تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کابین کدام یک ساکت تر است؟ رولزرویس فانتوم بنزینی یا اسمارت فورتوی برقی؟

رولزرویس همواره به ساخت خودروهای لوکس و اشرافی با کابینی آرام و ساکت معروف بوده است. این خودروساز انگلیسی ادعا می کند که مدل فانتوم بی صداترین خودروی جهان – چه در داخل کابین، چه در بیرون - با موتوری درون سوز به شمار می رود.

با کنار رفتن تدریجی موتورهای درون سوز و گسترش پیشرانه های الکتریکی، اکنون خودروهای برقی نیز از کابینی بسیار ساکت برخوردار هستند. اسمارت فورتو یکی از این خودروهاست که به دلیل بهره گیری از موتوری الکتریکی کابین بی سر و صدایی دارد.

smart-fortwo-electric-drive-0

به تازگی یکی از کانال های یوتیوبی در آزمایشی جالب این دو خودرو را از لحاظ صدای داخل کابین مقایسه کرده است. برای این کار مدیر کانال رولزرویس فانتوم و اسمارت فورتوی برقی را به بزرگراه برده و با خاموش کردن سیستم تهویه مطبوع، در حین حرکت با سرعتی ثابت میزان صدای فضای داخلی را هر دو مدل را با یک اپلیکیشن اندازه گیری نموده است.

نتایج بدست آمده نشان می دهند که کابین خودروی الکتریکی اسمارت در بیشترین حالت ممکن صدایی برابر با 93.7 دسیبل داشته، حال آنکه این رقم برای رولزرویس به حداکثر 80.9 دسیبل رسیده است.

Is A Rolls-Royce Quieter Than A Smart Fortwo Electric Car

با این حساب کابین رولزرویس فانتوم با اختلاف 12.8 دسیبل، بسیار آرام تر از رقیب برقی کوچک ارزیابی شده است. این نتیجه در شرایطی حاصل شده که در زیر کاپوت سدان مجلل انگلیسی ها یک موتور V12 به حجم 6.75 لیتر قرار دارد. علاوه بر این بدنه 6 متری این خودرو در قسمت جلو حالتی جعبه ای شکل دارد که طبیعتا به لحاظ ایرودینامیک چندان مطلوب نیست.

Rolls-Royce-Phantom-Drophead-Coupe-2015-184

برای جلوگیری از نفوذ صداهای مزاحم به کابین فانتوم، مهندسین رولزرویس از شیشه های دو لایه و کف دو جداره در قسمت کابین استفاده کرده اند. همچنین برای به حداقل رساندن صدای موتور، 4 صدا خفه کن در سیستم اگزوز تعبیه شده است.

برای اطلاع از جزئیات دقیق این تست جالب دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا فرمایید.

از آنجایی که رولزرویس فانتوم در بیرون کابین نیز بسیار ساکت است، به نظر می رسد در آینده نزدیک این خودرو هم همانند دیگر اتومبیل های برقی به تولید صدای مصنوعی برای افزایش ایمنی عابران پیاده ملزم شود!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کابین کدام یک ساکت تر است؟ رولزرویس فانتوم بنزینی یا اسمارت فورتوی برقی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..