تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لازمه تحول حوزه همسویی با تغییرات روز است/ معرفی اسلام ناب؛ مسئله اصلی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ به مناسبت سالروز دیدار طلاب حوزه تهران با رهبر معظم انقلاب، دومین نشست هم‌اندیشی نهال قدکشیده با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز ۱۴ شهریورماه در محل این سازمان برگزار شد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در این نشست که با حضور طلاب و نمایندگان گروه‌ها و تشکل‌های طلبگی حوزه تهران و با عنوان تریبون آزاد برگزار شد، گفت: من از گذشته تا به حال خودم را خادم طلاب می‌دانستم و بر این عهدی که بسته‌ام، پایبند می‌مانم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر، ناموس هستی است و امروز نهاد جهان ناآرام شده است، افزود: اگر حوزه‌های علمیه خود را با این تغییرات همگام نکنند، از این جهان جا خواهند ماند، لذا اگر حوزه نخواهد شبیه دانشگاه شود، باید فعالیت‌های دسته‌جمعی خود را افزایش دهد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه اصالت حوزه‌های علمیه را باید با اراده دسته‌جمعی رقم بزنیم، اظهار کرد: اینکه طلبه چه فردی است و چگونه باید باشد جوابش این است که، طلبه باید از جنس مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) باشد؛ چرا که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پرچم «لا اله الا اللّه » را به اهتزاز درآوردند.


حجت‎الاسلام قمی در ادامه با بیان اینکه حوزه را می‌سازیم و یک قدم از این حرف پایین نخواهیم آمد، افزود: اگر بخواهیم حوزه را متحول کنیم باید آن را با تغییرات روز همسو کنیم؛ لذا زمانی حوزه متحول می‌شود که درگیر مسئله‌های واقعی مردم شده و به دنبال برطرف کردن آن‌ها افتاده باشد.


وی تصریح کرد: امروز معرفی اسلام ناب به مردم مسئله اصلی انقلاب اسلامی است که دوران پرمخاطره‌ای را پشت سر می‌گذارد و اگر کسی این روند را در پیش نگیرد، مسئول خواهد بود. زمانی که مقام معظم رهبری من را به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی انتخاب کردند تأکید داشتند که این سازمان جای بسیار مهمی است؛ این سازمان همواره مورد توجه مقام معظم رهبری و امام (ره) بوده است.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر جوانگرایی تأکید داشته و دارند، اظهار کرد: طلاب جوان باید آماده باشند، خود را بسازند، درس بخوانند و آماده خدمت به مردم باشند؛ اگر طلاب نتوانند آماده خدمت به مردم باشند، از جامعه جا می‌مانند.


حجت‎الاسلام قمی در ادامه به فعالیت‌های خانه طلاب اشاره کرد و افزود: این جلسه با همکاری خانه طلاب برگزار شد و امیدواریم این جلسه تکرار شود؛ البته امیدواریم طلاب حوزه‌های علمیه به نحوی فعالیت‎های خود را برنامه‌ریزی کنند تا بتوانند گره از مشکلات کشور و حتی خارج از مرز‌های ایران بردارند؛ همچنین طلاب جوان باید گره از مشکلات شهر تهران باز کنند و اگر این اتفاق رخ دهد، این شهر می‌تواند «اُم‌القرای جهان اسلام» باشد.


وی با تاکید بر اینکه بسیج دانشجویی و بسیج طلاب باید در میان طلاب جدی گرفته شود، گفت: باتوجه به این موضوع برنامه داریم تا بسیج طلابی را ایجاد کنیم که نماد ناب این نهاد باشند. همچنین اتحادیه دانشگاهیان انقلابی هم باید به نوعی فعالیت کند که باید گره‎گشای کار انقلاب باشد.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نمی‌گذاریم فرمایشات مقام معظم رهبری بر زمین بماند، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد که فرمایشات ایشان را عملیاتی و اجرایی کنیم؛ البته خانه طلاب می‎تواند بستر مناسبی برای ارتباط طلاب با سازمان تبلیغات اسلامی باشد و آن‌ها می‌توانند از این طریق پیشنهاد‌های خود را در زمینه تحول سازمان ارائه دهند.


به گزارش ایکنا؛ در بخش دیگری از این برنامه، حجت‌الاسلام محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه نیز اظهار کرد: کیاستی که جامعه مدرسین به خرج داد، این بود که آش را با جایش برد، چرا که جامعه مدرسین مجمع نمایندگان را در چارت اداری خود قرار داد؛ این رویه جامعه مدرسین باعث شده که مجمع نمایندگان طلاب ناکارآمد باشد.


این استاد حوزه علمیه افزود: مجمع نمایندگان طلاب باید مستقل حرکت کند؛ بنابراین لازم است که این مجمع از جامعه مدرسین مستقل شود. اگر موضوع استقلال مجمع نمایندگان طلاب اتفاق نیفتد، باید طلبه‌های انقلابی پای کار بیایند و یک مجمع مستقل تشکیل شود.


وی با تاکید بر اینکه طلاب باید به تصمیماتی که برای آن‌ها گرفته شده، حساس باشند، افزود: موضوع آزاداندیشی سال‌ها است که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده و این سؤال مطرح است که چه کسی قرار است آن را اجرا کند؟ دو سال از آن زمان گذشته و اولین کرسی آزاداندیشی حوزه برگزار شد، اما تاکنون جلسه دوم آن تکرار نشده است.


بنا برگزارش ایکنا در پایان این نشت طلاب به پرسش و پاسخ پرداختند؛ همچنین به همت پژوهشکده باقر العلوم، همایش مبلغان و پاسخ به شبهات ولایت نیز با حضور آیت الله یوسفی غروی و حجت‌الاسلام قدردان قراملکی صبح امروز از ساعت ۸ تا ۱۳ در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لازمه تحول حوزه همسویی با تغییرات روز است/ معرفی اسلام ناب؛ مسئله اصلی انقلاب اسلامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..