تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گریفیتس: بحران یمن گزینه نظامی ندارد

خبرگزاری فارس: «مارتیم گریفیتس»، فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن گفت که بحران ایجاد شده در یمن راهکار نظامی ندارد.

گریفیتس چهارشنبه طی نشست خبری در ژنو گفت تأکید کرد که بحران یمن راهکار نظامی ندارد؛ چرا که اگر این راهکار جواب می‌داد، در طول سه سال به نتیجه می‌رسید.

او مدعی شد که سازمان ملل مصرانه تلاش می‌کند نمایندگان دولت مستعفی و انصارالله یمن در نشست گفت‌وگوهای ژنو شرکت کنند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در حالی ادعای تلاش این سازمان برای برگزاری نشست ژنو در مورد یمن دارد که هیأت انصارالله یمن به دلیل کاشکنی ائتلاف سعودی موفق به ترک شهر صنعاء نشده است.

او در مورد نشست آتی ژنو نیز گفت که گفت‌وگوهای فردا مشورت است تا مذاکرات رسمی.

گریفیتس گفت که سازمان ملل به دنبال پایان جنگ در یمن و دست‌یابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور است.

او گفت که گفت‌وگوهای فردا فرصت مناسبی برای احیای روند گفت‌وگوهای جدید بین گروه‌های یمنی است و این گفت‌وگوها به دنبال ایجاد اعتماد بین این گروه‌ها است.

فرستاده سازمان ملل در مورد پبات یمن گفت که این مسئله‌ای راهبردی است نه تنها برای منطقه بلکه برای اروپا نیز بسیار مهم است.

گریفیتس همچنین از تلاش خود برای دست‌یابی به توافقی جهت آزادی اسرای یمنی خبر داد و گفت که در دیدارهای جداگانه‌ای که با «عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر انصارالله و «منصور هادی»، رئیس جمهوری مستعفی یمن آزادی اسرای دو طرف جزء مطالبات آن‌ها بود.

قرار است دور جدید گفت‌وگوهای طرف‌های یمن، به میزبانی ژنو سوئیس فردا (پنجشنبه) آغاز شود ولی با کارشکنی ائتلاف سعودی هیأت انصارالله هنوز موفق به ترک شهر صنعاء نشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گریفیتس: بحران یمن گزینه نظامی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..