تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عاشورا انرژی هسته ای ایران است/ هئیتی ها ستاد نماز منطقه خود باشند

ساعت: 16:25 منتشر شده در مورخ: 1397/06/14 شناسه خبر: 1405450

حجت الاسلام قرائتی گفت: عزاداری امام حسین (ع) به ویژه در ایام عاشورا انرژی هسته ای کشور محسوب می شود که باید از آن بهره گیری مطلوبی داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا، حجت الاسلام قرائتی امروز در اولین دوره آموزشی- معرفتی هیئات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیدگاه وهابیون در خصوص فلسفه عزاداری، اظهار داشت: از دیدگاه وهابیون عزاداری بدعت و شرک محسوب می شود در حالی که با نگاه به آیه های قرآنی متوجه می شویم که  خداوند متعال برای دختران مشرکان که زنده به گور می شدند، روضه خوانده است.

وی با اشاره به دیگر سندی از قرآن کریم در خصوص روضه خوانی، بیان داشت:با توجه به اسناد موجود در قرآن،خداوند متعال برای مظلوم  نیز بر اساس سوره بروج گریه کرده اند.

این استاد حوزه با بیان اینکه در این سوره به گودی اشاره شده است که مومنان را در آن ریخته و به آتش کشیدند، افزود: گریه کردن برای مظلوم مومن و مشرک ریشه در قرآن دارد. 

حجت الاسلام قرائتی عزاداری امام حسین (ع) در ایام ماه محرم را انرژی هسته ای کشور عنوان کرد و افزود: اگر همه روسای جمهوری کشورها هم جمع شوند نمی توانند 10 یا حتی 20 میلیون نفر را در یکجا جمع کنند، در حالی که مردم به صورت خودجوش و فقط با کد یا حسین در یک روز معین به نفع مظلوم داد می زنند اگر چه ما از این فرصت خوب استفاده نکرده ایم و آشپزی ما ناقص بوده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات عزاداری مورد توجه ائمه اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: حضرت مهدی (عج) جزو عزاداران است و به این جلسه ها نظر می شود.

این استاد حوزه بیان داشت: اگر هر رئیس جمهوری بخواهد بر سر مزار اجداد خود برود،مردم یا نمی آیند یا با زور و پول و تشویق می آیند در حالی که زوار میلیونی برای امام حسین (ع) بدون همه اینها می آیند.

حجت الاسلام قرائتی برضرورت جلوگیری از بدعت گزاری ها از سوی هئیت های مذهبی تاکید کرد و افزود: باید هر کدام از هئیتی ها ستاد نماز در منطقه خود بوده و راهکارهایی برای دعوت کسانی که در نماز کاهلی می کنند، پیدا کنند.

وی نماز را موجب یاد خدا، آرامش دل عنوان کرد و گفت:نماز تشکر از خداوند متعال است که غنی از عالمین است.

این استاد حوزه با بیان اینکه هئیتی ها نباید فقط منتظر عاشورا باشند تا عزاداری کنند، افزود: بلکه باید این فرهنگ در طول سال به طرق مختلف بیان شود.

حجت الاسلام قرائتی بر ضرورت جلوگیری از تک بعدی شدن هئیت های مذهبی تاکید کرد و گفت: هئیت های مذهبی باید دارای کارکردهای مختلفی برای اجرای برنامه ها باشند.

وی با اشاره به تفاسیر متعدد قانون احسان به والدین،گفت:این قانون در هیچ دینی قابل تغییر نیست.

این استاد حوزه با بیان اینکه درس خواندن در همه کشورها یکی است اما باید در جمهوری اسلامی هنر دیگری نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید نهضتی برای عوض کردن خاک باغچه راه اندازی شود،در دانشگاه رشدی وجود ندارد و دانشجو فقط نمره می گیرد و خروجی استاد مریض، دانشجوی مریض، فارغ التحیلان بیشمار است، طرح تحول اگر مرد تحول داشته باشد خاصیت پذیر می شود.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه در حال حاضر مدارک دانشگاهی بدون مهارت است، ادامه داد: کشور فلج است و فلج تر خواهد شد مگر اینکه خاک آموزش و پرورش عوض شود.

وی برضرورت توجه به فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: شما دانشجویان حداقل هفته ای یک کتاب بخوانید.

این استاد حوزه ازدواج زودهنگام را موجب جلوگیری ازبرخی از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: اگر می خواهید بازوی اسلام باشید، ازدواج کنید.

حجت الاسلام قرائتی برضرورت مدیریت هئیت های مذهبی تاکید کرد و گفت: کارها در این هئیت ها باید مبنا داشته باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عاشورا انرژی هسته ای ایران است/ هئیتی ها ستاد نماز منطقه خود باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..