تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




"یک مرتبه چند صد هزار نفر برا&

به نظر می رسید امروز شورای رقابت تصمیم نهایی درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی را اعلام کند، اما در نهایت مقرر شد که شورا طی نامه ای از بانک مرکزی درخواست کند که تورم بخشی در 5 ماه نخست امسال در صنعت خودرو را محاسبه و اعلام کند.

آفتاب‌‌نیوز :

سیصد و چهل و پنجمین جلسه‌ شورای رقابت با هدف بررسی بازار خودرو و تغییرات رخ داده در هزینه تولید خودروسازان برگزار شد و قرار بود شورا نظر نهایی خود را درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی اعلام کند.

این جلسه در حالی برگزار شد که طی هفته های اخیر شاهد افزایش عجیب قیمت خودروهای داخلی بودیم؛ به طوری که خودرویی همچون پراید افزایش حدود دو برابری را در بازار تجربه کرد. 

اما در شرایطی که به نظر می رسید امروز شورای رقابت تصمیم نهایی درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی را اعلام کند، اما در نهایت مقرر شد که شورا طی نامه ای از بانک مرکزی درخواست کند که تورم بخشی در 5 ماه نخست امسال در صنعت خودرو را محاسبه و اعلام کند.

در این خصوص، رئیس شورای رقابت با اعلام اینکه متاسفانه در یکی دو ماه گذشته شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ خودرو در سطح بازار بودیم، گفت: در جلسه امروز افزایش قیمت خودرو به دریافت استعلام نرخ تورم بخشی از بانک مرکزی موکول شد.

رضا شیوا در خصوص دستور جلسه امروز شورای رقابت که به منظور بررسی بازار خودرو برگزار شده بود، اظهار داشت: در مصوبات گذشته شورای رقابت خودروسازان باید تولید خود را حفظ و حتی سالانه 5 درصد افزایش تولید داشته باشند. در کنار این موضوع باید حاشیه بازار نیز برطرف شود تا مصرف کننده واقعی بتواند امکان خرید خودرو را داشته باشد.

وی با بیان این که متاسفانه در یکی دو ماه گذشته این شروط اجرایی نشد و حتی شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ها در سطح بازار بودیم، افزود: همین موضوعات باعث شد جلسه امروز به منظور بررسی بازار خودرو برگزار شود. در این جلسه خودروسازان درخواست افزایش قیمت خود را مطرح کردند.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: مدیران عامل دو شرکت خودروساز به همراه تعدادی از اعضای هیئت مدیره ایران خودرو و سایپا در این جلسه حضور داشتند و توضیحاتی در مورد تولید مطرح کردند، چراکه تولید یکی از خودروسازان نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده بود.

شیوا با اعلام اینکه خودروسازان در این جلسه اعلام کردند تقاضای کاذب در بازار ایجاد شده است، عنوان کرد: به اعتقاد آنها ما سایت را برای فروش 2 هزار خودرو باز می‌کنیم اما یک مرتبه چند صد هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه می‌کنند که همین موضوع باعث اختلال در سایت فروش می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،  وی با اعلام این که توضیحات خودروسازان برای برخی از اعضا قانع کننده و برخی از اعضا مخالف برخی از مسائل بودند، اظهار داشت: خودروسازان مدعی بودند که مواد اولیه از جمله پلیمر،‌ آلومینیوم افزایش پیدا کرده که در کنار این موضوع رشد قیمت ارز نیز بر حجم مشکلات آنها اضافه کرده است، در مجموع رشد قیمت مواد اولیه که از سوی خودروسازان مطرح شد واضح نبود و قرار بر این شد تا شورای رقابت نرخ تورم بخشی 5 ماهه نخست امسال را از بانک مرکزی استعلام کند.

مشکل 70 هزار خودرو در خودروسازی ها 

ولی ملکی، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت نیز گفت: در جلسه عصر امروز شورای رقابت بازار خودرو، قیمت خودرو، مسایل و مشکلات خودروسازان، معضلات موجود در تولید و فروش خودرو، دلایل کاهش تولید و افزایش حاشیه قیمت بازار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پس از استماع موضوعات مطرح شده از سوی خودروسازان و رفع ابهاماتی که برای اعضای شورای رقابت وجود داشت، این شورا در نهایت تصمیم گرفت که با ارسال نامه ای به بانک مرکزی درخواست کند که این بانک، تورم بخشی در 5 ماه نخست امسال در صنعت خودرو را محاسبه و اعلام کند.

ملکی اظهار داشت: بنا به آنچه که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد و در فرمول خاصی که دارد، شورای رقابت در مورد قیمت خودرو تصمیم خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مطرح شدن موضوع احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: در این جلسه خودروسازان اذعان کردند که 70 هزار خودرو در خودروسازی ها وجود دارد که بخشی از آنها به دلیل نقص قطعه به بازار عرضه نمی شود.

ملکی خاطرنشان کرد: البته به نظر می رسد به دلیل پایین بودن میزان سود و واهمه ای که از این موضوع وجود دارد، خودروسازان با احتیاط اقدام به فروش محصولات خود می کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «"یک مرتبه چند صد هزار نفر برا&»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..