تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختلاف شدید بین عرضه و تقاضای بازار گوشی منجر به بروز برخی آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی می‌گردد

بازار تلفن همراه در انتظار ورود کالابه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کانال اطلاع‌رسانی طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) به نام همتا با انتشار مطلبی اعلام کرد توقیف تعداد زیادی گوشی‌های تلفن همراه باعث افزایش قیمت‌ها شده و از مسئولین خواست که زمینه ورود هر چه سریع‌تر این گوشی‌ها را به بازار فراهم کنند تا بازار تلفن همراه ساماندهی شود.

در متن این مطلب آمده است:

بر اساس بررسی های صورت گرفته، نیاز تلفن همراه در کشور، بیش از 20 میلیون دستگاه در سال برآورد شده است که ارزشی معادل ۳ میلیارد دلار در سال خواهد داشت. بنابراین از ابتدای سال 97 تاکنون جهت تنظیم بازار می بایست در حدود 10 میلیون دستگاه تلفن همراه وارد بازار می گردید.

با این حال بر اساس اطلاعات بدست آمده از سامانه همتا، تعداد گوشی وارد شده از مبادی قانونی به کشور از ابتدای سال جاری تاکنون تنها 2 میلیون و 620 هزار دستگاه تلفن همراه بوده است. همچنین از ابتدای سال جاری مجموعاً 2 میلیون دستگاه تلفن همراه (که بخشی از آن مربوط به واردات قبل از سال 97 است) به فروش رفته است.

با توجه به آمار ارائه شده، اختلاف شدیدی بین عرضه و تقاضای بازار تلفن همراه وجود دارد و بازار رکود سنگینی را به دلیل کاهش بی‌سابقه موجودی تجربه می‌کند. ادامه وضع موجود ممکن است منجر به بروز برخی آسیب های اقتصادی و اجتماعی گردد.

از مسئولین محترم کشور که در این حوزه تصمیم گیر هستند انتظار می‌رود باتوجه به معضلات بوجود آمده پس از نوسانات ارزی اخیر برای بازار تلفن همراه ، با اتخاذ تصمیمات کارشناسی و تدابیر مناسب، زمینه ورود هرچه سریع تر کالا به بازارهای تلفن همراه و موجبات ساماندهی بازار را فراهم کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختلاف شدید بین عرضه و تقاضای بازار گوشی منجر به بروز برخی آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی می‌گردد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..