تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژیمی فوق العاده کارآمد برای لاغرشدن/ دیگر نگران پیری پوست صورتتان نباشید

تاکنون تحقیقات زیادی در زمینه فواید رژیم غذایی مدیترانه‌ای و تاثیرات آن بر طول عمر انجام شده است اما تنها تعداد کمی از این تحقیقات بر روی افراد سالخورده صورت گرفته است.

جدیدترین تحقیق، در ایتالیا انجام شده است و شامل دو بخش می‌شود:
_اولین بخش، مطالعه و تحقیق بر 5200 نفر از افراد دارای 65 سال سن و بالاتر به مدت 8 سال بود.
_بخش دوم نیز شامل جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل سایر مطالعات انجام شده بر 12هزار نفر می‌شد.

محققان نتایج تحقیقات خود را در مقاله‌ای در مجله تغذیه بریتانیا منتشر کردند. نتایج تحقیقات آنها نشان می‌داد که مصرف کنندگانی که بیشتر پایبند به رژیم غذایی مدیترانه‌ای بودند، طولانی‌ترین طول عمر را داشتند.

رژیمی فوق العاده کارآمد برای لاغرشدن/ دیگر نگران پیری پوست صورتتان نباشید

یکی از محققان توضیح می‌دهد آنها می‌دانستند که رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد، اما محققان نمی‌دانستند که استفاده از این رژیم ممکن است به طور خاص در مورد افراد سالخورده نیز موثر باشد.

محققان همچنین مشاهده کردند که بین میزان مصرف و استفاده از این رژیم غذایی و طول عمر افراد سالخورده ارتباط وجود دارد: هرچه رژیم غذایی به رژیم مدیترانه نزدیک‌تر بود، افراد عمری طولانی‌تر داشتند.

یافته‌های آنها نشان می‌داد که مصرف یا تداوم در استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند موجب افزایش سطح امید به زندگی در افراد سالمند شود.

پژوهشگران از دهه 1960 شروع به بررسی تعاریف رژیم غذایی مدیترانه‌ای کردند، آنها عادات غذا خوردن و خطرات ابتلا به بیماری‌های قلبی افرادی که در یونان و جنوب ایتالیا زندگی می‌کردند را با افراد ساکن در شمال اروپا و ایالات متحده آمریکا، مقایسه کردند.

رژیمی فوق العاده کارآمد برای لاغرشدن/ دیگر نگران پیری پوست صورتتان نباشید

همانطور که مطالعات بیشتر و بیشتر انجام شده است، تعاریف متنوعی از آنچه که رژیم غذایی مدیترانه‌ای خوانده می‌شد، شکل گرفت. در حالی که در جزئیات تفاوت‌هایی در تعریف یک رژیم غذایی مدیترانه‌ای وجود دارد، اما به طور کلی این رژیم بر اجزای زیر تأکید دارد:
_مصرف زیاد غذاهای گیاهی مانند برگ و سایر سبزیجات، آجیل، میوه، پالس، کل غلات و روغن زیتون
_مصرف متعادل ماهی، لبنیات و گوشت
_مصرف کم تخم مرغ و شیرینی

در بخش اول مطالعه، تیم محققان به بررسی ارتباط بین استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای و طول عمر را در 5200 فرد 62 ساله که در منطقه مولیس در مرکز ایتالیا زندگی می‌کردند، پرداختند. افراد مورد مطالعه در طول سال‌های 2005 تا 2010 برای پروژه مولی سانی استخدام شدند.

هدف از پروژه مولوی سانی، ایجاد یک جمعیت جدای مطالعاتی بود از این طریق مقایسه با جمعیت افراد ساکن در اروپا و آمریکای شمالی راحت‌تر باشد.

کاهش ریسک مرگ ناگهانی با رژیم مدیترانه‌ای

دانشمندان دریافتند با مصرف و استفاده از رژیم غذایی مدیترانه‌ای ریسک مرگ ناگهانی به دلایل مختلف نظیر بیماری‌های عروق کرونر، بیماری‌های مغزی و بیماری‌هایی مانند سرطان یا علل قلب و عروقی کاهش می‌یابد.

رژیمی فوق العاده کارآمد برای لاغرشدن/ دیگر نگران پیری پوست صورتتان نباشید

در مرحله دوم دانشمندان داده‌های حاصل از سایر مطالعات انجام شده در زمینه ارتباط میان پیگیری رژیم مدیترانه‌ای و مرگ و میر را بررسی کردند.

آنها 6 تحقیق را که با معیارهای مطالعاتی آنها مطابقت داشته باشد را یافتند، در نهایت محققان با داده‌های مطالعات انجام شده بر 11.738 نفر از افراد روبرو شدند؛ تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از این مطالعات نیز نتایج مطالعات قبلی را تایید می‌کرد.

به عقیده آنها، به نظر می‌رسد مواد تشکیل دهنده رژیم غذایی مدیترانه‌ای بیشترین نقش حفاظتی را ایفا می‌کنند. این رژیم غذایی بیشتر بر استفاده از چربی‌های ارگانیک و غیراشباع نظیر روغن زیتون و همچنین مصرف متعادل گوشت تاکید دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژیمی فوق العاده کارآمد برای لاغرشدن/ دیگر نگران پیری پوست صورتتان نباشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..