تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی‌های مناسب برای سلامت لوزالمعده

پانکراس یا لوزالمعده نقش اساسی در فرایند هضم ایفا می‌کند و این عضو پشت معده در حفره شکمی واقع شده است. لوزالمعده در تنظیم قندخون نقش مهمی دارد. از این رو حفظ سلامت آن برای عملکرد موثر دیگر اعضای بدن ضروری است. ممکن است لوزالمعده به دلیل مشکلاتی مانند سنگ صفرا یا دیابت به خوبی عمل نکند. از این رو باید به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده توجه شود.

خوراکی‌های مناسب برای سلامت لوزالمعده

سبزیجات چلیپایی: کلم بروکلی سرشار از فلاوانوئید‌های آپی ژنین و لوتئولین است که می‌تواند مانع از تشکیل سلول سرطان لوزالمعده شود. برای حفظ سلامت لوزالمعده مصرف گل کلم و کلم پیچ هم بسیار توصیه می‌شود.
سیب زمینی شیرین: این ماده خوراکی موجب تقویت عملکرد لوزالمعده شده و احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می‌دهد. به طورطبیعی حاوی آنتی اکسیدان است که برای لوزالمعده مفید است.


پیاز: سرشار از فلاوانوئید‌هایی است که ترکیبات ضدسرطانی دارد. سولفور موجود در پیاز می‌تواند به حفظ سلامت لوزالمعده کمک کند.


سیر: سیر حاوی مواد مغذی سودمندی نظیر سولفور، اُلیگوساکاریدها، فلاوانوئید‌ها و سلنیم است که همگی برای بافت لوزالمعده مفید است. مصرف این ماده غذایی توصیه می‌شود.


پونه کوهی: حاوی ترکیب ضد هایپرگلیسمی (ضدافزایش قندخون) است که در مقابله با سلول‌های سرطان لوزالمعده موثر است.


زردچوبه: التهاب در لوزالمعده از طریق زردچوبه قابل کاهش است.

خوراکی‌های مناسب برای سلامت لوزالمعده گیلاس: این میوه خوشمزه برای حفظ سلامت لوزالمعده ضروری است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به مقابله با سرطان لوزالمعده کمک کند.

علایم سرطان لوزالمعده
تشخیص زود هنگام سرطان لوزالمعده نیز دشوار است و بسیاری از علایم می‌تواند به واسطه شرایط دیگر شکل گرفته باشد. اگر با نشانه‌های هشدار دهنده‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود مواجه هستید، مراجعه به پزشک بهترین گزینه است.


ابتلا به دیابت
زمانی که افرادی با هیچ گونه عامل خطرآفرین برای دیابت (سابقه خانوادگی، رژیم غذایی بد و تیپ بدنی لاغر) به این بیماری مبتلا می‌شوند یا افرادی که به خوبی بیماری خود را کنترل می‌کردند و به ناگاه دچار مشکل می‌شوند، بررسی شرایط لوزالمعده و حصول اطمینان از عملکرد درست آن اقدامی منطقی است.


درد شکمی
لوزالمعده نزدیک به مجموعه‌ای از رگ‌های خونی و اعصابی قرار دارد که به نام پلکسوس سلیاک شناخته می‌شودکه می‌تواند موجب درد و تحریک عصبی شود. بیماران درد را از قسمت بالای شکم، ناحیه‌ای زیر استخوان جناغ و به سمت پشت احساس می‌کنند.

خوراکی‌های مناسب برای سلامت لوزالمعده

لخته‌های خون بی دلیل
بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده به طور خاص مستعد شکل گیری لخته‌های خون در بدن خود هستند. در حالی که دلیل دقیق این شرایط مشخص نیست، باور بر این است که سلول‌های سرطانی پروتئین‌هایی را که بدن برای پیشگیری از لخته شدن خون استفاده می‌کند، کاهش می‌دهد.


اسهال و مدفوع شناور
لوزالمعده تنها انسولین تولید نمی‌کند و وظیفه ترشح آنزیم‌هایی را که به تجزیه چربی کمک می‌کند نیز بر عهده دارد. اگر انسدادی در مسیر خروجی آنزیم‌های لوزالمعده رخ دهد، مانند رشد یک تومور، چربی نیز گوارش نمی‌شود.

لوزالمعده نزدیک به کبد قرار گرفته است که وظیفه تولید صفرا را بر عهده دارد. اگر یک تومور از تخلیه مناسب مجاری صفراوی جلوگیری کند، فرد ممکن است با افزایش سطوح بیلی‌روبین در بدن خود مواجه شود که به بیماری زردی یا زرد شدن پوست منجر می‌شود.

منبع: روزنامه خراسان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی‌های مناسب برای سلامت لوزالمعده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..