله ورزش‌های باستانی مازندرانی است، «لوچو» در معنا از دو کلمه «لو» به معنی لبه و «چو» به معنی چوب تشکیل شده است که معمولا در گذشته جایزه مسابقه بر روی چوبی که در زمین کاشته شده بود قرار می‌گرفت یا بسته می‌شد و پهلوان برنده مسابقه جایزه را از آنجا برداشته و به دوش می‌انداخت.

عمده جوایزی که برای این مسابقه در نظر گرفته شده است از گذشته تا به امروز تغییراتی داشته در گذشته‌های دور بیشتر از صنایع دستی و محصولات تولیدی بوده اما رفته رفته تبدیل به گاو و گوسفند شده که امروزه هم در مسابقات کشتی لوچو شاهد آن هستیم.

کشتی لوچو در نقاط مختلف استان مازندران برگزار می‌شود که شهرستان سیمرغ یکی از مناطقی است که لوچو کاران مازندرانی حضور فعالی در مسابقات این شهرستان دارند.

امسال هم هشتمین دوره مسابقات کشتی لوچو با حضور بیش از ۷۵۰ لوچوکار از سطح استان مازندران طی ۱۰ شب در گود کشتی لوچو شهرستان سیمرغ به رقابت پرداختند که در پایان ۳۶ نفر به عنوان سرپهلوان معرفی و موفق به کسب جوایز شدند.
 

در وزن منفی ۶۵ کیلوگرم شایان حمزه (سیمرغ)، مهران خانلری، میلاد نوروزی، سعدی کاظمی، در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم مهرشاد اکبری (سیمرغ)، فرامرز سلطانی، سامان شجاعی، محمد مقیمی، در وزن منفی ۸۵ کیلوگرم جعفر قاسمی (سیمرغ)، یاور فلاح، ربیع علیجانزاده، در وزن منفی ۹۵ کیلوگرم سینا غلامی (سیمرغ)، احمد نیک‌پور، سعید براری و حامد شوب و در ورزن مثبت ۹۵ کیلوگرم مبین کیانی، ایمان محسن‌زاده و مهران ابراهیم‌پور به جوایز این رقابت‌ها دست یافتند.

  احداث سکوی تماشاگر گود کشتی لوچو

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در حاشیه رقابت‌های روز فینال کشتی لوچو شهرستان سیمرغ، اظهار کرد: این مسابقات با همت و تلاش دست‌اندرکاران شهرستان سالیان سال است که برگزار می‌شود.

حبیب‌ حسین‌زادگان افزود: فرهنگ والای ورزشی در این مسابقات به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه لوچو یکی از رشته‌های مردمی با قدمت بسیار طولانی ریشه در تاریخ دارد، تصریح کرد: ورزش دوستان شهرستان مطالباتی در این حوزه دارند که جلسه‌ای با فرماندار شهرستان تشکیل شد و قرار شد فرماندار محترم تلاش کنند تا با برداشتن موانع و تامین منابع کلنگ احداث سکوی تماشاچی برای این گود لوچو بر زمین زده شود تا مردم با وضعیت و رفاه بهتر بتوانند این مسابقات را تماشا کنند.

وی ادامه داد: مسیر قهرمانی ما به ویژه ورزش کشتی از دل همین زمین‌ها و میدان‌های خاکی خارج می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اینکه باید این میراث را سینه به سینه انتقال دهیم، گفت: این مسابقات به صورت مردمی است که به عنوان فرهنگ عمومی شهرستان تبدیل شده است.

شرکت ۷۵۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی لوچو سیمرغ

رئیس هیات ورزش‌های بومی و محلی شهرستان سیمرغ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سیمرغ، گفت: در این دوره از مسابقات، ۳۶ نفر به عنوان سرپهلوان معرفی شدند.

محسن حمیدی اظهار کرد: در این رقابت‌ها ۷۵۰ کشتی‌گیر در طی ۱۰ شب به رقابت پرداختند و در روز فینال هم ۵۰ کشتی برگزار شد.

وی بیان کرد: هشتین دوره برگزاری مسابقات کشتی لوچو سیمرغ به مناسبت گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۵۰ شهید این شهرستان برگزار شد که با حضور پرشور کشتی‌گیران و لوچوکاران مازندرانی همراه بوده است.


رئیس هیات ورزش‌های بومی و محلی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه برای این دوره از مسابقات کشتی لوچو پنج راس گاو، ۲۰ راس گوسفند و بیش از ۱۶۰ تخته پتو جوایز لوچو کاران نونهال تا بزرگسال بود، اظهار کرد: ۱۰ عدد سکه هم توسط هیئت ورزش‌های بومی و محلی شهرستان برای این رقابت‌ها در نظر گرفته شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: جوایز لوچوکارانی که مقام نوچه، تنگله و پهلوان را کسب کردند در روز مسابقه فینال با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و مسؤولان شهرستانی اهدا شد.

وی گفت: با کمک مردم، پهلوانان قدیمی و مسئولان شهرستانی جوایز این مسابقات تهیه و در اختیار هیات کشتی لوچو شهرستان سیمرغ قرار گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرکت ۷۵۰ کشتی‌گیر در مسابقات کشتی «لوچو» در سیمرغ/سرپهلوانان معرفی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..