تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انقباض شکم در بارداری، هنگام خواب

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: از دیشب تا حالا وقتی میخوابم، حتی به پهلوی چپ، شکمم منقبض می شه و حتی بعد از غذا هم حرکتاش آروم می شه. ولی وقتی نیمه نشسته می شم، شروع می کنه به تکون خوردن، انگار تازه راحت شده!!! به نظرتون طبیعیه؟ نشسته بخوابم؟
 

پاسخ دکتر زینب توکل، دکترای تخصصی سلامت باروری:

دوست عزیز با توجه به اینکه در اواخر بارداری هستید و به دلیل نزول جنین به درون حفره لگن قدرت تحرک جنین کاهش می یابد که امری کاملا طبیعی است. اما چنانچه جنین مدت طولانی تکان نمی خورد نوشیدنی شیرین میل نموده و به پهلوی چپ بخوابید و طی 20 دقیقه حرکات جنین را شمارس کنید. اگر در طی 20 دقیقه کمتر از 4 حرکت داشت به مامای خود مراجعه کنید.
 در مورد سفت شدن شکم نیز این امر در این زمان از بارداری طبیعی است.اما اگر میزان آن زیاد باشد، یعنی مثلا هر 15 دقیقه اتفاق بیفتد و میزان آن شدید باشد  حتما به مرکز زایمان مراجعه کنید.
چنانچه هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید سریعا به بیمارستان مراجعه کنید:
1-آبریزش
2- خونریزی یا ترشحات خونابه ای
3- درد شدید با فواصل اندک
4- عدم تحرک جنین در تست 20 دقیقه ای



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انقباض شکم در بارداری، هنگام خواب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..