تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دانشجویان براساس تخصص، منطق و دلیل صحبت کنند/مسابقات ملی مناظره؛ گامی در این راستا

دانشجویان باید براساس تخصص، منطق و دلیل صحبت کنند/مسابقات ملی منظره؛ گامی در این راستا

به گزارش ایکنا از گیلان، فریبرز جمالزاد، رئیس جهاددانشگاهی استان گیلان امروز، 12 شهریور در نشست تقدیر از داوران مرحله استانی مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران و سرپرستان گروه های برگزیده که در دفتر مرکزی این سازمان برگزار شد، با ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویان، گفت: حدود دو دهه اخیر، مقوله گفتمان جایگاهی در فضای دانشگاه نداشت، اما خوشبختانه امروز بلوغ رفتاری و اجتماعی ما به جایی رسیده که می توانیم فارغ از ملاحظات و دسته بندی ها با هم مناظره کنیم.

وی دانشجویان را سردمداران نظام در آینده دانست و اضافه کرد: دانشجویان باید مهارت گفت وگو، قاعده مندی و دلیل گرایی را یاد بگیرند لذا مسابقات ملی مناظره دانشجویان مصداق عملی استفاده از یافته های علمی در گفتمان است.

رئیس جهاددانشگاهی گیلان، با بیان اینکه دانشجویان به عنوان قشر متخصص نیاز دارند براساس منطق و دلیل صحبت کنند، یادآور شد: این گفتمان ها این قابلیت را در قشر دانشگاهی امروز ایجاد می کند.

حسین فرختار، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه در قرن حاضر توجه ویژه ای به امر توسعه برای دستیابی جوامع به سعادت و خوشبختی شده است، خاطرنشان کرد: تحقق مدرنیته شرط لازم جهت رسیدن به توسعه است.

وی مهارت گفت وگو و دیالوگ در جامعه را نیاز اساسی جهت تحقق مدرنیته دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم با هم دیالوگ داشته باشیم، باید در جامعه تولید شادی کنیم.

زبان یک دستگاه گویا در بدن؛ دیالوگ یک دستگاه گویا در جامعه

این مسئول فرهنگی ادامه داد: جامعه ای که شاد نباشد نمی تواند گفت وگو کند؛ همانگونه که فرد افسرده سخن نمی گوید، جامعه افسرده نیز قادر به برقراری دیالوگ نیست.

فرختار، زبان را یک دستگاه گویا در بدن و دیالوگ را یک دستگاه گویا در جامعه دانست و تاکید کرد: یک جامعه شاد به افراد جامعه اجازه می دهد تا از طریق دیالوگ و گفت وگو مهارت ها و توانمندی های خودشان را ظهور و بروز دهند.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گیلان یادآور شد: اگر جامعه بی حوصله، پرخاشگر و افسرده باشد، دیالوگ شکل نمی گیرد و در نهایت مدرنیته محقق نمی  شود و جامعه به تعالی نمی رسد.

وی خواستار تداوم برگزاری چنین مسابقاتی به ویژه در بین نسل جوان جهت ترویج فرهنگ گفت وگو در جامعه شد و خاطرنشان کرد: دانشجویان شرکت کننده در مسابقه ملی مناظره علاوه بر رشد و شکوفایی علمی و منطقی، فرهنگ گفت وگو و روحیه حقیقت طلبی را در جامعه نهادینه خواهند کرد.

به گزارش ایکنا، در پایان این نشست ضمن ارائه انتقادات و پیشنهادات از سوی حاضرین، از داوران و سرپرستان گروه های «سردار جنگل» و «هومان» تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دانشجویان براساس تخصص، منطق و دلیل صحبت کنند/مسابقات ملی مناظره؛ گامی در این راستا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..