تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دختران نوجوان و اولين پريود

دختران نوجوان و اولين پريود

خبرگزاري آريا –
پريود, اولين قاعدگي در دختران,علايم اولين پريود
دختران نوجوان و اولين پريود
بحث مفصل و دقيق درمورد قاعدگي را کنار بگذاريد. در اينجا مي گوييم چگونه سرصحبت را باز کنيد و به دخترتان کمک کنيد تا با اولين پريود خود کنار بيايد. توجه کنيد که اولين پريود مي تواند آن قدر سريع اتفاق بيفتد که تعجب و اضطراب دختر نوجوان را برانگيزد.
امروز او دختري نوجوان، آرام و خوشحال است، روز بعد زني جوان است که آغاز قاعدگي را تجربه مي کند و اين امر شايد با اولين تنش روحي و يا نشانه هاي ديگر قاعدگي ، همراه باشد.
اولين پريود يک دختر، گرچه بيشتر شبيه دردسر است تا حادثه اي مهم، اما نقطه عطفي در زندگي او به شمار مي رود. پريود شدن ، نشانه تغيير از کودکي به بزرگسالي است ؛ چون پريودشدن نشان مي دهد که يک دختر مي تواند باردار شود.
علايم اولين پريود
سني که در آن اولين پريود آغاز مي شود، بسيار متفاوت است. بعضي دخترها ، در سن هشت سالگي پريود مي شوند و بعضي تا سن پانزده سالگي هنوز پريود نشده اند.
اغلب نشانه هايي وجود دارد که نشان مي دهد دخترها دارند به اولين پريود نزديک مي شوند. بزرگ شدن سينه و رشد موهاي زايد، چندسال قبل از قاعدگي آغاز مي شود. حدودا يک سال قبل از اولين پريود، جهشي در رشد دخترها ، مشاهده مي شود.
اولين پريود معمولا بسيار سبک است و گاهي در آن فقط لکه بيني و خونريزي کمي وجود دارد.
اولين سيکل قاعدگي ۲۸ روز طول مي کشد اما پريودها اغلب در اولين سال هاي قاعدگي نامنظم هستند. در اين زمان، دخترها شايد در چند سيکل پريود نشوند يا سيکل هاي قاعدگي چندبار در يک ماه رخ دهد يا کمتر از حد انتظار باشد. اگرچه اين نوسان ها طي چندسال اول قاعدگي متداول هستند، اما اگر پريودها منظم نيستند با پزشک دخترتان مشورت کنيد.
از جنبه موارد روحي پريود، دخترتان شايد درمورد بروز پريود تعجب کند، اما درکل اين امر نشانه ورود به بزرگسالي است. اما برخي والدين مشاهده مي کنند که دخترشان مضطرب شده يا ترسيده است. اين امر نيز طبيعي است؛ اما همگي اين ها دليلي است تا درددل و گفتگوي صميمانه و جدي با يکديگر داشته باشيد.
سر صحبت را باز کنيد.
به جاي آن که با دخترتان به شکل رسمي و خشک درمورد قاعدگي صحبت کنيد، سعي کنيد صريح و صادقانه سرصحبت را بازکنيد و از دخترتان بپرسيد که چه سوالاتي دارد.
موارد زير توصيه هايي براي پاسخگويي به سوالات دخترها ، در مورد قاعدگي است:
– چرا دخترها پريود مي شوند؟
در صحبت کردن با دخترتان در اين مورد که چرا زن ها دچار سيکل قاعدگي مي شوند، رويکردي مثبت داشته باشيد. به او بگوييد که سيکل قاعدگي بخشي از زندگي طبيعي است که به يک زن، امکان باردارشدن را مي دهد. زماني که بارداري در يک سيکل قاعدگي رخ ندهد، هورمون ها به بدن علامت فرمان مي دهند که ديواره رحم را تخريب کرده و از نو بازسازي کند . اين همان کاري است که در پريود رخ مي دهد.
– سندرم قاعدگي چيست؟
بگوييد که درست قبل از شروع پريود، برخي دخترها و زنان دچار علايم سندرم قاعدگي مي شوند که شامل نوسان هاي روحي، زودرنجي، نفخ شکم و حساس شدن سينه ها نسبت به لمس شدن است.
بيشتر دخترها تا سال هاي بعد از پريودهاي اول، دچار نشانه هاي سندرم قاعدگي نمي شوند ، اما براي افرادي که دچار آن مي شوند استراحت، ورزش منظم و رژيم غذايي منظم، مي تواند به کاهش اين عوارض کمک کند.
– آيا دچار گرفتگي عضلات خواهم شد؟
دخترها معمولا در آغاز پريود دچار درد و گرفتگي زير شکم و کمر مي شوند. اين گرفتگي ها معمولا ملايم بوده و با استفاده از مسکن ها آرام مي يابند. اما اگر انقباض و گرقتگي ها شديد است ، بايد با پزشک صحبت کنيد.
– آيا بايد از پنبه يا نواربهداشتي استفاده کنم؟
از هردو براي جذب خون پريودي استفاده مي شود. بايد حداقل هر ۴ يا شش ساعت يکبار عوض شوند. نوارها در لباس زير ، جاي مي گيرند و تعويض آن براي دخترهاي جوان راحت تر است. درمورد پنبه، بايد به دخترتان بگوييد که آن را چطور در محل درست آن قرار دهد، بنابراين خيلي هم نامناسب نيستند.
– از من چقدر خون خواهد رفت؟
بگوييد که طي پريود احتمالا به اندازه چند قاشق چايخوري خون از دست مي دهيد، گرچه گاهي نيز بيشتر مي شود. اگر ساعت به ساعت مجبور به تعويض نوار يا پنبه مي شود ، احتمالا مشکلي وجود دارد و بايد با پزشک صحبت کنيد.
– پريود من چقدر طول خواهد کشيد؟
دخترتان بايد به طور متوسط منتظر پريودي سه تا پنج روزه باشد. اما برخي دخترها پريودي کوتاهتر و برخي پريودي تا هفت روزه را دارند.
– من مي توانم باردار شوم؟
داشتن سيکل قاعدگي بدين معني است که بدن دختر تخمک گذاري مي کند و براي بچه دارشدن آماده مي شود. بعضي دخترها درست قبل از پريود اول تخمک گذاري مي کنند. پس همزمان با بحث درمورد سيکل قاعدگي، با دخترتان درمورد ميل جنسي و پيش گيري از بارداري نيز صحبت کنيد.
هرچه بيشتر درمورد پريود و نشانه هاي سندرم قاعدگي به دخترتان اطلاعات بدهيد، او در زمان رشد و تغييرات بدن احساس بهتري خواهد داشت و آماده تر خواهد بود.
منبع: www.3-m.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دختران نوجوان و اولين پريود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..