تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشکلات تمام نشدنی کتاب اولی‌ها/ چند فالوور اینستاگرام داری؟

مشکلات تمام نشدنی کتاب اولی‌ها/ چند تا فالوور اینستاگرام داری؟سعید سکاکی که حدود یک سال است از چاپ اولین کتاب شعرش می‌گذرد، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص میزان استقبال مردم از کتاب شعر گفت: این روز‌ها مخاطب شعر زیاد نیست؛ مگر شاعرانی که پر مخاطب و شناخته شده باشند و کتاب اولی‌ها به ویژه در حوزه شعر با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.

وی افزود: ناشران به راحتی به کتاب اولی‌ها اعتماد نمی‌کنند؛ مگر اینکه از طرف نویسنده یا شاعر بنامی معرفی شده باشد تا هزینه‌ای از او دریافت نشود. ولی باز هم امیدی به فروش کتاب نیست. برخی ناشران هم با اجاره قفسه‌ها و قرار دادن کتاب‌ها باعث فروش تعدادی از نسخه‌ها می‌شوند.

سکاکی در خصوص برخورد غیرحرفه‌ای برخی ناشران با کتاب اولی‌ها بیان کرد: برای نمونه برخی ناشران به کتاب اولی‌ها قول چاپ هزار نسخه از کتاب را می‌دهند؛ ولی در واقعیت ۱۰۰ نسخه از آن چاپ می‌شود. حتی در مواقعی کیفیت فیزیکی چاپ رعایت نمی‌شود و من معتقدم که مولف باید در فرآیند چاپ حضور داشته باشد و گزارشی از پخش کتاب به او داده شود. این برخورد‌ها عدم حمایت ناشر از نویسنده تازه کار و رفتاری دور از ملاحظه است.

وی در خصوص حق تألیف نویسندگان و شاعران تازه کار گفت: برخی ناشران اولین سوالی که از یک نویسنده تازه کار می‌پرسند این است که چه تعداد دنبال کننده در اینستاگرام داری؟ به عبارتی تعداد بالای دنبال کننده‌ها در فضای مجازی در فروش کتاب نویسنده تاثیر خواهد داشت.

سکاکی ادامه داد: مخاطب کتاب خوان داریم؛ ولی مخاطب کتاب اولی‌ها به سختی پیدا می‌شود. مگر اینکه نویسنده یا شاعری معروف کتاب را معرفی و به مخاطبانش پیشنهاد دهد که این هم به دلیل حواشی کمتر دیده می‌شود. مخاطبان به راحتی سراغ رمان یک نویسنده تازه کار می‌روند تا کتاب شعر، زیرا این روز‌ها شعر‌ها بسیار شبیه هم شده و خواننده حس تفاوت بین شعر‌ها را ندارد و این اشکال کار مولف و ناشر است.

سکاکی با اشاره به تفاوت بین جلسات نقد کتاب در تهران و شهرستان‌ها گفت: من اهل نیشابور هستم و زمانی که در جلسات نقد کتاب شرکت می‌کنم، آن را بسیار موثر می‌بینم و از نظر من جلسات نقد در شهرستان‌ها جدی‌تر و با حاشیه کمتر اتفاق می‌افتد. اما در تهران تبلیغات‌ زیاد باعث پایین آمدن کیفیت کار می شود.

وی در خصوص امکان پیشرفت نویسندگان در شهرستان‌ها گفت: نویسندگانی که در شهرستان‌ها هستند، امکان پیشرفت خیلی کمی دارند. آن‌ها باید تریبون خود را پیدا کنند و با حضور در جشنواره‌ها، حرف خود را به گوش مردم برسانند. من در جشنواره شعر مقام کسب کرده‌ام؛ اما شفافیت جشنواره‌ها را کم و مخصوص قشر خاصی می‌دانم و نویسندگان و شاعران شهرستان‌ها به سختی در جشنواره‌ها معرفی و دیده می‌شوند. خوشبختانه خواننده‌های کشورمان شعر را به خوبی می‌شناسند و این نویسندگان می‌توانند با موسیقی شعر خود را به دیگران معرفی کنند.

این نویسنده در پایان در خصوص چاپ کتاب دوم خود گفت: کتاب من مجموعه داستانی است که هنوز رضایت کامل مرا به عنوان کتاب دوم جلب نکرده است، ولی این کتاب به زودی به چاپ خواهد رسید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشکلات تمام نشدنی کتاب اولی‌ها/ چند فالوور اینستاگرام داری؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..