تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موتور جستجوی جدید گوگل برای دانشمندان

فناوری اطلاعات > اینترنت - هدف گوگل سازمان‌دهی اطلاعات جهان بوده و اولین هدف‌اش نیز وب تجاری بوده است. اما حالا با ساخت موتور جستجوی جدید، جامعه علمی را هدف خود قرار داده تا موتوری برای جستجوی دیتاست/Dateset (مجموعه داده/ مجموعه‌ای از داده‌های آماری) برای دانشمندان به وجود آورد.

به گزارش خبرآنلاین، سرویس جدید موسوم به Dataset Search از امروز راه‌اندازی شد تا گزارش‌ها و مطالعات علمی بر پایه آن بنا شود.{لینک}

دانشگاه‌ها یا دولت‌ها هنگام انتشار داده‌های آنلاین خود باید از تگ متادیتا / برچسب ابرداده استفاده کنند تا توسط موتور جدید نمایه‌سازی شده و اطلاعات در پایگاه جدید سرچ گوگل مرتب شوند.

«ناتاشا نوی» از تیم گوگل می‌گوید هدف قابل‌کشف بودن دیتای علمی بوده و در حال حاضر این پلتفرم دامنه‌های مختلف از مخازن علمی را در خو جای‌داده است.

مثلاً اخیراً دانشمندی دنبال آمار دمای اقیانوس در یک دوره خاص زمانی برای نوشتن یک مقاله علمی بود که نتوانست آن را در اینترنت بیابد اما با قراردادن داده علمی در دیتاست این کار شدنی می‌شود.

موتور جستجوی جدید گوگل برای دانشمندان

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موتور جستجوی جدید گوگل برای دانشمندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..