تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه چقدر پول می‌خواهد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه درباره آمار روند بازسازی در کرمانشاه گفت: با توجه به قولی که رئیس جمهور داده بودند که تا پایان شهریور ماه باید 12 هزار واحد مسکونی روستایی را در مناطق زلزله زده تکمیل و به بهره برداری برسانیم، روند بازسازی ادامه دارد.

گرانی مصالح در بازسازی ها وقفه ایجاد کرد اما مطابق قولی که داده ایم 12 هزار و 500 واحد مسکونی روستایی که باید احداث می شد، تحویل خواهیم داد. اکنون 7 هزار واحد مسکونی روستایی تحویل شده است و آخرین آمار تا به امروز این است که 8500 واحد مسکونی نیز درحال بهره برداری است.

مشکل اصلی بازسازی مناطق زلزله زده

او افزود: تعمیرات 28 هزار واحد مسکونی نوع دو و سه و هجده هزار واحد نوع یک تکمیل شده است. تعمیرات نوع یک و دو بین 10 تا 14 میلیون هزینه دارد و تعمیرات نوع سه نیز بین 3 تا 4 میلیون تومان هزینه دارد که روند تعمیرات ادامه دارد.

بازوند گفت: تا اول مهر 52 مدرسه به آموزش و پرورش تحویل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه درباره خسارات زلزله اخیر در تازه آباد کرمانشاه نیز گفت: در زلزله تازه آباد تعمیراتی های نوع یک و دو خساراتی ندیده بود ولی واحدهای تعمیراتی نوع 3 مقداری خسارت دیده بودند و برخی تخریب شده بودند که بنیاد مسکن کار ساخت و ساز را به عهده گرفته است. زلزله اخیر نزدیک به 150 پس لرزه داشت و مردم درباره اسکان در منازل نگران بودند که چادر به مقدار نیاز در اختیار زلزله زدگان قرار گرفته است.

او گفت: مصالح به خصوص فولاد گران شده است اما با پیگیری های مشترک با آقای مهدیان و منهدس تابش تقاضای حدود 90 هزار تن آهن و فولاد داشتیم که دستور به طور ویژه داده شده که هفته آینده به بنیاد مسکن تحویل خواهد شد. بنیاد مسکن قرارداد 60 هزار تن برای تامین سیمان دارد که می تواند قیمت ها را تا حدی تعدیل کند.

بازوند درباره امحال وام ها گفت: در سرپل ذهاب روند به خوبی در حال انجام است و برای کسانی که تا سقف 50 میلیون وام داشته اند وام به طور کلی امحال می شود و سود دو سال را نیز دولت تقبل کرده است، در مورد وام های بالای 50 میلیون در قالب کمیته ای که تشکیل خواهد شد روند امحال پیگری خواهد شد.

او گفت: اوقاف هیچ کمکی در بازسازی مساجد نکرده است بلکه دولت و مردم در این راه کمک کرده اند. دولت 15 میلیارد برای ساخت مساجد تخصیص داده است و از خیرین نیز در ساخت و ساز مساجد دعوت شده است.

بازوند درباره کمک سلبریتی ها گفت: جای تشکر دارد که مردم به این افراد اعتماد کردند و عده ای این کمک ها را هزینه کرده اند. جمع مبلغ 23 میلیارد تومان است که بیشتر مبلغ در اختیار سه نفر است. هرسه نفر با بنیاد قرارداد بسته اند و مبالغ هزینه شده است.

او افزود: در مجموع دولت 48 تا 49 درصد کمک هزینه ها انجام شده است و 5 هزار و 870 میلیارد تومان در ساخت و ساز در قالب کمک های بلاعوض، تسهیلات و کمک های عمرانی تامین اعتبار شده است.

عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن دیگر مهمان برنامه نظارت بر بازسازی ها گفت: نظارت بر بازسازی ها ادامه دارد حتی تعمیرات واحد های مسکونی نیز با نظارت انجام می شود و ساخت و ساز و تعمیرات هیچ واحد مسکونی بدون نظارت انجام نشده است. تلاش ما این است تا قبل از شروع سرما مردم به واحدهای مسکونی جدید منتقل شوند.

مشکل اصلی بازسازی مناطق زلزله زده

مهدیان گفت: با دستور رئیس جمهور و معاون اول به وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شد فولاد به نرخ بورس از هفته آینده تحویل شود. بقیه مصالح هم تا حدی گران شده اما سیمان به صورت رایگان و ارزان توزیع می شود. با پیگیری استاندار می توانیم سیمان مورد نیاز را به قیمت پایین و ارزان در اختیار مردم قرار دهیم. او افزود: افزایش وام بلاعوض نیز کمک خواهد کرد تا مردم بقیه مصالح را تامین کنند.

مهدیان درباره عملکرد پیمانکاران نیز گفت: در بخش روستایی بخش عمده کار انجام شده و پیمانکاران تا پایان گچ و خاک قرارداد دارند و مرحله نازک کاری به عهده خود مردم است. تسویه حساب با پیمانکاران نیز با نظارت بنیاد مسکن انجام می شود.

در مرحله روستایی عمده پیمانکاران بیش از 80 درصد کار را انجام داده اند. اسکلت بندی در مناطق روستایی به قیمت پایان سال 96 بوده و همچنان هم به این قیمت عرضه می شود.


مهدیان درباره سلبریتی ها گفت: منابع کمک های مردمی صرف تکمیل ساخت و ساز ها می شود.

او درباره روند بازسازی کرمان نیز گفت: در کرمان 800 واحد صد در صد تخریب شد که بازسازی شده و مردم جایگزین شدند اما تعدادی واحدهای آسیب دیده داریم که کار بازسازی تا پایان سال طول خواهد کشید. او افزود: گرانی مصالح روند بازسازی را کند کرده است.

فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب در مجلس در ارتباط تلفنی درباره روند بازسازی ها گفت: در مقطعی از کارها بازسازی ها با سرعت خوبی پیش میرفت اما افزایش قیمت مصالح روند بازسازی تحت الشعاع قرار گرفت بنابراین با توافقی که با وزازت صنعت معدن تجارت انجام شد قرار شد تا عصر امروز آهن در اختیار قرار گیرد که این کار انجام نشده ولی تا اوایل هفته آینده آهن تحویل بنیاد مسکن خواهد شد.

مشکل اصلی بازسازی مناطق زلزله زده

او افزود: امحال وام ها در سرپل ذهاب انجام شده اما در گیلان غرب هنوز کامل انجام نشده است. صنوف و واحدهای صنعتی نیز تحت فشار هستند و نیاز به کمک بیشتری دارند.

تجری درباره پیگیری کمک های مردم و سلبریتی ها گفت: در نیت خیر این افراد شکی نیست اما وقتی آمادگی لازم وجود نداشته باشد معزل آفرین خواهد بود.

او افزود: هنوز برخی افراد کمک ها را هزینه نکرده اند. اگر مبالغ سال گذشته تحویل می شد، مردم قدرت خرید بیشتری داشتند. این کارها شاید در توان برخی افراد به تنهایی نباشد چه بسا که مشکلاتی را در سر راه قرار می دهد. ما ریز عملکرد این افراد را نداریم و عمل نکردن به وعده ها بی اعتمادی مردم را به دنبال خواهد داشت.

منبع:شبکه خبر

انتهای پیام/

مشکل اصلی بازسازی مناطق زلزله زده



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه چقدر پول می‌خواهد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..