تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صیانت ازجامعه ایثارگران باید حفظ و همواره مدنظرباشد

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم و معارفه مشاور دفتر امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حوزه ایثارگران وزارتخانه حدود ۳۴۷۲ نفر را شامل می‌شود اظهار داشت: این میزان یک ظرفیت است که باید از آن به درستی استفاده کنیم و با وجود هجمه‌های اجتماعی، مسائل مربوط به امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در درجه اول قرار گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص این جمعیت سه هزار نفری می‌توان اقداماتی انجام داد، یک بخش آن تکریم‌های عاطفی منزلتی است که باتوجه به درجه ایثارگری باید انجام شود، خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران را باید مدنظر قرار داد، زیرا که همه ما مدیون این عزیزان هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: یکی از بخش‌هایی که باید به آن توجه کنیم این است که ایثارگران سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و باید دید از این سرمایه‌ها چگونه می‌توان استفاده کرد، درواقع باید ببینیم چگونه می‌تو‌ان از این افراد در داخل و خارج وزارتخانه به عنوان عناصر فرهنگی استفاده کرد یا خیر.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد این است که خود جامعه ایثارگران هم ارتقا یافته و به سوی حفظ جایگاه علمی، دینی و فرهنگی آن‌ها برویم. دفتر ایثارگران باید به صیانت از این جامعه بپردازد و با ایده‌های جدید از شان آن‌ها صیانت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما در خصوص ایثارگران پرداختن به امور مادی و شبه مادی ایثارگران است، در حوزه اداری و استخدامی، حقوق و مشاغل شرایط این افراد باید در نظر گرفته شود و فرصت‌های شغلی آن‌ها مورد اجحاف قرار نگیرد.

صالحی ادامه داد: دفتر ایثارگران باید فعالیت‌های خود را نسبت به گذشته در حوزه ستاد و معاونت‌ها و سازمان‌ها بیشتر کند، همچنین در استان‌ها باید کار ویژه تری انجام شود.

وی در خصوص تر‌ویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای اجتماعی تصریح کرد: در این قسمت باید حرکت ستادی کرد، وقتی ما حرکت ستادی کم می‌بینیم و می‌خواهیم خودمان تمام کار‌ها را به جلو ببریم موفق نخواهیم بود، اتفاقا نگاه ستادی کار‌ها را با توان و قدرت بیشتری به سمت جلو می‌برد، در این ر‌اه باید به معاونت‌ها و سازمان‌ها نزدیک شد تا همکاری‌های بیشتر گردد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: اینکه چگونه می‌توان از فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه اجتماعی استفاده کرد مهم است، ما با تفاهم نامه‌های متقابل باید به سطح درست تری از این ظرفیت برسیم، ایده‌های نو و غیر تکراری باید داشته باشیم، باید به این سمت برویم که چگونه می‌توانیم با ابزار مختلف در فرهنگ ایثار و شهادت موثر باشیم.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی از اقدامات دفتر امور ایثارگران یادآور شد: ما برای نشان دادن اقدامات دفتر امور ایثارگران باید ستاد اطلاع رسانی را تشکیل دهیم، کار‌هایی زیادی در این حوزه انجام می‌شود که منتقل نمی‌کنیم یا خوب منتقل نمی‌شود، حوزه معاونت سینمایی و موسیقی و سایر معاونت‌ها که در این خصوص اقدامی می‌کنند باید ذیل ستاد اصلی آن‌ها یعنی دفتر ایثارگران اقدامات آن‌ها منتشر شود.

صالحی اظهار کرد: در بعد دیگر باید به سراغ شناسایی و فعال سازی موسسات فرهنگی هنری در حوزه ایثار و شهادت و شبکه سازی موثر آن‌ها رفت، ما با همکاری مرکز موسسات خود می‌توانیم از نقش مردمی در موضوعات ایثار و شهادت که یک مجموعه قابل توجهی هستند استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما باید تجلیل و تکریم از ایثارگران، شهدا و جانبازان حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشد، کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید حس کنند که با این دفتر ارتباط دارند و اینجا صرفا خانه ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست بلکه باید خانه ایثارگران و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه باشد.

صالحی ادامه داد: این سرمایه اجتماعی بسیار مهم است، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه در میان شهدا بسیار هستند، این که اهالی فرهنگ و رسانه حس کنند که دفتر ایثارگران وزارتخانه مأمنی برای آن‌ها است می‌تواند یک حس خوب برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین انصاری مشاور پیشین دفتر امور ایثارگران خطاب به سوقندی مشاور جدید خود گفت: این دفتر باید ایده‌های خود را به برنامه تبدیل کند و به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برود.

در پایان این نشست، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی لوحی از خدمات حجت الاسلام و المسلمین انصاری قدردانی و حکم سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران را به وی اهدا کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صیانت ازجامعه ایثارگران باید حفظ و همواره مدنظرباشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..