تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انگشتر هوشمند Orii؛ گجتی مجهز به فناوری القای استخوانی

Orii نام انگشتر هوشمند شرکت اوریگامی لبز است که ضمن بهره‌گیری از فناوری القای استخوانی، با دستیار صوتی هوشمند گوشی نیز همگام‌سازی می‌شود.

اوریگامی لبز قصد دارد دسترسی به دستیارهای صوتی هوشمند را برای کاربران بسیار راحت‌تر از قبل کند؛ با گجت جدید این شرکت، دیگر مجبور نیستید برای دسترسی به دستیار صوتی، دستگاهی مثل هدست‌های بلوتوثی یا ایرپادهای اپل را در گوش بگذارید؛ به‌جای آن، می‌توانید از انگشتر هوشمند این استارتاپ استفاده کنید که به‌طور کامل با فناوری القای استخوانی یکپارچه شده است و با دستیار صوتی هوشمند گوشی‌تان (صرف‌نظر از این‌که گوگل اسیستنت باشد یا سیری) نیز همگام‌سازی می‌شود.

انگشتر هوشمند این استارتاپ، «اوری» نام دارد و با اپلیکیشنی مخصوص می‌توانید آن را از طریق گوشی خود کنترل کنید. برای استفاده از این گجت، باید انگشت خود را به‌صورت فیزیکی به گوش بچسبانید و صدای دستیار صوتی را بشنوید یا با آن صحبت کنید (این مکانیسم را می‌توانید در این تصویر مشاهده کنید).

انگشتر Origami Labs چنین کاری را به‌لطف پشتیبانی از فناوری القای استخوانی انجام می‌دهد؛ این فناوری باعث می‌شود که شما بتوانید از طریق ارتعاش استخوان‌های چهره‌تان، صداها را بشنوید. در واقع در چنین روندی، گوش بیرونی و گوش میانی دور زده و گوش درونی مستقیما تحریک می‌شود تا صدا را بشنوید.

انگشتر هوشمند اوری اوریگامی لبز / Origami Labs Orii

Orii

این یعنی کاربر می‌تواند از انگشتر اوری برای انجام کارهایی نظیر گوش دادن به پیام‌های متنی، فرستادن پیام از طریق واتس‌اپ و پاسخ‌دادن به تماس استفاده کند و در کنار این‌ها به موارد دیگری نظیر دریافت اطلاعات زمانی و آب‌و‌هوایی، مشخص‌کردن یادآور و به‌طور کلی همه‌ی آنچه سیری و گوگل اسیستنت می‌توانند انجام دهند، دسترسی داشته باشد.

این انگشتر، نوتیفیکیشن دریافتی را از طریق ویبره به‌شما اطلاع می‌دهد و شما می‌توانید به‌راحتی آن را به گوش خود بچسبانید و به‌آن گوش دهید یا با آن صحبت کنید.

استارتاپ اوریگامی لبز که دفتر اصلی‌اش در شهر هونگ‌کونگ قرار دارد و متشکل از ۱۴ نیروی فرد با استعداد است، توسط مارکوس لیانگ-شیا و کوین وانگ در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد.

انگشتر هوشمند اوری اوریگامی لبز / Origami Labs Orii

گفتنی است که پدر وانگ (یکی از مؤسسین اوریگامی لبز) از لحاظ بینایی دارای اختلال است و این موضوع باعث می‌شود که استفاده از گوشی‌های هوشمند کار سختی برای او باشد. مارکوس لیانگ-شیا در این رابطه می‌گوید «جرقه‌ی اولیه‌ی این انگشتر از همین موضوع نشئت گرفته است؛ هدف‌ اصلی‌مان از ساخت چنین دستگاهی، این بود که به افرادی که دارای اختلال بینایی هستند کمک کنیم. اما در طول پروسه‌ی ساخت این گجت و قرار دادن آن در کیک‌استارتر، متوجه شدیم که تعامل با تکنولوژی بدون استفاده از نمایشگر، موضوعی است که عده‌ی کثیری از افراد به‌دنبالش هستند. این موضوع نشان می‌دهد که ما انسان‌ها به‌صورت روزانه، بیش از حدی که باید، به دستگاه‌هایمان نگاه می‌کنیم.»

در فناوری القای استخوانی، گوش‌های بیرونی و میانی دور زده می‌شوند و گوش درونی مستقیما تحریک می‌شود

نکته‌ی منفی در مورد دستگاه‌های بلوتوثی نظیر ایرپادهای اپل این است که نمی‌توان طی مدت‌زمانی طولانی، با آن‌ها احساس راحتی کرد.

به‌علاوه، باید بخش زیبایی‌شناسی ماجرا را هم در نظر بگیریم. بسیاری از افراد دوست ندارند همیشه ایرپادها را در گوش خود داشته باشند؛ ایرپادها و دیگر دستگاه‌های بلوتوثی که در افراد در گوش خود قرار می‌دهند، اغلب اوقات سیگنالی هستند که می‌گویند این فرد نمی‌خواهد کسی مزاحمش شود.

در کنار این‌ها، استفاده از دستیار صوتی از طریق اسپیکر گوشی هوشمند، باعث می‌شود که حریم خصوصی‌تان چندان حفظ نشود.

انگشتر هوشمند اوری اوریگامی لبز / Origami Labs Orii

اوریگامی لبز سال گذشته پویشی را در کیک‌استارتر به‌راه انداخت و توانست ۴ هزار حامی جذب کند. مؤسسین این استارتاپ معتقدند که این رقم نشان می‌دهد افراد بسیاری به‌چنین محصولی علاقه دارند.

نخستین نسخه‌های این گجت به‌مرور زمان به حامیان اولیه‌ی آن (که مبلغی بین ۹۹ تا ۱۵۰ دلار پرداخت کرده‌اند) تحویل داده می‌شود. اوری در مقایسه با دیگر انگشترها، اندازه‌ای بزرگ دارد؛ اما سازندگان گفته‌اند که این موضوع قابل‌حل است. مدل دوم این دستگاه که در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۹ عرضه می‌شود، حدودا ۲۵ تا ۳۰ درصد کوچک‌تر خواهد بود و ضمن داشتن رنگ‌بندی‌های بیشتر، از ویژگی‌های جدیدی نیز بهره خواهد برد. اوریگامی لبز گفته است که قصد دارد در مدل دوم، پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا را نیز اضافه کند.

انگشتر هوشمند اوری اوریگامی لبز / Origami Labs Orii

اوری از هم‌اکنون توانسته طرفداران به‌خصوصی پیدا کند. گفته می‌شود که خرده‌فروشی‌ها و هتل‌های لوکس قصد دارند تا از این محصول به‌عنوان سیستمی برای ارتباطات تیمی استفاده کنند؛ چرا که آن‌ها معتقدند اگر کارمندان‌شان بیش از به‌ نمایشگر خیره شوند، به مشتری بی‌احترامی کرده‌اند.

مارکوس می‌گوید که صحبت‌های اولیه بین اوریگامی لبز با برخی شرکت‌های گوشی‌محور موجود در هونگ‌کونگ انجام شده است تا آنان انگشتر اوری را به‌عنوان باندل به‌همراه گوشی‌شان در دسترس کاربران قرار دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انگشتر هوشمند Orii؛ گجتی مجهز به فناوری القای استخوانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..