تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از همکاری نکردن نهادهای فرهنگی

آخرین خبرها از برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی/ هچنان پاسخی از نهادهای فرهنگی برای مشارکت در این جشن دریافت نکردیم

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فراخوانی که کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی برای شاعران و نویسندگان در جشنواره چهلچراغ منتشر کرده بود، افزود: متجاوز از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ادبی چهلچراغ رسیده اما هنوز کار داوری این آثار آغاز نشده است. همچنان هیچ پاسخی از سوی نهاد‌های فرهنگی برای مشارکت در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی دریافت نکرده ایم. نهاد‌های مختلف فرهنگی از کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی می‌خواهند برای مشارکت آن‌ها در برگزاری این جشن نامه بزنیم و برنامه‌های این جشن را به آن‌ها بدهیم.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هنوز مشارکت نهاد‌های فرهنگی در زمینه برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی عملی نشده است، بیان کرد: اگر نهاد‌های فرهنگی به ما در کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در زمینه برگزاری این جشن کمک نکنند، ما باید دور بسیاری از برنامه هایمان را برای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی خط بکشیم. این جشن یک برنامه ملی است و نهاد‌های فرهنگی مانند حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می توانند در زمینه برگزاری آن به ما کمک کنند.

وی ادامه داد: ستادی در سازمان صدا و سیما برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی تشکیل شده و این کارگروه فعالیت خود را آغاز کرده است. انتظار داشتیم چون جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی یک برنامه ملی است، همه نهاد‌ها در برگزاری آن با ما مشارکت کنند و هریک به طور مستقل برنامه‌ای برای آن برگزار نکنند. اگر هر نهادی برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به صورت جزیره‌ای عمل کند به نتیجه نمی‌رسیم. می‌خواستیم هم افزایی و تعامل بین نهاد‌های فرهنگی برای برگزاری این جشن ایجاد شود. اینکه هرکسی ساز خود را می‌زند و هر نهادی می‌گوید ما برای خودمان کار می‌کنیم، یک ضعف در زمینه فرهنگ است.

اسماعیلی در پایان درباره روند داوری آثار تاکنون گفت: مجمع ناشران انقلاب اسلامی یک لیست هزار تایی از آثار را در زمینه شعر و داستان در اختیار انجمن قلم گذاشت. این هزار اثر هم در اختیار داوران بخش چهل اثر برتر قرار گرفت. آثار داوری و بررسی اولیه شد و از میان آن‌ها ۲۰۰ عنوان کتاب برگزیده شد. در نهایت از بین ۲۰۰ اثر، ۴۰ اثر برتر در حوزه شعر و ۴۰ اثر برتر در حوزه داستان انتخاب می‌شوند. اگر این اتفاق بیفتد، کار داوری در بخش انتخاب ۴۰ اثر برتر به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از همکاری نکردن نهادهای فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..