تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را گرامی داشتند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامیبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنگره «سربداران» با هدف گرامیداشت مقام شهدای مدافع حرم به مناسبت اولين سالگرد شهادت محسن حججی، با حضور جمعی از هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.

در این رویداد هنرمندان سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات میزبانی خانواده های شهدای مدافع حرم را بر عهده داشتند.

پيش از آغاز رسمی مراسم، از آثار برخی هنرمندان عرصه تجسمی كه درباره مدافعان حرم و به خصوص شهيد حججی بود، رونمايی شد.

مراسم رسماً با تلاوت آياتی از كلام الله مجيد و پخش سرود ملی كشورمان آغاز شد. اجرای اين مراسم را عبدالله روا بر عهده داشت.

سپس نوای «کجایید ای شهیدان خدایی» با میکسی متفاوت همراه با تصاویری از شهید حججی پخش شد.

سپس افشین علا از شاعران كشورمان روی صحنه آمد و گفت: من بی اندازه تحت تاثیر شهید حججی و تأثیرش بر جامعه قرار گرفته ام. نخستین شعرم برای آن شهيد بزرگوار را در حالی که از عظمت وجودی او متعجب بودم، سرودم. علا پس از صحبت‌های خود ، نخستین شعری را که برای حججی سروده بود، خواند.

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

سپس در بخش ديگری از برنامه، محمد جواد خرمی و حسین زائری به نوازندگی تنبک و آواز با سبک موسیقی زورخانه ای و اجرای نقالی پرداختند.

نقالی با داستانی از شاهنامه و دلاورمردی های رستم به روایت اسیری محسن حججی رسید و با آواز "مردان خدا" به پایان رسید.

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

در ادامه موزیک ویدیویی از ساخته هایی درباره رشادت های امیر المومنین (ع) در جنگ های صدر اسلام و مدافعان حرم پخش شد.

اجرای سرود "مردی از سمت باران" بخش دیگری از برنامه بود. اشعار این سرود گزیده ای از وصیتنامه شهدا بود.

بعد از آن محسن تهرانی مدیر موسسه برگزاركننده اين مراسم روی صحنه آمد و گفت: از همه خانواده شهدای مدافع حرم و هنرمندان مدافع جمهوری اسلامی تقدیر می کنم. برنامه شهید حججی و شهدای مدافع حرم را نباید ارگان های دولتی برگزار کنند. باید این برنامه ها را بچه هایی که از جنس خود شهدا هستند، برگزار کنند. ما برای برگزاری این برنامه و آمدن هنرمندان یک ریال پرداخت نکردیم، چون پولی نداریم. 

تهرانی ادامه داد: از نخبگان علم و هنر به این مراسم آمده اند که آمادگی خود برای خدمت به خانواده شهدا را اعلام کنند. در این میان سید حسین متولیان نویسنده و شاعر کتابی نوشت و ما سعی کردیم برای انتشار این کتاب کم نگذاریم. بسیاری از عزیزان برای برگزاری مراسم زحمت کشیدند.  

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

وی در پایان اضافه کرد: این برنامه برگزار شد که همه هنرمندان روی استیج تالار وحدت بیایند و عهدنامه ای برای پایبندی به اهداف شهدای مدافع حرم را با میل خودشان امضا کنند. پس از پایان برنامه، عهدنامه به امضای هنرمندان در می آید. 

اجرای تئاتر موزیکال با بازی چند نوجوان و دکلمه و شعر خوانی، بخش دیگری از برنامه "سربداران" بود. در این نمایش چند پادکست از صدای مدافعان حرم متناسب با متن تئاتر پخش شد که بسیاری از حضار را تحت تاثیر قرار داد. 

سپس ابوطالب حسینی از شرکت کنندگان خنداننده‌شو ، استندآپ کمدی اجرا کرد.

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

پس از اجرای ابوطالب حسینی، سید حسین متولیان نویسنده روی استیج آمد و گفت: پس از اسارت و شهادت شهید حججی ویدیویی از وی پخش شد. در آن کلیپ عنوان "جون خادم المهدی" روی سینه شهید حججی بود. جون غلام امام حسین (ع) بود که در عاشورا شهید شد. به همین دلیل اثری با نام "جون خادم المهدی" جمع آوری شد.

وی افزود: این کتاب مجموعه ای از اشعار و متن های شاعران مختلف است که در چند مرحله با فراخوان ها جمع آوری شد. در این کتاب و در نسخه جدید بخشی از زندگینامه و وصیتنامه شهید حججی آمده است. در پایان کتاب عکس العمل های مختلف هنرمندان و اهالی رسانه هم آمده است. ما در جلد کتاب اسم خودم و هیچ کس را ننوشتیم و نوشتیم به اهتمام شهید حججی؛ چراکه ایمان داریم این اثر به لطف این شهید است.

سپس با حضور علی حججی فرزند شهید، خانواده این شهید و بابک نوری از کتاب "جون خادم المهدی" رو نمایی شد.

هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را زنده کردند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی

در بخش بعدی برنامه محسن توسلی خواننده ارزشی کشورمان قطعه "هوای حرم" را اجرا کرد. سپس ارکستر سمفونی پیروزی با آهنگسازی مجید انتظامی اجرا شد. 

گفتنی است ؛ در این مراسم از خانواده شهدای عالی مقام دهقان، صمدزاده، نوروزی، حسینی، مدواری، ذاکر حسینی، صارمی، حججی و سرلک تجلیل شد.  

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هنرمندان یاد و خاطره شهید حججی را گرامی داشتند/ رونمایی از سمفونی «پیروزی» مجید انتظامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..